Gå til innhold

Baby sover lite hvis han ikke er koblet til puppen. Dette sliter meg ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en baby på 4,5 mnd. De første mnd hadde han mye magesmerter og gråt mye. Etter en hard fødsel (akutt keisersnitt) og førstegangsmamma ble det en litt tøff start og det tok litt tid før jeg fikk kjenne på morsfølelse.

Nå når baby er 4,5 mnd har magesmertene gitt seg, og jeg har endelig fått begynt å kjenne på morsfølelse og kjærlighet til barnet. Det er gøy å se at han utvikler seg, smiler og ler.  

Men samtidig er det veldig tøft/tungt for tiden. Når vi legger baby for kvelden sover han kun 30 min av gangen til jeg legger meg sammen med han. Jeg fullammer ( trives egentlig godt med det), og de siste to ukene vil han helst ligge koblet til puppen store deler av natta. Han tar ikke smokk og derfor  kjenner jeg veldig på psyken min at det er tungt å ligge på siden og amme så mye gjennom natten når baby ikke er sulten. Men han trygges/har det godt ved å være koblet på. Jeg prøver å lirke meg unna men da hylskriker han lenge. Har prøvd å legge han i egen seng ved siden av, uten å lykkes.

Mannen min jobber en del borte og da er jeg mye alene med baby, og det å ikke kunne få ett par timer for meg selv på kvelden for å puste litt er tungt. Og jeg kjenner på at det tærer på å amme nesten hele natten/blir sliten. Begynner å jobbe om 2,5 mnd og gruer meg hvis det er slik som det er nå.

Noen som har erfaring med dette? Når ble det bedre? 

Anonymkode: cd405...254

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg slutta å amme og la ham på eget rom etter ca ti måneder. Da var jeg så ferdig. Han våknet fortsatt hver time, men jeg kunne ligge i fred.

Anonymkode: f8a2a...5ad

Skrevet

Hvor lenge har han holdt på sånn? Kanskje han har en økeperiode rett og slett? Følger han vekstkurven sin? 

Skrevet
myMa skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge har han holdt på sånn? Kanskje han har en økeperiode rett og slett? Følger han vekstkurven sin? 

Ikke TS, men min gjorde det fra fødsel 😅

Anonymkode: f8a2a...5ad

Skrevet

Jeg ga MME ved legging og eventuelt en flaske på natt, ammet på dagen. Gjorde underverker for søvnen😊 Ville også prøvd å få baby til å ta smokk. Har du prøvd Tommee Tippee urban? De er «acceptance guaranteed» 🙂 

Anonymkode: 2c5d6...af5

• Liker 1
Skrevet

Nesten som å lese om meg selv! Min gutt er omtrent 1 mnd eldre og vi har hatt en ganske tøff periode på akkurat samme problemstilling en god stund. Først nå den siste uken har det løsnet litt!

Har forsøkt litt og litt med å konsekvent prøve andre ting enn bryst når han gråter. I tillegg har pappaen tatt legging og en del oppvåkninger på kvelden - det har nok hatt mye å si at baby har lært seg å finne trygghet der det faktisk ikke finnes bryst å tilby! Vil anbefale at de periodene hvor mannen din er tilgjengelig kommer han mer på banen ifbm legging! Parallelt har vi innført sutteklut da gutten vår heller ikke tar smokk. Det har også hjulpet helt enormt! Noen ganger når han våkner om natten, trenger han bare få kluten for å finne roen igjen 😊

Ikke gi opp, minn deg selv på at å finne trygghet i søvnen er en egenskap babyen trenger å lære! Heldige er de som har så snille, trygge mødre som stiller med det tryggeste i verden - brystet - så lenge de trenger ❤️

Anonymkode: 3969b...7e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...