Gå til innhold

Hvem skal ha plassen (kafe med få plasser)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en favoritt, men det irriterer meg at det er så jævla få plasser! Det er nesten helt fult hele tiden jeg kommer dit.

Så er spørsmålet. Jeg kom dit for noen kvelder siden, alene. Jeg så 2 ledige små bord ved siden av hverandre. Så kommer det inn noen jenter og de bare «her var det fult» og hun ene slenger handskene sine på bordet og jakka på stolen. Jeg synes sånn er så frekt! Folk som skal sikre seg plass! Det var fremdeles ett ledig bord da. Problemet ble antall stoler. Det ble ikke igjen stol den 3. av de. Så kommer de til meg og sier at de hadde dette bordet. Eh, nei. De kom inn da jeg bestilte! Dritt lei av venninnegjenger som skal ta masse plass hele tiden. At det ikke bare skal kunne gå an å få nyte de få gangene du går ut alene liksom. 

Anonymkode: 7480f...fe4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snu det litt. Hvis ingen holder av bord så kan det være du står der med maten og ingen sitteplass. 

Anonymkode: 35e63...614

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Her var det jo bare du som var dum og ikke sikret deg plass før du bestilte 🤷🏼‍♀️ Hva er frekt med å ta et bord som står ledig? Skjønner hverken tankegangen eller logikken din.

Anonymkode: 4e382...f96

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Tja si det den som har kjøpt noe ? :) 

Endret av Maskinfører
Skrevet

Det er ikke frekt å ta et bord før man bestiller. Det er sunn fornuft, og det eneste fornuftige å gjøre. 

Selvsagt sikrer man seg en plass før man kjøper mat - ellers kan man jo stå der med maten og ikke ha noe sted å spise den. 

Så disse var altså ikke frekk, det var du som var ufornuftig. 

Anonymkode: aea27...13c

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det første jeg gjør når jeg går inn på en kafé er å finne en ledig plass, så henger jeg fra meg jakken eller noe for å signalisere at plassen er tatt før jeg går og bestiller. Hadde det gjort noen forskjell om jeg hadde satt meg ned fem minutter for å gruble på hva jeg skulle ha for så å gå og bestille? Eller skulle jeg tatt med meg jakken slik at bordet var "ledig" mens jeg sto i kassa?

Anonymkode: ec829...69e

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt normalt å reservere et bord på denne måten. Hvis jeg ikke får bord så gidder jeg jo ikke spise der. Så hva gjør man da hvis alle bordene blir tatt mens man står i kø?  Selvfølgelig sikrer man seg bord først. 

Likte egentlig godt restauranter med qr kode bestilling under covid. Da kunne man sette seg med og slippe å gå ifra verdisaker mens man bestilte. 

Anonymkode: a76cd...325

• Liker 5
Skrevet

Jeg er helt sikker på at hvis jeg sikret meg bord før jeg bestilte (enda det var kø foran meg) så hadde dere også kjeftet på meg for å ta et bord sånn at de andre ikke risikerte å bestille mat for så å ikke ha et sted å sitte ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt sikker på at hvis jeg sikret meg bord før jeg bestilte (enda det var kø foran meg) så hadde dere også kjeftet på meg for å ta et bord sånn at de andre ikke risikerte å bestille mat for så å ikke ha et sted å sitte ;) 

Nei ;) Det er idioti å bestille uten å sikre seg bord først, det er jo alle her utenom deg enige i. Har du vært så dum å bestille uten å sikre deg plass, er det ditt problem. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Selvfølgelig sikrer du deg et bord før du går å bestiller.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Pleier du gå bort til alle i køa å spørre om de har sitteplass allerede, eller om de har planer om å sette seg på de ledige bordene? Jeg gjør ikke det... 

Jeg personlig foretrekker legge fra meg veske/sekk, ytterjakke og lignende før jeg skal stå i kø og bære mat... 

Anonymkode: 0f2b3...069

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Mezzosoprena skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig sikrer du deg et bord før du går å bestiller.

mange steder får du ikke en gang bstille uten å ha et bort å bestille til.... 

Anonymkode: 1715c...d3b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det ville de neppe. «Alle» finner bord før de bestiller, særlig hvis det er få ledige. Noe annet er dumt. Skulle man liksom sitte på gulvet og spise? Mange steder er det også nummer på bordene, og når man bestiller spør servitøren etter nummeret.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan tenker du det om man er flere som går sammen, og én bestiller for alle? Tenker du da at de som ikke bestiller, skal stå og henge uten å ta bord, siden det kan hende at noen av de andre i køen ikke har sikret seg et bord....? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig finner man et bord før man bestiller. Skulle ikke tro at du har vært mye på cafe.

Eneste unntaket er jo hvis det er veldig mange ledige plasser, men det var jo tydeligvis ikke saken her, og da hadde jo heller ikke problemet du beskriver oppstått.

Anonymkode: 01808...2a7

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Neppe, det er nemlig det som er normalt å gjøre. Er du veldig sjeldent på kafe siden du ikke har skjønt hvordan dette funker?

Anonymkode: ac464...eea

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 12.43):

Så fint at du er helt sikker på hva mennesker du aldri har møtt før ville gjort.

Anonymkode: 9c94f...748

• Liker 2
Skrevet

Man finner bord først, så bestiller man ☺️. Helt vanlig. 

Anonymkode: a496b...ed1

• Nyttig 1
Skrevet

Klart man må ta bord før bestilling om det er få bord igjen. Om lokalet nesten er helt tomt, kan man selvsagt bestille først.

Anonymkode: 6140e...561

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 12.43):

Du tar feil, det er helt vanlig å legge fra seg jakken e.l. ved et bord før man bestiller mat, spesielt når det er fullt. Det første man gjør når man kommer inn i en full kafe er å se om det er noe ledig og så kapre det bordet før man bestiller. Trodde alle gjorde det, åpenbart unntatt deg da TS, men da er det i all fall ikke noe frekk oppførsel av disse jentene, det er vanlig å gjøre.

De er ikke synske, de kunne ikke vite at du hadde sett seg ut det bordet i hodet ditt. De vil anta at alle som står i køen har et bord.

Anonymkode: 574df...864

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...