Gå til innhold

Late bloomers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si det er en gutt på 15, som ble avhengig av internett og gaming, fikk kviser og ble litt rund av mye chips spising foran pc’en, og fikk aldri positiv oppmerksomhet på skolen.
Internett avhengigheten fortsatte inn i 20 årene og livet forble lite planlagt og strukturert.

Så 10 år senere, gutten kjenner at pc-livet egentlig suger ganske kraftig, selv om det er fredfullt, begynner å spise bedre, trener og får ren hud og litt muskler og finere klær.

Men med dagens samfunnsutvikling og smarttelefoner, vil 99% av kvinner han ser på butikken, treningssentre osv. ha 30x mer livserfaring enn han. Så for å stille likt må han date tenåringer, men det blir bare for ungt for han mtp. alt det andre. Det mest realistiske blir noen som er 5-6 år yngre, altså 20-22.

15 åringer i dag er jo det 20 var før i tiden, så hvilke muligheter har en late bloomer som ikke var russ eller knapt hart venner gjøre?

Er løpet kjørt?

Anonymkode: 9f993...d2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 8d1eb...430

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei.

Anonymkode: 8d1eb...430

Hvorfor ikke? 
Litt erfaring gjør ikke noe, men det virker ofte å være mye mer enn litt. Hva har han til felles med en 22 år gammel jente, som også går på treningssenter?

Hun: skal til Oslo for å henge med venninner, og drar ut minst 2-5 ganger i mnd.

Han: sitter alene i sofaen og har ingen connections her i livet.

Skrevet

Nei. En kjekk nerd er det vel ikke vanskelig å like. 

Skrevet (endret)

Selv om man ikke har erfaring, så utvikler hjernen seg iløpet av årene, å man blir gamlere kroppsmessig og mentalt. Eller jeg føler meg hvertfall roligere til sinns nå enn tenårene, selv med lite erfaring. Så ser ikke hvorfor du tror noen må gå etter dem som er yngre, de vet da hvor gammel han er, å har de samme forventningene til han, som resten av samfunnet på den alderen? Om det er det han er redd for? Ikke at det ikke er håp 😂😅 Tror mange desverre har hatt nesa i en skjerm å fått mindre ut av livet generelt nå, enn generasjonene som ikke hadde lite stor tilgang til media. Han er ikke alene, det er normalt. Trist, men normalt. Ingen garanti at alle har mer erfaring. 

Løpet er ikke kjørt, han må bare tørre å bli kjent med folk, å nyte livet 😊

Endret av Rosakatt
Skrevet

Sjansen for å lykkes er svært lav, men umulig er det ikke. Utfordringa er jo at jo eldre man blir, jo mer erfaring har kvinner med dating og flørting. De fleste får økte forventninger om tilsvarende erfaring og evner hos menn med alderen.

Jeg hadde flaks og møtte ei som er to år eldre, som til tross for mye erfaring ikke brydde seg om at jeg var helt fersk på datingfronten. Nå skal det sies at jeg ikke var som beskrevet i hovedinnlegget, og ikke har hatt behov for å endre meg da jeg på papiret har hatt en attraktiv nok livsstil helt fra jeg var yngre. Jeg har bare lavt "attraktivitetspotensial" i utgangspunktet, om man kan kalle det det.

Anonymkode: 2a0d1...08d

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke? 
Litt erfaring gjør ikke noe, men det virker ofte å være mye mer enn litt. Hva har han til felles med en 22 år gammel jente, som også går på treningssenter?

Hun: skal til Oslo for å henge med venninner, og drar ut minst 2-5 ganger i mnd.

Han: sitter alene i sofaen og har ingen connections her i livet.

Det er jo connection delen som er en stor del av problemet. Du må ut blant folk og få venner, også gutter. Venners venner er et utmerket kjærestemarked. 

Anonymkode: 9f84a...31a

Skrevet (endret)

Nei løpet er ikke kjørt. Når det gjelder sex kan du lese deg opp på dette når det gjelder stillinger og ting i teorien.

Det du mangler erfaring i er kommunikasjon, ellers blir det ikke sex. 

Du må også regne med å bli avvist. 

Så kan det hende noen viser interesse for deg også og da er det lov å ta en sjans på at du har tolket det riktig. Mulig du har det mulig ikke. Tabbekvoten er til for å skaffe erfaring.

Så er det litt lurt å ha et liv for deg og ikke for å jage damer. 

Endret av Flintis
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Si det er en gutt på 15, som ble avhengig av internett og gaming, fikk kviser og ble litt rund av mye chips spising foran pc’en, og fikk aldri positiv oppmerksomhet på skolen.
Internett avhengigheten fortsatte inn i 20 årene og livet forble lite planlagt og strukturert.

Så 10 år senere, gutten kjenner at pc-livet egentlig suger ganske kraftig, selv om det er fredfullt, begynner å spise bedre, trener og får ren hud og litt muskler og finere klær.

Men med dagens samfunnsutvikling og smarttelefoner, vil 99% av kvinner han ser på butikken, treningssentre osv. ha 30x mer livserfaring enn han. Så for å stille likt må han date tenåringer, men det blir bare for ungt for han mtp. alt det andre. Det mest realistiske blir noen som er 5-6 år yngre, altså 20-22.

15 åringer i dag er jo det 20 var før i tiden, så hvilke muligheter har en late bloomer som ikke var russ eller knapt hart venner gjøre?

Er løpet kjørt?

Antar at vedkommende altså er i siste halvdel av 20-årene. Og nei, løpet er da selvfølgelig ikke kjørt.

Men her må det læres litt. For med en slik bakgrunn har man ingen erfaring med hvordan kvinner faktisk er. Og dette er ikke noe en mann klarer å tenke seg til på egen hånd.

Leselisten starter som følger:

1. "No More Mr. Nice Guy" av Robert Glover
  2. "When I Say No, I Feel Guilty" av Manuel Smith
  3. "The Rational Male" av Rollo Tomassi

Og de to første kan virke irrelevante for noen med ditt utgangspunkt, men det er de absolutt ikke. For du kommer nesten garantert til å sikte mot "nice guy" som strategi for å lykkes på datingmarkedet, og dette er dømt til fiasko.

Ja, med mindre det er friendzone du sikter mot…

For nei: Det er ikke sant at kvinner vil ha "han snille" – og spesielt ikke kvinner i din aldersgruppe. Men det betyr ikke at du dermed skal bli "han slemme", det er en vanlig feilslutning.

Det første du må lære deg er riktig måte å ikke være "han snille". Dette handler om å bli "han som vet hva han vil og ikke lar seg utnytte".

Når du har dette på plass kan du begynne å sette deg inn i hvordan kvinners psyke er annerledes enn den mannlige når det gjelder dating og seksuell interesse.

Følg gjerne opp med f.eks "Praxeology, vol 1: Frame" av Rian Stone. Ny bok, som faktisk var overraskende god. Og den drar deg i gang med løpet mot å faktisk sjekke damer.

Men først når du har lest og forstått disse tingene er det noe vits i å lese seg opp på sjekking i det hele tatt. Før den tid vil du hverken forstå hva sjekking egentlig handler om eller hvordan du faktisk bør utføre det i praksis.

Dette er forøvrig grunnen til at menn som "leser seg opp på sjekking" stort sett mislykkes: De har ikke bakgrunnsinfoen.

(Ja, for det er deg vi snakker om…?)

Endret av ClausSaus
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er en slik late bloomer, og jeg er dame. Fikk ikke noen til å virkelig forelske seg i meg før jeg var nærmere 40. Ja, jeg har hatt forhold tidligere, og barn, men de elsket meg ikke. 

Så alt går.

Anonymkode: 98df3...c07

Skrevet

Ha livet ditt på stell; jobb, heim, deg sjølv. Det er ekstremt tiltrekkande på den «type» kvinne som du har lyst å ha som kjærast. Gi blanke i litteraturoppfordringane over. 

Skrevet

Altså... Slutt å komplisert ting så voldsomt. Du liker gaming, vel gå for gaming damer. Reis steder du møter folk med like interesser, og pass på å ha livet på stell. Prat med folk, vær vennlig og vis interesse for andres liv. 

Damer liker søte nerder.

Ikke hør på de mannfolka som kommer med bøker og annet tull. Det er en grunn til at de må prøve så hardt at de i desperasjon tyr til litteratur. Det er fordi de ikke vil høre på de som faktisk vet hva som må til. Oss damer. 

Anonymkode: b9dea...0ec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Altså... Slutt å komplisert ting så voldsomt. Du liker gaming, vel gå for gaming damer. Reis steder du møter folk med like interesser, og pass på å ha livet på stell. Prat med folk, vær vennlig og vis interesse for andres liv. 

Damer liker søte nerder.

Ikke hør på de mannfolka som kommer med bøker og annet tull. Det er en grunn til at de må prøve så hardt at de i desperasjon tyr til litteratur. Det er fordi de ikke vil høre på de som faktisk vet hva som må til. Oss damer. 

Hvilke menn er det som faktisk lykkes på kjøttmarkedet?

Er det "søte nerder"...?

Nei. Det er det ikke.

To streker under svaret.

Skrevet
ClausSaus skrev (26 minutter siden):

Er det "søte nerder"...?

Nei. Det er det ikke.

To streker under svaret.

Det er de som ender opp med familie stort sett. 

Fordi de ikke ser på damer som kjøtt. Men som likeverdige mennesker. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er de som ender opp med familie stort sett. 

Fordi de ikke ser på damer som kjøtt. Men som likeverdige mennesker. 

Nei. De fleste ender opp med familie.

Og blant de menn som ikke gjør det, de såkalte "mennene som blir valgt bort", er det svært få som faktisk hadde draget da de var yngre.

Men greit, TS – da har du ihvertfall fått kvinnenes svar:

Vent i 5-10 år til, for hun skal bare gjøre seg ferdig med å knulle menn som ikke er deg først. Og så kan du få gleden av å stille opp når hun omsider er "ferdig med å ha det gøy og klar for å slå seg til ro".

Høres ikke det vanvittig fristende ut?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er løpet kjørt?

Uansett om vi er kvinner eller menn så har vi alle ulike historier og livserfaringer. Jeg er uenig i premisset ditt - nemlig at 99 prosent av alle kvinner har mer livserfaring enn TS. Hvilken livserfaring snakker vi om forresten? Å ha vært i forhold? Ha vært seksuelt aktiv? Det finnes jo også en masse kvinner som har historier som likner TS sin - som kanskje er såkalte «late bloomers», ikke har så mye erfaring med forhold eller har slitt med å finne sin plass i voksenlivet. 

Jeg forstår forresten ikke helt hva smarttelefoner og samfunnsutvikling har med saken å gjøre? 

Jeg mener at dersom man har god kjemi og felles interesser så er det ikke nødvendigvis så viktig om man har akkurat den samme livserfaringen - man lærer av hverandre og vokser sammen. 

Du har jo allerede tatt store steg når det gjelder å finne ut hvem du vil være. Så må du selvsagt ut å møte mennesker hvis du skal finne en kjæreste, men det er jo ikke umulig å finne noen som passer akkurat for deg? Men vil anbefale å lete litt bredere enn bare etter «de fineste damene på treningssenteret» for å sette det på spissen. 

Anonymkode: 14dd7...7e7

Skrevet
3 hours ago, ClausSaus said:

Og blant de menn som ikke gjør det, de såkalte "mennene som blir valgt bort", er det svært få som faktisk hadde draget da de var yngre.

Vent i 5-10 år til, for hun skal bare gjøre seg ferdig med å knulle menn som ikke er deg først. Og så kan du få gleden av å stille opp når hun omsider er "ferdig med å ha det gøy og klar for å slå seg til ro".

I motsetning til menn som sparer seg for den rette, mener du? Menn hadde hatt seg med alt og alle om de hadde hatt muligheten, så spar deg det kvinnefiendtlige preiket

Anonymkode: c2065...153

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I motsetning til menn som sparer seg for den rette, mener du? Menn hadde hatt seg med alt og alle om de hadde hatt muligheten, så spar deg det kvinnefiendtlige preiket

Anonymkode: c2065...153

Jeg har ikke gjort det.

Ingenting kvinnefiendtlig her.

Spar deg dumhetene.

Skrevet
ClausSaus skrev (5 timer siden):

Er det "søte nerder"...?

Nei. Det er det ikke.

To streker under svaret.

De som ikke melder seg på sexmarked, men som leter etter partner. Gjerne med samme interesser, temperament og verdier. 

• Nyttig 2
Skrevet
ClausSaus skrev (4 timer siden):

Det høres vanvittig kvinnefiendtlig ut. Mange av oss har null interesse i å pule rundt. Så denne generaliseringen blir for dum.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...