Gå til innhold

Kollega er sur på meg fordi jeg har søkt stillingen hun har lyst på 🤷‍♀️😯


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er trist at det blir sånn. 

Jeg ble tilbudt et helårsvikariat og takket ja, men hørte i etterkant at det var noen som ikke var så glad for dette, som mente at de heller skulle fått tilbudet. Det er spesielt en som ikke var spesielt hyggelig mot meg. Da jeg møtte henne unngikk hun blikkontakt, snakket ikke med meg og var veldig kald. Ble veldig skuffet og inntrykket mitt av henne har endret seg, for med en slik oppførsel er man ikke en spesielt hyggelig person. Ville aldri gjort det samme om jeg var i den situasjonen. Enkelte folk... 

Søk på stillingen, så får leder avgjøre hvem som er mest skikket. 

 

Anonymkode: e2820...ad8

Noen går så langt at de prøver å ødelegge for "konkurrentene" ved å baksnakke dem eller klage til ledelsen 🙄 veldig voksent....

Anonymkode: c4317...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den som er best kvalifisert får vel jobben, kanskje det kommer noen utenfra og ingen av dere når opp. 

Venninna di er urimelig.

Anonymkode: 69b3f...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet du at de andre interne også har søkt? 

Anonymkode: c4317...b2e

Ja, vi har et veldig godt kollegialt forhold så har snakket om at vi er konkurrenter. Unner de 2 andre stillingen samtidig som jeg veldig gjerne vil ha den selv, så er en litt ekkel sosial situasjon men kan jo ikke la være å søke pga det. 

Anonymkode: 06642...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den som er best kvalifisert får vel jobben, kanskje det kommer noen utenfra og ingen av dere når opp. 

Venninna di er urimelig.

Anonymkode: 69b3f...67b

Da er det faktisk bedre at noen utenfra får jobben slik at det ikke blir dårlig stemning oss imellom 

Anonymkode: c4317...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig ts skal ikke la jobben gå til noen som sutrer seg til den. De får søke begge to, den ledelsen mener er best til stillingen får den. Heier på ts, da hun andre høres ut til å kunne bli en grusom person i stillingen om den er høyere i rang. Noe jeg antar.  Så om ikke for noe annet søk for å redde de andre

Anonymkode: 82e25...3aa

Nei det skal hun ikke hun skal ha jobben 🙂 støtter henne 100% her sånn jeg også heier på ta jeg også 🙂🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kvinner er kvinner verst....dessverre.

Anonymkode: 37d9d...43b

Nei.Menn er kvinner verst.

Anonymkode: 12049...75a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er arbeidslivet, win some, lose some. Hvis det blir uutholdelig etterpå så må vel en av dere bytte jobb eller hoppe til en annen avdeling.

Anonymkode: 7c06f...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå er det "kald skulder" og dårlig stemning. 

Skal man virkelig la være å søke på noe bare for at dine kollegaer skal være fornøyde? 😕

Anonymkode: c4317...b2e

Har du spurt henne hvorfor? Hun har helt sikkert en grunn til å reagere slik, i alle fall i sin oppfatning. Du sier sur, kanskje hun selv ville ment hun var skuffa? Jeg blir alltid spent på den andre siden av historien…

Anonymkode: 12049...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du spurt henne hvorfor? Hun har helt sikkert en grunn til å reagere slik, i alle fall i sin oppfatning. Du sier sur, kanskje hun selv ville ment hun var skuffa? Jeg blir alltid spent på den andre siden av historien…

Anonymkode: 12049...75a

Jeg mener sur. Hun sier at hun fortjener stillingen fordi hun har jobbet i bedriften i 1,5 år og jeg i 7 måneder. 

Anonymkode: c4317...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mener sur. Hun sier at hun fortjener stillingen fordi hun har jobbet i bedriften i 1,5 år og jeg i 7 måneder. 

Anonymkode: c4317...b2e

Da har hun jo ansiennitet da

Men altså, jeg skjønner dere begge to. Ingen liker konkurrenter. 

Anonymkode: b7541...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da har hun jo ansiennitet da

Men altså, jeg skjønner dere begge to. Ingen liker konkurrenter. 

Anonymkode: b7541...245

Lengre ansiennitet i DENNE bedriften.

Jeg har 20 års erfaring fra en lignende bedrift fra før. 

Anonymkode: c4317...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville snakket med henne og sagt det rett ut; du gidder ikke å ha dårlig samvittighet for at dere begge ønsker dere fremover i livet. Du må få leve, søke deg oppover, ønske deg ting på lik linje som henne. Om hun har ansiennitet, og tenker at hun "fortjener" dette mer enn deg, så blir det kanskje slik. Skal hun da være slik etterpå også? Bære nag for at du ga det et forsøk.. og hvis du får jobben, skal hun slutte å snakke med deg eller, hva er strategien? Hun taper like mye på å være sur over dette uansett utfall. Jeg hadde vært hyggelig med henne, men gitt beskjed om at slikt gidder jeg ikke mellom "gode" kollegaer og så vært ferdig med det.

Lykke til:)

Anonymkode: eb5cd...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun er sjalu tyder d bare på at personen virkelig har lyst på jobben. Men slik er det bare, la prosessen gå sin gang. Så får det være opp til dere to hvordan dere velger å løse det mellom hverandre. Av og til må du bare la tiden gå litt, så vil det løse seg om dere er to oppegående mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...