Gå til innhold

Når begynte du å date igjen etter narsissisten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan var det?

Anonymkode: a9c81...c39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd litt, men har ikke fungert. Har ikke møtt noen jeg liker i det hele tatt. Nå har jeg vært singel siden i sommer, og tar en pause nå fram til sommeren har jeg tenkt. Trenger nok mer tid på å komme over han narsissistjævelen jeg var med. 

Anonymkode: e66ef...9a0

Skrevet

Asap! Var ikke vits å utsette det.

• Nyttig 1
Skrevet

Gikk 10  mnd. Dater enda etter 5mnd, men tar det rolig. 

Anonymkode: fdefc...9c5

Skrevet

Kommer aldri til å gå på date. Ikke min tekopp.

Skrevet

Aldri. Gått 11 år. Jeg lar ikke noen slippe så tett innpå meg igjen. Trives alene og risikerer ingenting.

Anonymkode: 4148e...21a

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gikk 10  mnd. Dater enda etter 5mnd, men tar det rolig. 

Du tar det IKKE rolig. Du har gitt din forgje date feil "diagnose".

Skrevet

7 år siden det ble slutt med narsissisten. Begynte å date etter bare noen mnd. Og vært i ett 4 år langt forhold, der jeg også fant meg i alt for mye før jeg gjorde det slutt. Først nå merker jeg at sårene han påførte meg begynner å svinne, og at jeg har respekt og kjærlighet for meg selv. Har truffet en mann noen uker nå, og det er en veldig annerledes relasjon enn jeg har vært i tidligere, så kanskje jeg endelig klarer å ta gode valg.  

Anonymkode: fd9e9...bef

Skrevet

Halvannet år. Dater en fantastisk mann nå, men kjenner det er mye som holder meg igjen. Heldigvis er han tålmodig med meg. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva er det du babler om? Er det ikke lov til å date menn etter at man har vært sammen med en narsissist ???

Anonymkode: e7a71...bdd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Snart 3,5 år siden(barn involvert) har ikke vært på noen offisielle dater men har holdt på med noen iløpet av disse årene. Er fortsatt veldig skeptisk men føler jeg ser bedre hvem som er en god person eller ikke.. problemet er at man aldri kan vite, noen er ekstremt god på å late som. Tok også knekken på meg å gå gjennom et brudd, har ikke så lyst til å gjenta det akkurat… så vet ikke hva jeg skal gjøre! Litt trist å være aleine, men samtidig trygt. Det er synd, for jeg er en veldig familieglad dame. Jeg veksler mellom å være bitter og glad

Anonymkode: a29b0...ecd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Aldri. Gått 11 år. Jeg lar ikke noen slippe så tett innpå meg igjen. Trives alene og risikerer ingenting.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Til AB...21a: Èn stusselig narsissist har klart å ødelegge mye for mange personer der ute i verden. Selv om det er få narsissister, sosiopater, psykopater og andre dysfunksjonelle og ustabile personer har de aller fleste av oss truffet på dem i ulike settinger. Noen av oss er dessverre mer utsatt eller disponert for å rammes hardere fordi vi har personligheter som tiltrekker oss disse giftige parasittaktige vesenene. Har du først vært spunnet inne i narsissistens nett er det en innlysende tanke om at man aldri vil havne der igjen. Hvordan vi lever videre er videre ulikt pga at vi er ulike som mennesker. At du selv aldri vil date igjen er da helt greit om du ønsker det selv. For andre kan man ha et intenst ønske om å møte på noe nytt og bra til tross for traumatiserende bagasje i sekken. Hvem er du til å dømme alvorligheten av andres traumer på et anonymt forum uten annen info enn at noen har gitt nye menn en sjanse? Hvordan kan du hevde at andre ikke tar det rolig etter å ha ventet i 10 mnd med å date igjen for så å date 5 nye måneder og selv anser det som rolig? Hva vet du om hvilke forholdsregler personen tar og hvilken angst som jobbes med i kulissene for personen det gjelder? Hvorfor kan vi ikke bare støtte hverandre uten at det må være en fasit på hva som er riktig måte å håndtere dating på etter å ha kommet seg vekk fra et destruktivt og traumatiserende forhold? Jeg tviler på at det finnes en fasit for dette, men jeg vet 110% sikkert at det ikke fungerer slik at den som tar størst avstand fra menn kan påberope seg monopol på å være verst traumatisert. Vi reagerer ulikt og vi håndterer traumer også forskjellig. At noen dater igjen betyr ikke nødvendigvis at ting er upåvirket. Overhodet ikke! Synes vi skal heve glasset og klappe i hendene for de som våger seg utpå til tross for at enkelte av oss ikke våger det i det hele tatt. Det handler mye om mot og det å våge å fortsette og lete etter det gode i andre. Og så handler det om håp, noe jeg håper vi alle har et snev av innerst inne uavhengig av tiden det tar før vi våger å løfte blikket og se andre menn i øynene igjen.

Anonymkode: 310d2...f52

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Til AB...21a: Èn stusselig narsissist har klart å ødelegge mye for mange personer der ute i verden. Selv om det er få narsissister, sosiopater, psykopater og andre dysfunksjonelle og ustabile personer har de aller fleste av oss truffet på dem i ulike settinger. Noen av oss er dessverre mer utsatt eller disponert for å rammes hardere fordi vi har personligheter som tiltrekker oss disse giftige parasittaktige vesenene. Har du først vært spunnet inne i narsissistens nett er det en innlysende tanke om at man aldri vil havne der igjen. Hvordan vi lever videre er videre ulikt pga at vi er ulike som mennesker. At du selv aldri vil date igjen er da helt greit om du ønsker det selv. For andre kan man ha et intenst ønske om å møte på noe nytt og bra til tross for traumatiserende bagasje i sekken. Hvem er du til å dømme alvorligheten av andres traumer på et anonymt forum uten annen info enn at noen har gitt nye menn en sjanse? Hvordan kan du hevde at andre ikke tar det rolig etter å ha ventet i 10 mnd med å date igjen for så å date 5 nye måneder og selv anser det som rolig? Hva vet du om hvilke forholdsregler personen tar og hvilken angst som jobbes med i kulissene for personen det gjelder? Hvorfor kan vi ikke bare støtte hverandre uten at det må være en fasit på hva som er riktig måte å håndtere dating på etter å ha kommet seg vekk fra et destruktivt og traumatiserende forhold? Jeg tviler på at det finnes en fasit for dette, men jeg vet 110% sikkert at det ikke fungerer slik at den som tar størst avstand fra menn kan påberope seg monopol på å være verst traumatisert. Vi reagerer ulikt og vi håndterer traumer også forskjellig. At noen dater igjen betyr ikke nødvendigvis at ting er upåvirket. Overhodet ikke! Synes vi skal heve glasset og klappe i hendene for de som våger seg utpå til tross for at enkelte av oss ikke våger det i det hele tatt. Det handler mye om mot og det å våge å fortsette og lete etter det gode i andre. Og så handler det om håp, noe jeg håper vi alle har et snev av innerst inne uavhengig av tiden det tar før vi våger å løfte blikket og se andre menn i øynene igjen.

Anonymkode: 310d2...f52

Så flott innlegg! Helt enig i dette!

Anonymkode: e66ef...9a0

• Liker 1
Skrevet

Traff ny kjæreste 2 år etter ham. Det var for tidlig, spesielt siden jeg ikke hadde gått i terapi og bearbeidet. Jeg hadde ikke fått snudd normalt igjen hva man bør finne seg i og ikke, og det preget forholdet. 

Først i fjerde forhold etter narsissisten begynte jeg å bearbeide skikkelig, og tok skikkelig oppgjør med hvordan jeg ikke satte sunne grenser og krav. Jeg skulle ønske jeg hadde gjort det før jeg gikk inn i nye forhold overhodet. Det ble mye vondt og dumt på grunn av at jeg var for preget av at unormalt var blitt noe jeg trodde var normalt, og jeg aksepterte for mye, satte ikke kloke grenser. 

Anonymkode: 3b7d4...4ac

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei brukte mange år i forkant av bruddet til å bearbeide.... 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...