AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Skrevet 14. februar 2023 Skal være kortfattet For 3 år siden hadde jeg en gnist med min svigerinne. Jeg hadde god grunn til å reagere som jeg gjorde og konfronterte henne. Dette tålte hun ikke. Jeg la meg langflat og beklaget måten jeg sa det på, og forklarte hvorfor jeg sa det. Hun er bitter og kommer seg ikke videre. Hun snakker ikke med meg, blokkert meg overalt. Felles familiemiddager er bare kleint. Hun sitter der å later som jeg ikke er i rommet, snur seg bort og stenger meg ute. Det blir kleint for de andre også. Hun baksnakker meg til venninnene sine, noe som er kommet meg for øre. Nå har vi snart konfirmasjon for vår datter og jeg har veldig lite lyst å invitere de. De har ikke snakket med min datter heller på 3 år. De har stengt oss alle ute. Min bror har også vært lite hyggelig, og han er en idiot! Min datter vet ingenting om det som er skjedd da jeg ikke drar barna inn i dette scenarioet. invitere til konfirmasjon eller ikke? Det kommer til å bli en klein dag for alle da vi er liten familie. hva hadde dere gjort? Det er min datters dag, og hun skal feires. Men hun har jo ikke snakket med de på 3 år. De har meldt avbud i alle hennes bursdager de siste 3 årene, og oppfører seg svært barnslig. Men jeg tror de kommer til konfirmasjonen om de blir bedt, men de kommer ikke til å snakke med oss Anonymkode: 4959d...8ad
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 Ikke inviter! Anonymkode: b7063...cff 2 1 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #3 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ikke inviter! Anonymkode: b7063...cff Det er det jeg føler også. Samtidig vet ikke min datter om konflikten, og er redd hun blir skuffet og lei seg om de ikke blir invitert. De er jo tante og onkel - fettere og kusiner. Tror ikke hun har fått med seg dette, hun tenker bare de er sær og aldri kommer på besøk eller i bursdager. Det er jo hennes dag som skal feires, og hennes gjester, og jeg tenker at mine følelser må legges til side denne dagen. Samtidig synes jeg det er vanskelig å ha de der når de er så kjip. Det blir noen god dag for meg, men jeg er jo ikke hovedpersonen her. Synes generelt at voksnes greier ikke skal gå utover barna. Mine nieser har også blokkert meg på sosiale medier, dette er jo moren som står bak. Så at hun velger å blande barna inn i dette er jo trist. Samtidig vil jeg være «the better person» hvis dere skjønner. men vet ikke m det er verdt det Anonymkode: 4959d...8ad
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #4 Skrevet 14. februar 2023 Det vil ikke komme noe positivt ut av at de er der-dagen blir forsuret. Ikke inviter dem. Anonymkode: 31ea5...1be 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #5 Skrevet 14. februar 2023 Hun er ganske sløv om hun ikke har fått med seg konflikten på 3 år? Og en gnist, mener du krangel eller forelsket? Anonymkode: 4c521...c9d 6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #6 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nå har vi snart konfirmasjon for vår datter og jeg har veldig lite lyst å invitere de. De har ikke snakket med min datter heller på 3 år. De har stengt oss alle ute. Hvorfor skal dere invitere de da? Jeg har heller ikke noe nært forhold med min bror, men tar initiativ i forhold til ungene hans. De er blitt såpass store at vi inviterer de til oss, drar på kino med de, eller finner på noe annet. Å inkludere ungene i familiefeider er bare lavmål. Der går min grense. Anonymkode: e1c60...606 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #7 Skrevet 14. februar 2023 Hvorfor invitere når de ignorerer deg og din familie? Du kan ikke styre andres følelser. Du kan sende dem en melding og si at du tenker på dem og gjerne vil invitere, men du kan verken forvente svar eller at de leser meldingen. Jeg hadde ikke invitert. Her er familieforholdet ødelagt, alternativt kan du invitere til familievern kontoret, men husk at det er frivillig å møte opp. Anonymkode: 7bf51...d47
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #8 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun er ganske sløv om hun ikke har fått med seg konflikten på 3 år? Og en gnist, mener du krangel eller forelsket? Anonymkode: 4c521...c9d Dette! En gnist er da tenning i form av attraksjon/forelskelse. Mener TS kun at de hadde en krangel eller har TS forsøkt å tilnærme seg sin svigerinne fordi TS trodde det var gjensidig tenning? Det siste blir selvsagt veldig kleint om svigerinna aldri har tenkt tanken og da forstår jeg godt at man trekker seg vekk og finner det hele svært ubehagelig. Forstod ikke hva som har skjedd pga ordbruken her, dessverre. Anonymkode: 6971f...cfc 1
servitrise&suppe Skrevet 14. februar 2023 #9 Skrevet 14. februar 2023 Svigerinnen din har all rett til å betro seg til venninner. Det må jeg få lov til å si selv om det selvfølgelig ikke føles greit å bli snakket om. Siden du la deg langflat så tror jeg at det var mer enn en gnist, men hun burde ha tilgitt hvis du ikke gikk helt bananas. Du sier du ikke vil dra datteren deres inn i dette, men da er det en ytterst dårlig dag å gjøre det i selve konfirmasjonen syns jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #10 Skrevet 14. februar 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Dette! En gnist er da tenning i form av attraksjon/forelskelse. Mener TS kun at de hadde en krangel eller har TS forsøkt å tilnærme seg sin svigerinne fordi TS trodde det var gjensidig tenning? Det siste blir selvsagt veldig kleint om svigerinna aldri har tenkt tanken og da forstår jeg godt at man trekker seg vekk og finner det hele svært ubehagelig. Forstod ikke hva som har skjedd pga ordbruken her, dessverre. Anonymkode: 6971f...cfc Godt det ikke bare er jeg som stusset. Anonymkode: 4c521...c9d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #11 Skrevet 14. februar 2023 Lurer på hva du sa som har gjort svigerinnen din så langsint🙈 Datteren din vet garantert hva som foregår. Tenker at om tanten oppfører seg fint mot henne, så kan hun inviteres. Men om datteren din ikke ønsker at hun skal inviteres, så inviterer dere henne ikke. Anonymkode: b2f05...611
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #12 Skrevet 14. februar 2023 Om du har hatt en gnist med din svigerinne skjønner jeg dette blir kleint.. Vet kona di om dere to? Anonymkode: 5c09b...dd5 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #13 Skrevet 14. februar 2023 Jeg tror ts mener gnist som i litt amper krangel... Anonymkode: 37d42...813 2
sommerkroppen Skrevet 14. februar 2023 #14 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal være kortfattet For 3 år siden hadde jeg en gnist med min svigerinne. Jeg hadde god grunn til å reagere som jeg gjorde og konfronterte henne. Dette tålte hun ikke. Jeg la meg langflat og beklaget måten jeg sa det på, og forklarte hvorfor jeg sa det. Hun er bitter og kommer seg ikke videre. Hun snakker ikke med meg, blokkert meg overalt. Felles familiemiddager er bare kleint. Hun sitter der å later som jeg ikke er i rommet, snur seg bort og stenger meg ute. Det blir kleint for de andre også. Hun baksnakker meg til venninnene sine, noe som er kommet meg for øre. Nå har vi snart konfirmasjon for vår datter og jeg har veldig lite lyst å invitere de. De har ikke snakket med min datter heller på 3 år. De har stengt oss alle ute. Min bror har også vært lite hyggelig, og han er en idiot! Min datter vet ingenting om det som er skjedd da jeg ikke drar barna inn i dette scenarioet. invitere til konfirmasjon eller ikke? Det kommer til å bli en klein dag for alle da vi er liten familie. hva hadde dere gjort? Det er min datters dag, og hun skal feires. Men hun har jo ikke snakket med de på 3 år. De har meldt avbud i alle hennes bursdager de siste 3 årene, og oppfører seg svært barnslig. Men jeg tror de kommer til konfirmasjonen om de blir bedt, men de kommer ikke til å snakke med oss Anonymkode: 4959d...8ad Først og fremst så må du jo fortelle datteren din om grunnen til at du ikke ønsker å invitere dem. Hun blir 15 år og er i stand til å skjønne sånt. Du kan ikke bare la være å invitere uten å si noe.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #15 Skrevet 14. februar 2023 Inviter. De melder sikkert avbud uansett. Anonymkode: 08edf...f61 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #16 Skrevet 15. februar 2023 Snakk om å være langsur. Jeg ville invitert de til konfirmasjon, for da er det dem som er ræva som ikke kommer. Presang må de komme med, selv om de ikke kommer. Vanlig prosedyre. Men da har du i allefall gjort ditt. Anonymkode: e7f97...8c3 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #17 Skrevet 15. februar 2023 Jeg går ut fra at det ikke var en liten sak for henne selv om det er det for deg TS, så siden det har gått så lang tid og dette fortsatt er et problem ville jeg valgt å spørre konfirmanten hva denne ønsket - hun er gammel nok til både å skjønne og å bestemme hvem hun vil invitere. Anonymkode: 02a2a...981 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #18 Skrevet 15. februar 2023 Dere har vært i flere felles familiemiddager. Men de har ikke snakket med din datter på 3 år likevel. Og de stiller når andre ting skal markeres, men ikke til tantebarnets dager? Hvorfor er dette i det hele tatt et spørsmål? Jeg ville vært mer bekymret for dattera din sin sin evne til å forstå situasjoner og menneskelige relasjoner, og tatt henne med til utredning om dette faktisk stemmer. Anonymkode: 67550...3fb 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #19 Skrevet 15. februar 2023 Ting blir ikke noe bedre av å ikke invitere iallefall. Anonymkode: fef1c...0db 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #20 Skrevet 15. februar 2023 Hva mener du med at det oppstod en gnist? Er du bifil ? Svaret på det vil forklare mye. Eller mente du en spontan krangel av noe slag ? I såfall inviterer dere ikke. Det er konfirmantens dag, og da er det ikke rom for uggen stemning fra gjestene. Du kan forklare datteren i korte trekk hvorfor de ikke ble invitert, men så var det dette med hva du mente med den «gnisten» da?..,, Anonymkode: bd58a...ce4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå