Gå til innhold

Lavere forbrenning etter graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ned 10kg. Men rikker seg ikke. Går tur hver dag, 45min. Spiser 1500 kalorier (veier). Har tidligere gått ned med den metoden før.

Ammer ikke, sånn om noen lurer.

Anonymkode: 92cd9...56a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det lenge siden fødsel da?

Anonymkode: 5a45b...9c7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt det helt likt siden fødsel og amming, utrolig seige 5-10 kg som. Før det var det helt uproblematisk å holde trivselsvekt ved å spise litt mindre og bevege på seg. Gikk ned 5 av de etterhvert, men tok nesten et år etter amming.

Anonymkode: e7de6...685

Skrevet

Hvor høy er du og hva veier du? Gåing forbrenner dessverre få kalorier. 1500 kcal er heller ikke lite dersom du veier fra typ 60 kg og ned. Det er da omtrent det man må spise for å holde vekta. Går ut ifra at du veier litt mer, siden du vil ned 10 kg, men hvis du er lav og ikke veier så veldig mye mer, så kan det hende kaloriunderskuddet er så lite at du ikke går ned. 

Jeg gikk forøvrig ikke ned ett gram de første 3 månedene, selv om jeg ammet masse. Deretter gikk jeg fort ned og havnet et par kilo under startvekt, enda jeg var helt normalvektig fra før. Er det kort tid siden fødselen? 

Anonymkode: 469e0...743

Skrevet

Er 80kg. 5mnd siden

Skrevet

Ammer du? For min del rikka ikke vekta seg før jeg sluttet å amme🙈

Anonymkode: 9ee98...df1

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ammer du? For min del rikka ikke vekta seg før jeg sluttet å amme🙈

Anonymkode: 9ee98...df1

Hun skriver i hovedinnlegget at hun ikke ammer.

TS: Min filosofi er at det tar 9 mnd å gå opp, gi deg selv da 9 mnd på å gå ned igjen. Etter 9 mnd kan du se om det er noen grep du kan ta.

Er 1500 kalorier nok for deg, er du sulten? Vær snill med deg selv, spis heller mer av det sunne enn å kutte kalorier.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 10.25):

Jeg vil ned 10kg. Men rikker seg ikke. Går tur hver dag, 45min. Spiser 1500 kalorier (veier). Har tidligere gått ned med den metoden før.

Ammer ikke, sånn om noen lurer.

Hvor lenge har du forsøkt da? 

Anonymkode: a064f...773

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hun skriver i hovedinnlegget at hun ikke ammer.

TS: Min filosofi er at det tar 9 mnd å gå opp, gi deg selv da 9 mnd på å gå ned igjen. Etter 9 mnd kan du se om det er noen grep du kan ta.

Er 1500 kalorier nok for deg, er du sulten? Vær snill med deg selv, spis heller mer av det sunne enn å kutte kalorier.

Den eneste måten å gå ned i vekt på, er faktisk reduksjon i kaloriinntak. Det hjelper ikke å spise sunn mat om du spiser for mye av den.

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Den eneste måten å gå ned i vekt på, er faktisk reduksjon i kaloriinntak. Det hjelper ikke å spise sunn mat om du spiser for mye av den.

Men 1500 kalorier er ikke mye for en voksen kvinne som er i aktivitet hver dag. 

Skrevet

Syns ikke 45 minutter med gåing hver dag er så mye aktivitet. I mine permisjoner gikk jeg tur i flere timer hver dag, sånn mellom 2-4 timer vekslet på å trille og fjellturer med bæresele, brukte likevel 8-12 mnd på å gå ned de 10 ekstra kiloene som ikke forsvant etter fødsel. Hadde da riktignok ikke noe særlig fokus på kostholdet. Selv om du ikke ammer henger det nok igjen endel hormoner fra svangerskapet som kan spille inn. Søvn er også en viktig faktor. 

Anonymkode: ac788...e5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...