Gå til innhold

Kjæresten som la til kvinnelig kollega i ny jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi er i 20 årene begge to

Jeg synes det er smule ubehagelig at han har lagt til denne kvinnelige kollegaen på snap og facebook.. etter 1-2 månders i jobben. 

jeg synes også det er lite profesjonelt å ha kollegaer på sosiale medier, jeg på jobben der er det menn og kvinnfolk men jeg har aldri lagt dem til og de har aldri lagt meg til heller. De er kollegaene mine, ikke vennene mine, de går der for å jobbe å tjene penger, ikke skaffe seg venner. De skal nok hjem til samboer og kone etterpå. 
jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp med han. Noe er å snakke med kollegaene i jobb og ha lunch sammen men for meg er det helt uaktuelt at han skal også ha behov for å ha kontakt med henne i fritiden og privatlivet.. utenom jobb.. hva skal han med henne  i sosiale medier? 

andre som har erfaringer?

Anonymkode: d2759...a4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser inne problemet, jeg har flere av mine kollegaer på sosiale mediaer. Samboeren min har nye og gamle kollega på snap og har jevnlig kontakt med kollega av motsatt kjønn på snap uten at jeg bryr meg. 

Anonymkode: 24e19...7d9

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg byttet jobb i sommer, har 15 av de nye kollegene mine på sosiale medier.

Jeg tror rundt 30% av vennene mine på Facebook er fra jobber jeg har hatt. Hadde kjæresten min tatt dette opp som ett problem, så hadde han nok fått til svar at han måtte jobbe med seg selv...

Anonymkode: 896c8...ac4

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser inne problemet, jeg har flere av mine kollegaer på sosiale mediaer. Samboeren min har nye og gamle kollega på snap og har jevnlig kontakt med kollega av motsatt kjønn på snap uten at jeg bryr meg. 

🚩

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

🚩

Haha nei. Stoler fullt og helt på samboeren 🙂 

• Liker 7
Skrevet

Haha nei. Stoler fullt og helt på samboeren 🙂 

De er venner, og diskuterer faglige og andre ting. Ikke noe problem med det. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har mange av kollegaene mine, både nåværende og tidligere, på Facebook/Messenger. Ikke uvanlig med egne Messengergrupper eller -tråder, f.eks for å planlegge julebord, kurs/middager, overraskelsesbursdag for sjefen eller lignende. Noen kollegaer av samme og motsatt kjønn har jeg også fått en nærere relasjon til og vi har utvekslet meldinger privat, men det tilhører egentlig sjeldenhetene. 

Og så gratulerer jeg dem med dagen på FB (og de gratulerer meg). 

Skjønne ikke problemet. 

Anonymkode: 98758...0e1

• Liker 8
Skrevet

Vanlig å ha kolleger på sosiale medier. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er et ikke-problem, TS

Anonymkode: 46a48...9f9

• Liker 11
Skrevet

Jobben jeg har gir meg venner. Vi møtes hver dag og i alle fall på min jobb møter jeg folk jeg har mye til felles med. Det er en høykompetansearbeidsplass og tiltrekker seg mennesker som naturlig nok er ganske like. Jeg er venner med flere, noen mer enn andre og jeg har også fått nye kvinnelige venner. Jeg er helt åpen om dette med kona mi og det er ikke noe problem. Ho har møtt mange av de og skjønner at det generelt er mye hyggelige mennesker på jobben. Selvsagt kan vil jeg bli venn med nye hyggelige oppegående folk som jeg møter ofte!

Anonymkode: f354a...158

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Du har en trist relasjon til dine medkollegaer TS

Støtter din mann fullt og helt i å få nye vennskap - også igjennom jobb. 

Anonymkode: 38743...2dd

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Da jeg startet i ny jobb fikk jeg sånn 15 venneforespørsler innen 1 mnd., det var både kvinner og menn. 

Anonymkode: c92e5...27d

• Liker 3
Skrevet

Problemet er ikke om det er 15 forskjellige kolleger, problemet er om det er én og da av det kjønnet vedkommende er tiltrukket av… kjenner litt for mange utroskapshistorier som har begynt der.

Anonymkode: f0e80...4bd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er helt uproblematisk å legge til kollegaer på sosiale medier.

Hvis de ville knulle kommer de til å gjøre det uavhengig av sosiale medier.

Anonymkode: 3d8e9...bf9

• Liker 10
Skrevet

Jeg har mange kollegaer på sosiale medier. Alle på min avdeling, og noen som jeg kjenner på andre avdelinger. Dette er folk jeg spiser lunch med hver dag, og snakker om alt mulig med.

Er denne kvinnen eneste kollegaen han har på Facebook, så skjønner jeg at du reagerer

Anonymkode: 0d528...97e

Skrevet

Det er da helt vanlig å ha kollegaer på sosiale medier. Tror jeg har 90% av mine kollegaer på Instagram og ca halvparten på snap. Vi jobber ganske tett og har tidvis en ganske tøff jobb, så vi blir godt kjent og veldig nære. Samboeren min har aldri reagert på dette, og jeg har heller aldri reagert på at han har kollegaer på sosiale medier. 

Skrevet

Er blant kollegaer jeg har møtt noen av mine beste venner.

Anonymkode: adff3...840

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp med han. 

andre som har erfaringer?

Tror du gjør lurt i å la være. Fort gjort å bli skremt når noen fremviser den type sykelig sjalusi.

Ja jeg har erfaringer. Både jeg og samboer har mange kollegaer, av begge kjønn på sosiale medier.

Hadde min problematisert dette, hadde jeg trodd det hadde rablet for henne. Utrolig sær ting å reagere på.

Anonymkode: fafca...506

• Liker 5
Skrevet

Dette varierer jo veldig hvor man jobber. Noen av de som kjenner meg best i voksen alder er gamle kollegaer som har blitt venner. Jeg forstår om du ikke liker det fordi du har grunner til å ikke stole på han, og om han er en fjott som også har tinder feks. Men om han ikke er en utro type, så handler det kanskje mer om hvor usikker du er på deg selv, evt har sår i forbindelse med gamle relasjoner der noen var utro mot deg.

• Nyttig 1
Skrevet

Vi på jobben har nesten alle av hverandre på Facebook. Hvis én av de kun la til menn fordi dama nektet han å legge til kvinnelige kollegaer (og de var over 17 år), så hadde jeg tenkt at hun var sykelig sjalu, eller at han tidligere har vært utro med f.eks en kollega.

Anonymkode: 0d528...97e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...