Gå til innhold

Kompiser er mer dramaqueens og mindre pålitelige enn venninner

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste få månedene og før der igjen har jeg blitt blokkert på sosiale medier av menn jeg har vært FwB med, dvs også gode venner og ikke bare sex. Typisk har de spurt om å treffes og jeg har vært på jobb, bortreist osv og ikke hatt mulighet, så ser jeg at jeg blir blokkert etterpå, selv om vi har kjent hverandre i flere år og er venner. Hengt mye uten å ha sex også. De pleier å bevare meg på èn av kanalene, enten FB eller insta. For å holde det åpent kanskje? 

Dette minner om slik jeg holdt på da jeg var 16, men at menn i alderen 27-40 holder på sånn gjør at jeg ser ting er mye mer dramafritt med venninner, aldri blitt blokkert av en venninne. Er menn nå til dags mer dramaqueens enn kvinner selv? Utrolig barnslig og veldig dårlig gjort syns nå jeg, skal ekstremt mye til før jeg blokkerer noen jeg kjenner godt 🙁 Kjenner jeg får mer og mer vegring for å ha noe med menn å gjøre når de er så ustabile 

Anonymkode: 848db...db6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange menn er særdeles tandre og tåler ikke avvisning så godt.

Anonymkode: 9a791...d0a

• Liker 4
Skrevet

De klarer vel ikke å skille på vennskap og sex når det kommer til stykket, da? 

Anonymkode: 5f75e...07b

• Liker 1
Skrevet

Det er absolutt ikke min erfaring som kvinne. Problemet er jo at det er sex inni bildet. Menn som klarer å være venn med deg uten å prøve å ha sex med deg,er det lite til ingen drama med. Heldigvis er det ikke drama med de fleste venninner heller, men langt oftere om du ikke er en tålmodig sjel.

Anonymkode: 7c99b...d51

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Mange menn er særdeles tandre og tåler ikke avvisning så godt.

Anonymkode: 9a791...d0a

Enig. Syns det er utrolig dumt å kaste bort vennskap på denne måten, blir jeg blokkert som nå er personen ute av mitt liv, typ jeg overser dem på gaten og de er bare ikke eksisterende lenger for meg. Et par av dem har fått mye ut av vennskapene ifølge dem selv ved at jeg har hjulpet med  samtaler og andre ting som de ikke har kunne få samme hjelp til av kompiser. Han ene for eksempel hadde ikke kontakt med familien og ringte meg hver gang han var nedfor, så hadde vi timelange samtaler sammen. 

Men der ser jeg hva jeg var verdt i deres øyne, ingenting :) Skal aldri ha venner av motsatt kjønn igjen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

også gode venner

Minst 90% av de som damer tror er kun gode venner, hadde ligget med dere om dere ville, husk det, sjelden menn ikke har baktanker med vennskap

Anonymkode: 3d025...189

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Oppdaget en ny som hadde blokkert meg i kveld så er derfor jeg er opprørt. Alt var vel og bra sist vi snakket sammen forrige helg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er absolutt ikke min erfaring som kvinne. Problemet er jo at det er sex inni bildet. Menn som klarer å være venn med deg uten å prøve å ha sex med deg,er det lite til ingen drama med. Heldigvis er det ikke drama med de fleste venninner heller, men langt oftere om du ikke er en tålmodig sjel.

Har aldri opplevd å bli blokkert av en venninne, vi har fryktelig sjeldent krangler også. Men menn er jo totalt ustabile ser jeg. Om en ONS sletter meg gir jeg blaffen, men en man har vært kompis med i årevis derimot..

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Minst 90% av de som damer tror er kun gode venner, hadde ligget med dere om dere ville, husk det, sjelden menn ikke har baktanker med vennskap

Ja, du har rett ser jeg nå. Jeg har jo vært en ressurs i vennskapet ved at de har pratet med meg om private ting som har plaget dem som de ikke har tørt å prate om med andre og jeg har gitt mye støtte og stilt opp. Så har de vært en ressurs ved at det har vært gøy å ta en øl og dele litt god humor. Men, forstår at jeg var dum og naiv som tilga de gode og modne egenskaper, for nå i kveld ble jeg blokkert av den siste kompisen jeg hadde helt uten grunn.

Skrevet

Det eneste dramaet jeg ser her er hvor mye betydning du legger i det. Er som regel ikke mer avansert enn at man har nye baller i lufta, og ønsker å disponere tiden og oppmerksomheten sin deretter. Det er grenser for hvor mange tallerkner en kan spinne på en gang, uten at det begynner å gå på bekostning av andre, viktigere ting. Toppen tre av gangen, vil nå jeg si.

Anonymkode: b642d...4f0

• Nyttig 1
Skrevet

Dette gjelder kun for attraktive kvinner. En del menn har null problem med å være venn med kvinner de ikke tenner på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, du har rett ser jeg nå. Jeg har jo vært en ressurs i vennskapet ved at de har pratet med meg om private ting som har plaget dem som de ikke har tørt å prate om med andre og jeg har gitt mye støtte og stilt opp. Så har de vært en ressurs ved at det har vært gøy å ta en øl og dele litt god humor. Men, forstår at jeg var dum og naiv som tilga de gode og modne egenskaper, for nå i kveld ble jeg blokkert av den siste kompisen jeg hadde helt uten grunn.

Du er langt ifra den eneste som har tenkt sånn. Kjæresten min har også mange guttevenner, og prøver å få henne til å forstå det, men hun får seg en oppvekker i blant når plutselig mannfolk som kun har vært venner plutselig sender en dirty melding, så blir det vennskapet over. Heldigvis er jeg ikke en sjalu person, jeg vet at hun ikke flørter, hun er bare en smule naiv

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det eneste dramaet jeg ser her er hvor mye betydning du legger i det. Er som regel ikke mer avansert enn at man har nye baller i lufta, og ønsker å disponere tiden og oppmerksomheten sin deretter. Det er grenser for hvor mange tallerkner en kan spinne på en gang, uten at det begynner å gå på bekostning av andre, viktigere ting. Toppen tre av gangen, vil nå jeg si.

Anonymkode: b642d...4f0

Ja vet du, jeg er ingen robot. Når flere jeg har hengt med i årevis og hatt omtrentlig daglig kontakt med blokkerer uten grunn syns jeg det er kjipt. Ser ikke på mennesker som en bruk og kast vare. Nye baller i lufta? Kan ikke menn ha flere venner på en gang? Han ene fortalte meg at han begynte å date i høst og jeg syns det var kjempegøy på hans vegne og ga tydelig uttrykk for det. Det ble ikke noe med henne. Vi fortsatte samtalene våre og han sendte «❤️❤️» på det meste jeg la ut før jeg poff ble blokkert før nyttår. Kan ha mer stabile vennskap med en på barneskolen 

• Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du er langt ifra den eneste som har tenkt sånn. Kjæresten min har også mange guttevenner, og prøver å få henne til å forstå det, men hun får seg en oppvekker i blant når plutselig mannfolk som kun har vært venner plutselig sender en dirty melding, så blir det vennskapet over. Heldigvis er jeg ikke en sjalu person, jeg vet at hun ikke flørter, hun er bare en smule naiv

De kan i hvertfall takke seg selv de som har fortalt meg at de er ensomme og satte pris på vennskapet med meg, når de bare blokkerer folk som om man er brukt dopapir. Sånn behandler jeg ingen. Men skal slutte å være venner med menn

• Liker 3
Skrevet

Dette gjelder kun for attraktive kvinner. En del menn har null problem med å være venn med kvinner de ikke tenner på.

Det er nok et større problem for de som er pene damer, jeg er selv venn med eksen, så vet det er mulig å ha et helt ukomplisert vennskap uten seksuell tiltrekning, men jeg er fortsatt overbevist om at litt for mange damer er naive her, kommer det en liten luke, så vil veldig mange av disse vennene benytte seg av sjansen, de har altså et håp hele veien

Skrevet

All ghostingen plager meg også ved at jeg sitter igjen med tanker og spørsmål om hva jeg har gjort galt og om de har hørt noe fælt om meg og sånne ting 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De kan i hvertfall takke seg selv de som har fortalt meg at de er ensomme og satte pris på vennskapet med meg, når de bare blokkerer folk som om man er brukt dopapir. Sånn behandler jeg ingen. Men skal slutte å være venner med menn

Det er mange utspekulerte menn der ute, men husk, alle er ikke sånn, men det er alltid lurt å ha i bakhodet at mannfolk kan si og gjøre mye rart for å kanskje få seg et ligg med en dame, selv om det er vennskap over tid, så greit å være forsiktig

Skrevet

Men her virker det jo å være mer snakk om "pulevenn" enn et virkelig vennskap? Noe av svaret ligger kanskje der; Et varig vennskap en har etablert fordi en liker et annet menneske godt, som jeg antar er tilfelle med venninnene, vil fortone seg noe annet enn en relasjon en primært har grunnet sex. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

De siste få månedene og før der igjen har jeg blitt blokkert på sosiale medier av menn jeg har vært FwB med, dvs også gode venner og ikke bare sex. Typisk har de spurt om å treffes og jeg har vært på jobb, bortreist osv og ikke hatt mulighet, så ser jeg at jeg blir blokkert etterpå, selv om vi har kjent hverandre i flere år og er venner. Hengt mye uten å ha sex også. De pleier å bevare meg på èn av kanalene, enten FB eller insta. For å holde det åpent kanskje? 

Dette minner om slik jeg holdt på da jeg var 16, men at menn i alderen 27-40 holder på sånn gjør at jeg ser ting er mye mer dramafritt med venninner, aldri blitt blokkert av en venninne. Er menn nå til dags mer dramaqueens enn kvinner selv? Utrolig barnslig og veldig dårlig gjort syns nå jeg, skal ekstremt mye til før jeg blokkerer noen jeg kjenner godt 🙁 Kjenner jeg får mer og mer vegring for å ha noe med menn å gjøre når de er så ustabile 

Enig. Jeg har også møtt menn som oppfører seg som om de er ungdomsskolens aller kuleste. Har også møtt kvinneversjonen av disse prakteksemplarene. De bør aldri ha makt, slike holdninger forplanter seg nedover. 

Anonymkode: 84e3e...b6b

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er mange utspekulerte menn der ute, men husk, alle er ikke sånn, men det er alltid lurt å ha i bakhodet at mannfolk kan si og gjøre mye rart for å kanskje få seg et ligg med en dame, selv om det er vennskap over tid, så greit å være forsiktig

En del av vennskapene startet med dating og sex så fant vi ut at vi fungerte enten bedre som venner eller bare fwb med et fåtall. Og føler meg så dum som blir såret fordi selv som årelange venner med mange fine opplevelser sammen var jeg aldri mer enn søppel for dem, mens jeg tenkte så godt om dem og tok de med hit og dit, ringte for å skravle og vica verca de til meg. Så har de hele tiden bare drevet skuespill 😐 Heldigvis har jeg flere nærme venninner og skal aldri finne på å være venn med menn igjen 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...