AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Del Skrevet 7. februar 2023 Jeg var nylig hos min tante som er en skikkelig møkkete hoarder kjerring. Ja, unnskyld meg, men det er dette hun selv kaller seg. Huset ser ikke ut, det er møkk og rot over alt, og hun strikker OG røyker! Komfyren er full av brente matrester som gjør at det stinker brent i hele huset, og jeg måtte takke nei til all mat hun hadde laget til besøket fordi jeg ikke maktet tanken på å spise noe av det. I tillegg strikker hun for slike som sender strikketøy til fattige, og dette stinker av både fett mat og røyk. Når jeg forsøkte å snakke med henne og motivere til en endring var det bare unnskyldninger på unnskyldninger fra den kanten. Jeg vet at min mor og onkel har gitt henne opp. Oppi det hele snakket hun om menn hun hadde truffet på tinder og at hun hadde bakt noe til en av disse som snudde lynrask i ytterdøra for det flyter altså over alt. Ølbrillene hennes gjør at hun ikke ser hvor uappetittelig hele kjøkkenet ser ut. Hun er bare 49 år, så hun har ingen unnskyldning igrunn for å la ting flyte og være slik. Hva kan gjøres? Anonymkode: 80d0c...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Del Skrevet 8. februar 2023 Du får ikke gjort noe. Det er et voksent menneske som bestemmer over seg selv. Man kan jo prøve å snakke med folk, men til sist kan du ikke akkurat bestemme noe. Anonymkode: c1d4d...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #3 Del Skrevet 10. februar 2023 Slike mennesker er håpløse tilfeller og det nytter ikke å si eller gjøre noe for å hjelpe. Anonymkode: ca85f...442 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 10. februar 2023 #4 Del Skrevet 10. februar 2023 Du - eller andre - kan ikke gjøre noe som helst. Hennes liv og hennes valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #5 Del Skrevet 10. februar 2023 Meld bekymring til kommunen. Anonymkode: 5f98a...1d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 10. februar 2023 #6 Del Skrevet 10. februar 2023 Hun må ha profesjonell hjelp og ville det selv om hun skal bedre seg. Får hun branntilsyn? Vet ikke om det går via kommunen ellers, men i kommunale boliger får vi hvertfall dette en gang i året. Da får kommunen beskjed om det er bekymring flere ganger på rad, eller kanskje etter en gang om det er skikkelig ikke, det er jeg usikker på. Men det kan hende det er lettere å få tips og beskjed fra brannvesenet. De som mottar strikketøyet ser vel gjennom det de får inn, så hadde ikke tenkt så mye på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå