Gå til innhold

Venninne sur fordi jeg takket nei til å få arveklær for babyen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette hadde jeg latt ligge. Du har hørt fra en venninne at en venninne har sagt noe, og en historie kan endres på veien, selv uten at det er gjort med vilje.

Videre tenker jeg at det i verste fall var en slarvete kommentar som jeg bare hadde børstet under teppet og ikke brydd meg videre om. Noen ganger er man litt urimelig, eller sier noe man i ettertid ikke skulle ha sagt, og det er det rom for i mine relasjoner. 

Anonymkode: f690e...ec5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen gir fra seg babyklær med flekker på, det er bare ekkelt.

Jeg ble omtrent påtvunget å kjøpe en sprinkelseng til babyen min av ei veninnen av barnefaren og jeg sa høflig ja.

Han hentet sengen og kom hjem med en babyseng som luktet parafin, og som jeg hadde betalt alt for mye for.

Da jeg kommenterte til henne etterpå at sengen luktet parafin og at vi måtte hive madrassen og kjøpe ny pga lukten ble hun sur.

Barnefar måtte svare for hvorfor han hadde kjøpt babyseng som luktet parafin fordi det hadde ligget i en bod der det også stod en gammel parafinovn, og som var overpriset!

Anonymkode: 97df6...a1d

Selvfølgelig skal du hive madrassen, og det skulle du gjort om den lukter eller ikke. Madrass skal man ikke ha brukt. 

Anonymkode: 101ac...f5b

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Ja, jeg vet at jeg burde ikke ha brukt energi på dette, men jeg oversender lett og blir fort "såret" om noen baksnakker meg 😅 jeg vet det er barnslig, men vi alle har svake sider. Hadde heller ikke forventet å høre at jeg utakknemlig fordi jeg ikke vil takke ja til arveklær. Synes det er barnslig når man er i 30-årene. Og ja, hun venninnen som fortalte meg at dette kle sagt liker å sladre og si ting videre. Jeg er ikke god venn med henne. 

Anonymkode: acf35...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her. Ja, jeg vet at jeg burde ikke ha brukt energi på dette, men jeg oversender lett og blir fort "såret" om noen baksnakker meg 😅 jeg vet det er barnslig, men vi alle har svake sider. Hadde heller ikke forventet å høre at jeg utakknemlig fordi jeg ikke vil takke ja til arveklær. Synes det er barnslig når man er i 30-årene. Og ja, hun venninnen som fortalte meg at dette kle sagt liker å sladre og si ting videre. Jeg er ikke god venn med henne. 

Anonymkode: acf35...67c

Overtenker ikke oversender*

Anonymkode: acf35...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

TS her. Ja, jeg vet at jeg burde ikke ha brukt energi på dette, men jeg oversender lett og blir fort "såret" om noen baksnakker meg 😅 jeg vet det er barnslig, men vi alle har svake sider. Hadde heller ikke forventet å høre at jeg utakknemlig fordi jeg ikke vil takke ja til arveklær. Synes det er barnslig når man er i 30-årene. Og ja, hun venninnen som fortalte meg at dette kle sagt liker å sladre og si ting videre. Jeg er ikke god venn med henne. 

Anonymkode: acf35...67c

Og du tror ikke ei "venninne" som liker å sladre har smurt på litt?

Hva om det ble sagt "Hilde ville ikke ha klærne, jaja, de har jo nok så det forstår jeg. Jeg finner nok noen som trenger det og er takknemlig, jeg satt stor pris på litt hjelp da jeg fikk min" 

Her synes jeg det er merkelig at du automatisk tenker at det er den du er nærmest som er "barnslig", og hun du lager en tråd om. 

Anonymkode: b8e16...1e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier hun å være et ålreit menneske ellers, TS? Det tenker jeg er avgjørende her. Hvis hun vanligvis er en hyggelig og god venn, så hadde jeg latt tvilen komme henne til gode og latt det ligge. Er hun en som alltid blir sur for bagateller, alltid baksnakker og skaper drama, da hadde jeg nok faset henne ut. Man må se det store bildet, jeg synes ikke man skal dømme for hardt på én isolert hendelse. 

Det er jo for så vidt ikke helt unaturlig at hun ble litt såret - hun følte sikkert at hun var såååå snill mot deg og dette var et så snilt tilbud, også var du ikke interessert., Jeg mener absolutt ikke at du har gjort noe galt - men kanskje hun hadde sett for seg at du skulle bli veldig glad, og derfor ble litt skuffet når du takket nei. Og kanskje hun også er litt sjalu fordi dere har god økonomi og kan kjøpe alt nytt. 

Men hva med deres felles venninne da? Hvordan er hun til vanlig? Det må da være lov å ventilere til en venn uten at vennen skal springe rett til andre å fortelle om det? Her burde sladre-venninnen holdt kjeft. Hun høres jo ut som en som prøver å skape drama? Når hun først ikke har noen betenkeligheter med å si det videre, så er der jo nærliggende å tenke at det kanskje er litt overdrevet og? 
 

Anonymkode: a7ea2...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hva med deres felles venninne da? Hvordan er hun til vanlig? Det må da være lov å ventilere til en venn uten at vennen skal springe rett til andre å fortelle om det? Her burde sladre-venninnen holdt kjeft. Hun høres jo ut som en som prøver å skape drama? Når hun først ikke har noen betenkeligheter med å si det videre, så er der jo nærliggende å tenke at det kanskje er litt overdrevet og? 
 

Anonymkode: a7ea2...e0f

TS har bekreftet at felles venninne liker sladder.

Her har du et veldig godt poeng. Det er faktisk lov å ventilere. Absolutt alle har sine sider. Det kan være TS er en som liker å nevne at de har god råd, og liker å kjøpe nytt, slik hun også gjør i HI. Jeg mener at det ikke er baksnakking at jeg lufter litt frustrasjon over at venninne X aldri svarer på melding, og forventer virkelig da at felles venninne ikke løper tilbake til venninne X og forteller dette på en overdreven måte. 

Anonymkode: b8e16...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skrive en lang takkemelding. Hvis jeg ikke ville ha dem og var i din situasjon ville jeg nøyet meg med: 

"Ellers takk, vi har allerede klær på plass 🥰 Men tusen takk for at du tenkte på oss."

Barnslig dame som sliter med grenser og ikke har det så greit i livet. 

Anonymkode: 42d0e...fe9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2023 den 10.55):

Ingen gir fra seg babyklær med flekker på, det er bare ekkelt.

Jeg ble omtrent påtvunget å kjøpe en sprinkelseng til babyen min av ei veninnen av barnefaren og jeg sa høflig ja.

Han hentet sengen og kom hjem med en babyseng som luktet parafin, og som jeg hadde betalt alt for mye for.

Da jeg kommenterte til henne etterpå at sengen luktet parafin og at vi måtte hive madrassen og kjøpe ny pga lukten ble hun sur.

Barnefar måtte svare for hvorfor han hadde kjøpt babyseng som luktet parafin fordi det hadde ligget i en bod der det også stod en gammel parafinovn, og som var overpriset!

Anonymkode: 97df6...a1d

rart å bli sur når det uansett må kjøpes ny madrass

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt såret, TS. Hadde oppklart det med venninnen som skal ha kalt deg utakknemlig.

Anonymkode: 53e2b...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du kun hørt dette fra en tredjepart, så det er ikke sikkert det stemmer. Dessuten er det heller ikke sikkert det var ment på den måten du har fått det gjenfortalt og tolket.

Anonymkode: 77dde...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn, men jeg må innrømme at jeg hater å kjøpe brukt. Jeg vil bare ha nytt. Kunne til nøds fått arveklær til en baby hvis det var mine søsken som hadde hatt klærne til sine barn. Ellers kan jeg styre min begeistring for å få det som andre har brukt. 

Anonymkode: 62978...8ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2023 den 12.31):

Selvfølgelig skal du hive madrassen, og det skulle du gjort om den lukter eller ikke. Madrass skal man ikke ha brukt. 

Anonymkode: 101ac...f5b

Hun sa til meg at madrassen var ubrukt, men det stemte ikke.

Anonymkode: 97df6...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette noe å lage en sak ut av?

For det første, hadde det holdt at du skrev i svaret ditt at dere hadde nok klær, ellers takk. Hvorfor legge ut om shoppeglede liksom?

For det andre, hun venninnen som sladret, er hun veldig glad i drama? 

For det tredje, hun venninnen din som ville gi klær, må få lov å kjenne på skuffelse uten at du tar det ille opp. Det var jo ikke meningen at dette skulle sies videre til deg. 

Helt seriøst. Dette er bare en bagatell. Ingen skade har skjedd. La det ligge. Vær høflig og grei, og oppfør deg som før. Latterlig når voksne folk skal drive å lage scener av småting.

Anonymkode: e1233...896

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var den siste i "gjengen" som fekk barn. Alle "kasta" etter meg pose med pose med brukte kle. Eg satt enorm pris på det! Sjølv om eg har god råd! Eg elsker gjennbruk, drar gjerne på gjennbruksbutikkar når eg har tid. Men eg skjønner godt at ikkje alle vil ha brukte kle, det må vere lov å sei nei.

Det stemmer at ein del kle har flekkar, lukte, ose av tøymjukar, er svært upraktiske o.s.v. Fekk og utekle av ein nabo som var heilt nedslitt og utvaska, æsj 😅. Eg plukka ut det som var best og donerte det andre vidare til andre og klescontainer. Eg trenger heller ikkje kle til fem barn, det er heilt absurd kor mange som "kjem etter deg" når dei veit du skal ha barn. Eg har donert ein god del kle til folk eg veit har dårlig råd. Eg har faktisk sagt nei til babyleiker, det er som regel dritekkelt og har bitemerker over alt.

Ho er sikkert litt fornærma. Men både du og ho bør berre heva dykk over det. Det er ikkje noko å laga sak av :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 19.20):

Jeg er gravid. For er stund siden ble jeg spurt av en god venninne om jeg ville ha babyklær. Hun sendte meg bilder av klærne og mange av klærne hadde flekker på osv. Jeg sendte tilbake en lang melding hvor jeg takket for meldingen og omtanken, men jeg takket nei til klærne fordi jeg og samboer har hatt ønske om å kjøpe klær selv, da vi syntes det var veldig gøy å shoppe, og noen klær har vi fått fra søsteren min. Jeg skrev ingenting om flekkene, men jeg hadde uansett ikke takket ja til klærne uavhengig av kvalitet på dem fordi vi har foreløpig mer klær til babyen enn nødvendig. Hun vet at vi har god økonomi og kunne tillate oss å gå litt crazy på babyshoppingen(kjøpte mye i utlandet, så det var ikke så høye priser) Jeg tenkte ikke mer over det, men så ble jeg fortalt av en annen venninne at hun venninnen har sagt at jeg er utakknemlig, at alle vil ha arveklær, og at jeg burde ha tatt dem imot! Jeg ble helt sjokkert. Hvordan kan jeg være utakknemlig hvis jeg sier nei takk til noe jeg ikke trenger? Og jeg skrev jo en lang melding hvor jeg takket for omtanken? Hva mer skulle jeg ha gjort liksom?🙄🙄 

 

Har noen av dere vært i en lignende situasjon? Jeg vurderer å nesten bare ignorere henne, men mannen min mener jeg bør ta det opp med henne.

Anonymkode: acf35...67c

De to der baksnakker deg. Kanskje de er misunnelig for at dere har god økonomi da? 

Men det er jo fint å ta imot når noen vil gi deg noe. Så jeg tror jeg hadde dratt til venninna og ihvertfall tatt en titt på klærne. Så kan du plukke ut noe og si tusen takk så snill du er. Det er ikke sikkert at det er for sent nå. Om du er morsom så kan du jo si at XX sa at du ble lei deg for at jeg ikke sa ja til klær, så det var veldig dumt da. Jeg er så klart veldig takknemlig og du er så snill. Tar gjerne imot denne bodyen her jeg, tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 19.20):

Jeg er gravid. For er stund siden ble jeg spurt av en god venninne om jeg ville ha babyklær. Hun sendte meg bilder av klærne og mange av klærne hadde flekker på osv. Jeg sendte tilbake en lang melding hvor jeg takket for meldingen og omtanken, men jeg takket nei til klærne fordi jeg og samboer har hatt ønske om å kjøpe klær selv, da vi syntes det var veldig gøy å shoppe, og noen klær har vi fått fra søsteren min. Jeg skrev ingenting om flekkene, men jeg hadde uansett ikke takket ja til klærne uavhengig av kvalitet på dem fordi vi har foreløpig mer klær til babyen enn nødvendig. Hun vet at vi har god økonomi og kunne tillate oss å gå litt crazy på babyshoppingen(kjøpte mye i utlandet, så det var ikke så høye priser) Jeg tenkte ikke mer over det, men så ble jeg fortalt av en annen venninne at hun venninnen har sagt at jeg er utakknemlig, at alle vil ha arveklær, og at jeg burde ha tatt dem imot! Jeg ble helt sjokkert. Hvordan kan jeg være utakknemlig hvis jeg sier nei takk til noe jeg ikke trenger? Og jeg skrev jo en lang melding hvor jeg takket for omtanken? Hva mer skulle jeg ha gjort liksom?🙄🙄 

 

Har noen av dere vært i en lignende situasjon? Jeg vurderer å nesten bare ignorere henne, men mannen min mener jeg bør ta det opp med henne.

Anonymkode: acf35...67c

Det som har skjedd her er at venninnen din har fortalt en felles venn at du takket nei og ville kjøpe klær selv.. sikkert en helt vanlig kommentar i en samtale. 
Så har deres felles venn lagt på og vridd litt på det når hun gjenforteller det til deg, for å lage litt splid mellom deg og din venninne. Kanskje har hun ikke barn selv? Er sjalu på deres vennskap? Usikker? 
veldig ofte er det slik..

la det ligge

Anonymkode: 14b72...e5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2023 den 6.13):

Det som har skjedd her er at venninnen din har fortalt en felles venn at du takket nei og ville kjøpe klær selv.. sikkert en helt vanlig kommentar i en samtale. 
Så har deres felles venn lagt på og vridd litt på det når hun gjenforteller det til deg, for å lage litt splid mellom deg og din venninne. Kanskje har hun ikke barn selv? Er sjalu på deres vennskap? Usikker? 
veldig ofte er det slik..

la det ligge

Anonymkode: 14b72...e5f

Helt enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2023 den 7.24):

Jeg ville ha spurt om det faktisk er sant. 
Er det sant at hun har sagt det, så kan du svare at du faktisk ikke synes noe om at hun snakker deg ned til andre. 
Er det ikke sant, så er det den andre venninnen som prøver sette første i dårlig lys. 

Her har du to venninner hvor den ene er kjip. Jeg ville likt vite hvem av dem... 

Anonymkode: fa3eb...ada

hvorfor det? vi er alle litt kjipe innimellom. Vær nå litt raus med folk og la dem trø litt feil. Hvis ikke er det jo paradoksalt nok du selv som er kjip.

Anonymkode: 577b7...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Den eneste å klandre her er den ekle dama som fant det nødvendig å fortelle deg dette. Hun som ville gi bort klærne følte seg sikkert bare avvist på gesten, følte for å fortelle det, og tenker neppe mer på det. Så skal da den andre FORTELLE deg det? Det er bare så unødvendig, og en metode som ungdomsskoleelever bruker for å holde liv i en intrige. Så får vi håpe dette ikke er veldig gjenkjennelig dersom giveren er på KG, DA har hun vel større grunn til å bli fornærmet når hun hører hvordan du omtaler klærne. La det ligge. For guds skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...