Gå til innhold

Kollega er sur på meg fordi jeg har søkt stillingen hun har lyst på 🤷‍♀️😯


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det "kald skulder" og dårlig stemning. 

Skal man virkelig la være å søke på noe bare for at dine kollegaer skal være fornøyde? 😕

Anonymkode: c4317...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei selvfølgelig ikke. Dette er sikkert en kvinne, og jeg trir ikke det ville skjedd mellom to mannlig kollegaer.

Anonymkode: 14294...eb7

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet en venninne fordi jeg fikk en jobb vi begge søkte på som nyutdannet. 
 

Og nei, det er fritt for alle å søke. Har hun søkt selv? 

Anonymkode: a1382...d52

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mistet en venninne fordi jeg fikk en jobb vi begge søkte på som nyutdannet. 
 

Og nei, det er fritt for alle å søke. Har hun søkt selv? 

Anonymkode: a1382...d52

Ja. Derfor er hun sur. Hun har jo så lyst på Jobb en, men det har jeg også! 

Anonymkode: c4317...b2e

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Derfor er hun sur. Hun har jo så lyst på Jobb en, men det har jeg også! 

Anonymkode: c4317...b2e

*jobben

Anonymkode: c4317...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei selvfølgelig ikke. Dette er sikkert en kvinne, og jeg trir ikke det ville skjedd mellom to mannlig kollegaer.

Anonymkode: 14294...eb7

Jepp

Anonymkode: c4317...b2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat derfor man ikke skal ha "venninner" på jobb...det kan fort bli komplisert. Som du ser nå.

Anonymkode: 37d9d...43b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei selvfølgelig ikke. Dette er sikkert en kvinne, og jeg trir ikke det ville skjedd mellom to mannlig kollegaer.

Anonymkode: 14294...eb7

Så, så. Det er allerede spesifisert i tittelen at dette handler om en kvinne. Kvinnefiendtlige utsagn er ikke nødvendig i absolutt alle tråder.

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Akkurat derfor man ikke skal ha "venninner" på jobb...det kan fort bli komplisert. Som du ser nå.

Anonymkode: 37d9d...43b

Vi er ikke akkurat venner heller 

Anonymkode: c4317...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei selvfølgelig ikke. Dette er sikkert en kvinne, og jeg trir ikke det ville skjedd mellom to mannlig kollegaer.

Anonymkode: 14294...eb7

Kvinner er kvinner verst....dessverre.

Anonymkode: 37d9d...43b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er trist at det blir sånn. 

Jeg ble tilbudt et helårsvikariat og takket ja, men hørte i etterkant at det var noen som ikke var så glad for dette, som mente at de heller skulle fått tilbudet. Det er spesielt en som ikke var spesielt hyggelig mot meg. Da jeg møtte henne unngikk hun blikkontakt, snakket ikke med meg og var veldig kald. Ble veldig skuffet og inntrykket mitt av henne har endret seg, for med en slik oppførsel er man ikke en spesielt hyggelig person. Ville aldri gjort det samme om jeg var i den situasjonen. Enkelte folk... 

Søk på stillingen, så får leder avgjøre hvem som er mest skikket. 

 

Anonymkode: e2820...ad8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme dilemma, bortsett fra at ingen er sure (så vidt jeg vet). Søker på samme stilling internt, blir kleint uansett hvem av oss som får den. Blir nesten lettet om den går til en helt random søker.

Men stresser meg veldig merker jeg, ønsker ikke rar stemning på jobb.

Anonymkode: 06642...6e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei selvfølgelig ikke. Dette er sikkert en kvinne, og jeg trir ikke det ville skjedd mellom to mannlig kollegaer.

Anonymkode: 14294...eb7

Jeg har en mannlig kollega som klagde til ledelsen da jeg (kvinne) fikk jobben han ville ha, men det er en kvinne som er venn med han som ikke har vært så hyggelig mot meg.

Anonymkode: e2820...ad8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Søk på stillingen om du vil ha den og ikke bry deg om hva andre syns/mener 

Enig ts skal ikke la jobben gå til noen som sutrer seg til den. De får søke begge to, den ledelsen mener er best til stillingen får den. Heier på ts, da hun andre høres ut til å kunne bli en grusom person i stillingen om den er høyere i rang. Noe jeg antar.  Så om ikke for noe annet søk for å redde de andre

Anonymkode: 82e25...3aa

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skyllebøtte av en jeg trodde var kunde engang. Dette er fagbutikk.  Pg jeg kom rett fra samme stilling fra annet sted jeg ikke fikk fast . Han hadde jo utdannelse i bunnen, men tydelig ikke egnet seg for salg i butikk, vistnok kjent for å være litt ufin fikk jeg vite. Iallefall han kjefta meg huden full fordi han mente hans kompetanse var bedre enn min og han hadde søkt på jobben jeg fikk. 

Jeg sto igjen og måtte, for jeg forsto ikke helt va han kjefta på meg for, før jeg fikk forklaring av en kollega etterpå, som kjente fyren. Ifølge ledelsen var jeg eneste søker med riktig erfaring på alle plan, selv uten fagutdanning i bunnen . Utover noen godkjente kurs. Eller jeg hadde en annen fagutdannelse som kunne dekke stillingen på en annen måte 

Anonymkode: 82e25...3aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg fikk skyllebøtte av en jeg trodde var kunde engang. Dette er fagbutikk.  Pg jeg kom rett fra samme stilling fra annet sted jeg ikke fikk fast . Han hadde jo utdannelse i bunnen, men tydelig ikke egnet seg for salg i butikk, vistnok kjent for å være litt ufin fikk jeg vite. Iallefall han kjefta meg huden full fordi han mente hans kompetanse var bedre enn min og han hadde søkt på jobben jeg fikk. 

Jeg sto igjen og måtte, for jeg forsto ikke helt va han kjefta på meg for, før jeg fikk forklaring av en kollega etterpå, som kjente fyren. Ifølge ledelsen var jeg eneste søker med riktig erfaring på alle plan, selv uten fagutdanning i bunnen . Utover noen godkjente kurs. Eller jeg hadde en annen fagutdannelse som kunne dekke stillingen på en annen måte 

Anonymkode: 82e25...3aa

Enkelte folk altså 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har samme dilemma, bortsett fra at ingen er sure (så vidt jeg vet). Søker på samme stilling internt, blir kleint uansett hvem av oss som får den. Blir nesten lettet om den går til en helt random søker.

Men stresser meg veldig merker jeg, ønsker ikke rar stemning på jobb.

Anonymkode: 06642...6e9

Vet du at de andre interne også har søkt? 

Anonymkode: c4317...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...