AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Jeg har gitt opp , prøvd 1 uke nå. Hvor kan jeg få hjelp ?? Er det noe veldig avansert å få en skriver til å fungere ? Anonymkode: 497e1...15c
trøndermann38 Skrevet 19. februar 2023 #3 Skrevet 19. februar 2023 Om det er problemer bruker jeg kabel, da går det enklere med enkelte skrivere
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #4 Skrevet 19. februar 2023 trøndermann38 skrev (9 minutter siden): Om det er problemer bruker jeg kabel, da går det enklere med enkelte skrivere er dette en spesiell type kabel ? hilsen trønderkvinne 39 Anonymkode: 497e1...15c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): er dette en spesiell type kabel ? hilsen trønderkvinne 39 Anonymkode: 497e1...15c Bortsett fra monitorer, er det vel ganske mange år siden man koblet noe som helst til en "data" med noe annet enn en USB-kabel. Ellers vanskelig å komme med forslag når du verken sier hvilken skriver det er eller hvordan problemet arter seg. Anonymkode: 62078...718
trøndermann38 Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): er dette en spesiell type kabel ? hilsen trønderkvinne 39 Anonymkode: 497e1...15c Vanlig usb. Men skal jeg hjelpe mer må jeg vite hvilken skriver og hvilket os du har.
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 19. februar 2023 #7 Skrevet 19. februar 2023 Stapp kabelen inn, restart PC gå så til kontrollpanel og enheter og skrivere. Er det noe du kjenner igjen der da? tar bare utgangspunkt i at du har Windows.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #8 Skrevet 19. februar 2023 skriver er epson xp 2200. Trodde de kunne kobles via wifi , men har ikke peiling. Står bare mislykket . Anonymkode: 497e1...15c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #9 Skrevet 20. februar 2023 6 hours ago, Snok1 said: «Data». 😌 Data er kult; Olsenbanden kjente Data-Harry, man hadde Norsk Data på børsen, og valgfaget på skolen hadde navnet "data". Dette var i en tid der man faktisk måtte kunne bruke hodet for å holde orden på en PC, og løse problemer på egen hånd uten å google seg til dette på en smarttelefon; folk som sier "data", er som regel langt smartere enn folk som ikke sier det; idag er man vant til å få alt i fanget, og må bruke kalkulator for å løse matteproblemer data-generasjonen kunne løse på et blunk i hodet. Når det gjelder denne skriveren, mistenker jeg at årsaken kan ha sammenheng med driverkrøll - mon tro om TS har fått operativsystemet oppdatert automatisk dersom skriveren virket tidligere ...? For øvrig - kabel er også kult - her hjemme går nettilgangen kun gjennom kabel. Naboene er derimot begeistret for alt som er trådløst, så enhver hacker med litt hjernekapasitet kan komme seg inn på hjemmenettet deres om vedkommende ønsker det; i forhold til IT-sikkerhet er folk flest hjernedøde, og aner ikke hvor sårbare de er. Anonymkode: c33b4...ec1
Hensatt Skrevet 20. februar 2023 #10 Skrevet 20. februar 2023 Du skal koble den til nettverket ditt. Hold inne "wan"-knappen på ruter/modemet ditt noen sekunder, det samme med "wan"-knappen på printeren (står wan eller tre striper på) Så skal det lyse grønt på printeren din. Og NÅ kan du lete etter printeren på datamaskinen din. Evt. går du på Elkjøp, sier hvilken printer du har og får en kabel.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #11 Skrevet 20. februar 2023 4 minutter siden, Blizz1 said: Du skal koble den til nettverket ditt. Hold inne "wan"-knappen på ruter/modemet ditt noen sekunder, det samme med "wan"-knappen på printeren (står wan eller tre striper på) Så skal det lyse grønt på printeren din. Og NÅ kan du lete etter printeren på datamaskinen din. Evt. går du på Elkjøp, sier hvilken printer du har og får en kabel. Eller man kan velge den sikrere løsningen og koble skriveren kun til PC-en når man har bruk for den; den er neppe i bruk døgnet rundt. Skrivere med sannsynligvis aldri oppdatert firmware på nettverk kan brukes til mye rart av uvedkommende. Anonymkode: c33b4...ec1
Snok1 Skrevet 20. februar 2023 #12 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette var i en tid der man faktisk måtte kunne bruke hodet for å holde orden på en PC, og løse problemer på egen hånd uten å google seg til dette på en smarttelefon; folk som sier "data", er som regel langt smartere enn folk som ikke sier det; idag er man vant til å få alt i fanget, og må bruke kalkulator for å løse matteproblemer data-generasjonen kunne løse på et blunk i hodet. Jeg ser gjerne dokumentasjonen på denne påstanden. (Du må seriøst vurdere lengden på setningene dine).
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #13 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har gitt opp , prøvd 1 uke nå. Hvor kan jeg få hjelp ?? Er det noe veldig avansert å få en skriver til å fungere ? Anonymkode: 497e1...15c hvis du bruker wifi, da må du koble skriveren til routeren, altså skrive inn passordet som du benytter til wifi. Anonymkode: 6d77c...122
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #14 Skrevet 20. februar 2023 jeg er leieboer og ruteren befinner seg i 2.etasje... Anonymkode: 497e1...15c
Gjest nitrogen Skrevet 20. februar 2023 #15 Skrevet 20. februar 2023 (endret) . Endret 22. februar 2023 av nitrogen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå