AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Del Skrevet 14. februar 2023 Jeg traff en vennine etter jobb i dag og hun hadde kjøpt ny bil - en Mitsubishi Eclipse Cross. I vennekretsen vår er jeg liksom bil-dama og jeg ble litt lei meg for at hun ikke prata med meg først. Denne bilen taper alle tester den deltar i, og har svært få fordeler jamfor ulempene. Det var den eneste bilen vennina mi testet, og hun kjøpte den med en gang. Nå ender hun opp med en ikke-konkurransedyktig, veldig sjelden bil som taper tusenvis av kroner i verdi hver måned. Det er et skikkelig dårlig valg for henne. Hvorfor gjør folk dette? Man bruker gjerne en årslønn på bil, kan man da ikke bruke et par timer med målrettede tanker for å ta denne avgjørelsen? Frustrerende!! Anonymkode: e410a...b9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg traff en vennine etter jobb i dag og hun hadde kjøpt ny bil - en Mitsubishi Eclipse Cross. I vennekretsen vår er jeg liksom bil-dama og jeg ble litt lei meg for at hun ikke prata med meg først. Denne bilen taper alle tester den deltar i, og har svært få fordeler jamfor ulempene. Det var den eneste bilen vennina mi testet, og hun kjøpte den med en gang. Nå ender hun opp med en ikke-konkurransedyktig, veldig sjelden bil som taper tusenvis av kroner i verdi hver måned. Det er et skikkelig dårlig valg for henne. Hvorfor gjør folk dette? Man bruker gjerne en årslønn på bil, kan man da ikke bruke et par timer med målrettede tanker for å ta denne avgjørelsen? Frustrerende!! Anonymkode: e410a...b9f Alle biler taper tusenvis av kroner i verdi hver måned Anonymkode: b6651...1f2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #3 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle biler taper tusenvis av kroner i verdi hver måned Anonymkode: b6651...1f2 Ikke nyere elbiler de siste 18 månedene - for eksempel. Anonymkode: e410a...b9f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 14. februar 2023 #4 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg traff en vennine etter jobb i dag og hun hadde kjøpt ny bil - en Mitsubishi Eclipse Cross. I vennekretsen vår er jeg liksom bil-dama og jeg ble litt lei meg for at hun ikke prata med meg først. Denne bilen taper alle tester den deltar i, og har svært få fordeler jamfor ulempene. Det var den eneste bilen vennina mi testet, og hun kjøpte den med en gang. Nå ender hun opp med en ikke-konkurransedyktig, veldig sjelden bil som taper tusenvis av kroner i verdi hver måned. Det er et skikkelig dårlig valg for henne. Hvorfor gjør folk dette? Man bruker gjerne en årslønn på bil, kan man da ikke bruke et par timer med målrettede tanker for å ta denne avgjørelsen? Frustrerende!! Anonymkode: e410a...b9f Er ikke det en hybrid og?..Tankeløst bilkjøp i så fall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #5 Del Skrevet 14. februar 2023 Ja, hybridløsningen er ok, men girkassen er ikke så bra. Det er heller ikke understellet eller interiøret. Mitsubishi lager biler som ligger ti år bak alle andre - bortsett fra et godt PHEV oppsett. Anonymkode: e410a...b9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #6 Del Skrevet 15. februar 2023 Hybrid er topp for oss som av og til må kjøre langt uten mulighet for timesvis med ladepauser eller overnatting. Mitsubishi har alltid vært seige biler, har en nå og har hatt 2 tidligere. God kundeservice og tilbakekaller raskt om det er noe. På de jeg har hatt har det kun vært slitedeler som må byttes siste var en gammel outlander som hadde gått 240.000 da vi byttet til hybridversjonen. Hva er galt med girkasse og interiør? Vi har en i helskinn og synes den er veldig fin inni. Ikke alle må ha den beste bilen i best kvalitet som skal vare i 30 år og så 50 til. Av og til er en bil bare en bil og da velger man en man synes er fin å kjøre, praktisk og med overkommelig pris. Anonymkode: f3e0c...129 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #7 Del Skrevet 15. februar 2023 Ble langt fra slaktet hos Motor Anonymkode: f68ee...531 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. februar 2023 #8 Del Skrevet 15. februar 2023 For mange vil godt nok være alt de trenger - de tingene som utgjør forskjellene i en test trenger ikke ha så mye betydning i daglig bruk, særlig ikke for en som ikke er så opptatt av detaljene i utgangspunktet. Hvorfor bruke så mye energi på å være frustrert over noe som ikke angår deg? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #9 Del Skrevet 15. februar 2023 Men herregud. HUN vil ha den bilen, så da ble det sånn. At hun taper på det, er ikke ditt problem. Når hun eventuelt får problemer, så får du si "Du skulle snakka med meg først vettu" Anonymkode: 313df...4af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 15. februar 2023 #10 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg traff en vennine etter jobb i dag og hun hadde kjøpt ny bil - en Mitsubishi Eclipse Cross. I vennekretsen vår er jeg liksom bil-dama og jeg ble litt lei meg for at hun ikke prata med meg først. Denne bilen taper alle tester den deltar i, og har svært få fordeler jamfor ulempene. Det var den eneste bilen vennina mi testet, og hun kjøpte den med en gang. Nå ender hun opp med en ikke-konkurransedyktig, veldig sjelden bil som taper tusenvis av kroner i verdi hver måned. Det er et skikkelig dårlig valg for henne. Hvorfor gjør folk dette? Man bruker gjerne en årslønn på bil, kan man da ikke bruke et par timer med målrettede tanker for å ta denne avgjørelsen? Frustrerende!! Anonymkode: e410a...b9f Slikt er helt ufattelig for meg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #11 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg traff en vennine etter jobb i dag og hun hadde kjøpt ny bil - en Mitsubishi Eclipse Cross. I vennekretsen vår er jeg liksom bil-dama og jeg ble litt lei meg for at hun ikke prata med meg først. Denne bilen taper alle tester den deltar i, og har svært få fordeler jamfor ulempene. Det var den eneste bilen vennina mi testet, og hun kjøpte den med en gang. Nå ender hun opp med en ikke-konkurransedyktig, veldig sjelden bil som taper tusenvis av kroner i verdi hver måned. Det er et skikkelig dårlig valg for henne. Hvorfor gjør folk dette? Man bruker gjerne en årslønn på bil, kan man da ikke bruke et par timer med målrettede tanker for å ta denne avgjørelsen? Frustrerende!! Anonymkode: e410a...b9f Du som har peil. Hva med Mitsubishi Outlander Phev? Anonymkode: 9aa1b...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 15. februar 2023 #12 Del Skrevet 15. februar 2023 Jeg leste bare test på Broom, men er dette SÅ krise da? Den har veldig lavt forbruk og man slipper lade-angst. Den er ikke spesielt stor, men alle trenger ikke stor bil. Jeg ville strekt meg langt for en RAV4 hybrid til 100 000 mer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 15. februar 2023 #13 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg traff en vennine etter jobb i dag og hun hadde kjøpt ny bil - en Mitsubishi Eclipse Cross. I vennekretsen vår er jeg liksom bil-dama og jeg ble litt lei meg for at hun ikke prata med meg først. Denne bilen taper alle tester den deltar i, og har svært få fordeler jamfor ulempene. Det var den eneste bilen vennina mi testet, og hun kjøpte den med en gang. Nå ender hun opp med en ikke-konkurransedyktig, veldig sjelden bil som taper tusenvis av kroner i verdi hver måned. Det er et skikkelig dårlig valg for henne. Hvorfor gjør folk dette? Man bruker gjerne en årslønn på bil, kan man da ikke bruke et par timer med målrettede tanker for å ta denne avgjørelsen? Frustrerende!! Anonymkode: e410a...b9f Er vel ikke dine penger? Vennina mi kjører volvo og vi har tesla, ikke noe jeg tenker over i hverdagen 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 15. februar 2023 #14 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja, hybridløsningen er ok, men girkassen er ikke så bra. Det er heller ikke understellet eller interiøret. Mitsubishi lager biler som ligger ti år bak alle andre - bortsett fra et godt PHEV oppsett. Anonymkode: e410a...b9f Hybridbiler er idioti nå som rekkevidden på elbiler nærmer seg 500km og ladernettverket blir mer og mer effektivt og bedre og bedre utbygd. Jeg har valgt hybridbiler helt bort. Glem det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 15. februar 2023 #15 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du som har peil. Hva med Mitsubishi Outlander Phev? Anonymkode: 9aa1b...4be To feil: 1: Hybrid, og 2: Mitsubishi. Høyt forbruk, dårlig byggkvalitet, dårlige seter, kjøreegenskaper som en svamp og masse elektronikkfeil samtidig som den tunge lørja spiser bremser til frokost, lunch og middag. I tillegg har den dårlig innvendog plass for sin størrelse og dårlige praktiske løsninger. Ligg langt unna er mitt råd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #16 Del Skrevet 15. februar 2023 Snok1 skrev (5 minutter siden): Hybridbiler er idioti nå som rekkevidden på elbiler nærmer seg 500km og ladernettverket blir mer og mer effektivt og bedre og bedre utbygd. Jeg har valgt hybridbiler helt bort. Glem det! Hvorfor idioti når rekkevidden på elbiler nesten halveres om vinteren? Med hybrid har man tross alt mulighet for å kjøre langt med bensin Anonymkode: 9aa1b...4be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #17 Del Skrevet 15. februar 2023 Snok1 skrev (3 minutter siden): To feil: 1: Hybrid, og 2: Mitsubishi. Høyt forbruk, dårlig byggkvalitet, dårlige seter, kjøreegenskaper som en svamp og masse elektronikkfeil samtidig som den tunge lørja spiser bremser til frokost, lunch og middag. I tillegg har den dårlig innvendog plass for sin størrelse og dårlige praktiske løsninger. Ligg langt unna er mitt råd. Så hvilke med bedre innvendig plass vil du anbefale? Anonymkode: 9aa1b...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 15. februar 2023 #18 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor idioti når rekkevidden på elbiler nesten halveres om vinteren? Med hybrid har man tross alt mulighet for å kjøre langt med bensin Anonymkode: 9aa1b...4be Det er en lang rekke forskjellige elbiler som har realistisk rekkevidde på over 30 mil om vinteren. Når du har kjørt fra Oslo til Kristiansand trenger du en beinstrekker, og bilen er nesten toppladet etter 20 minutter. Bortsett fra et par søndager i juli er det heller ikke ventetid ved laderne. Rekkeviddeangst er et uttrykk som er modent for den semantiske gravhaugen. Den siste personen med rekkeviddeangst dør av elde innen fem år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 15. februar 2023 #19 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så hvilke med bedre innvendig plass vil du anbefale? Anonymkode: 9aa1b...4be Jeg har ikke spesifikk kjennskap til modellsegmentet, men mitt generelle råd vil være å se på europeisk premium. Audi, BMW eller Volvo. Merc eller LR hvis du vil bruke litt penger. Blir det vesentlig dyrere enn du har tenkt så kjøp heller en bil som er et par år eldre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #20 Del Skrevet 15. februar 2023 Snok1 skrev (4 minutter siden): Det er en lang rekke forskjellige elbiler som har realistisk rekkevidde på over 30 mil om vinteren. Når du har kjørt fra Oslo til Kristiansand trenger du en beinstrekker, og bilen er nesten toppladet etter 20 minutter. Bortsett fra et par søndager i juli er det heller ikke ventetid ved laderne. Rekkeviddeangst er et uttrykk som er modent for den semantiske gravhaugen. Den siste personen med rekkeviddeangst dør av elde innen fem år. Beinstrekker etter 30 mil er jo altfor tidlig. Når jeg er ute på roadtrip. Bilferie. Kjører jeg minst 5-600 før jeg stopper. Den hurtigladningen er jo ikke bra for batteriet? Anonymkode: 9aa1b...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå