Gå til innhold

Hvilke kriterier har du for å finne ut hvem som kan være dine venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser her inne at mange omgås mennesker de ikke kan stole på, eller tror de kan stole på, og så viser det seg at de ikke er gode venner av en.. I det siste har jeg funnet ut at dersom jeg skal ha noen nye venner er jeg nødt til å ha noen kriterier for å luke ut venner jeg ikke ønsker å ha.

Feks vil jeg ikke ha venner som syns det er helt ok å fyre opp en hasjbong og lignende. Jeg vil heller ikke ha brautende venner, og venner som ikke klarer å holde avtaler eller det de selv sier de skal gjøre og lover uten at jeg har bedt de om noe først. Og venner som er frekke og nedlatende og skal hevde seg og være bedre enn meg.

Jeg har merket at det er kanskje best å tenke litt som når man går på date. Man dater ikke hvem som helst, og ikke de mennene som har oppførsel og holdninger som ikke passer med ens egne.

Er det igrunn ikke helt likt med prosessen i å velge venner?

Anonymkode: 71ba6...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At jeg liker å tilbringe tid med dem.

#rema1000

Anonymkode: 4fb66...88b

• Liker 1
Skrevet

Ulike venner duger til ulike ting.

Noen venner kan være litt annerledes enn meg, ha andre meninger, men kanskje har vi litt felles humor eller har en felles hobby.

Andre kan være mer like meg og jeg har høyere tillit der jeg kan fortelle mer private detaljer.

Jeg har hatt mennesker i min sosiale krets jeg ikke ville stolt på, men der vi har hatt en felles hobby vi driver med. Det går fint så lenge der er gjensidig respekt.

Kanskje det er alderen, men jeg opplever ikke at noen er direkte frekke mot meg.

Skrevet

Gjensidig respekt, avslappende og hyggelig å være sammen med, til å stole på, vil deg vel, være deg for deg dersom du skulle trenge det😌♥️

• Liker 1
Skrevet

At de liker meg og jeg liker dem. At det er gjensidig respekt, feks ikke komme for sent til avtaler i hytt og pine. 

Anonymkode: 9ebee...d24

Skrevet

At jeg kan stole på at de ikke forteller videre private ting. Da forblir de bekjente, jeg har ikke tid og energi til å være mye sammen med mennesker jeg må vokte mine ord rundt. 

Anonymkode: 353b8...105

Skrevet

Tja, litt felles interesser og at de er grei og liker være sammen med meg?

Ellers er det helst kriminelle, rusmisbrukere, voldsutøvere og folk som er fryktelig sær jeg styrer unna. 

Anonymkode: 10e4f...03a

Gjest Beelzebub
Skrevet

De må være genuint nysgjerrige mennesker. Orker ikke ideologer, og folk som har mye følelsesmessig investert i å "ha rett". Utover det driter jeg i hva noen mener, eller hvilke holdninger de har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...