Gå til innhold

Om dere skal ut av huset i 20-30min, slår dere av alt da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slår ikke av TV/lys om jeg skal gå på butikken for å kjøpe småting, ellers slår jeg av alt. 
Er aldri borte kun 20-30 minutter. 

Anonymkode: f49fc...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, for så kort tid gidder jeg ikke skru av hverken lys eller TV. Gidder ikke låse  utgangsdøra engang. Flere ganger på sommeren står terrassedøra oppe mens jeg tar en kjapp tur i butikken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0

Ja, jeg slår av tv, pc og alle lys når jeg drar bort. Trekker også ut ladekabler som står kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Skjønte ikke helt, har man ikke lys på badet i dag?🙈😅

Anonymkode: b5c82...7e1

Jeg mente når man ikke er der. De fleste jeg kjenner skrur også av lyset på badet når man går ut derfra.

Anonymkode: 0ea5f...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TVen slås av så fort det er mulig, har den på kanskje 1-2 timer i døgnet, og skulle den være på når vi skal bort slår jeg den selvsagt av. Alt av lys står derimot på 😛 Inkludert på badet, hele tiden 😂

Anonymkode: effc7...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Og jeg kjenner ingen som skrur av lyset på badet mellom hver gang de er inne der.

Når jeg forlater huset skrur jeg av tv og andre husholdningsapparater.

Lys som står på forblir på om jeg bare skal en kort tur ut.

På badet står lyset på hele tiden utenom når vi er på jobb.

Anonymkode: bfe78...d9c

Jeg er omvendt ; slår alltid av på badet , sjelden andre steder. 

Anonymkode: 93368...b6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lyset står på når jeg er på jobb, hater å komme hjem til mørkt hus. 

Anonymkode: 93368...b6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg mente når man ikke er der. De fleste jeg kjenner skrur også av lyset på badet når man går ut derfra.

Anonymkode: 0ea5f...beb

Jeg slår kun av når jeg skal legge meg, er på jobb, eller ute av huset mer enn 10 minutter.

Det samme gjør de fleste jeg kjenner.

Anonymkode: f49fc...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som skrur av lyset, hvorfor gjør dere det?

Anonymkode: b4c7c...6b6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lys på dagtid, med unntak av på hjemmekontoret hvor jeg oppholder meg. TV-en står heller ikke på med mindre jeg ser på noe.

 

Lyset på badet, slår jeg alltid av når jeg ikke er der. Og er sjeldent jeg slår på om jeg bare skal på toalettet på dagtid. Har vindu på badet, så det er ikke mørkt der på dagtid. 

Men om jeg stikker ut 20-30 minutter på kvelden og det er mørkt, så slår jeg ikke av lys i de rommene som lyset er satt på. 

Anonymkode: 79049...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en bryter ved døra som skrur av/på alt basislys i hele huset, så vi skrur alltid av om vi skal ut. 

TVen står aldri på om ingen sitter og aktivt ser på den. 

Inngangsdøra låser seg selv når den lukkes, så den er alltid låst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lys står på på dagtid uansett (unntak er sommer og sol der det er vinduer). Dyrene er ofte hjemme når jeg er ute på småting, og det er også kjipt å komme hjem til mørke rom. Lys bruker ikke noe særlig strøm uansett. Tv pleier jeg å skru av, men glemmer det av og til om den er i dvale da den blir helt svart og ser ut som den er av. Varmepumpa står på hele døgnet. Ladekabler og slikt blir kun tatt ut ved tordenvær. 

Anonymkode: 45a92...6a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reagerer på at et par skriver at de forlater huset uten å låse, det er helt idiotisk.

Selv om man bor på bygda, så reker det mye folk rundt, og jeg vet om mange mennesker som har bodd grisgrendt til som likevel har hatt innbrudd, og også møtt mennesker som har tatt seg inn i huset deres. Er du da langt ute på bygda, kan det bli meget utrivelig med ubudne gjester, da det kan ta lang tid før hjelpen kommer.

 

Anonymkode: 47905...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 22.53):

Og jeg kjenner ingen som skrur av lyset på badet mellom hver gang de er inne der.

Da kjenner du ikke så mange.

Jeg kjenner ingen som har lyset stående på på badet når de ikke er der.

Varmekablene skrus derimot ikke av om jeg ikke skal være borte i en uke eller mer.

Anonymkode: 56412...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 16.37):

Men dere som skrur av lyset, hvorfor gjør dere det?

Anonymkode: b4c7c...6b6

Gjør det ikke for å spare strøm, gidder bare ikke ha på lys i rom jeg ikke befinner meg i. 

Drar derimot aldri ut ladekabler og slikt. 

Anonymkode: 56412...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lyset i gangen står alltid på + har alltid på enten radio eller tv'en på lav lyd når jeg er borte sånn at dyra har litt lyd og lys i 1. etg :)

Anonymkode: 1197d...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 22.25):

Slår av alt hvis jeg er ute mer enn noen få minutter. Vil spare både penger og miljø.

Anonymkode: 166e6...632

Ovn også? Du vet at den bruker mer energi på å varme opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal jeg lenger enn til nærbutikken slår jeg av det meste foruten lyset på kjøkkenet der hunden er. drar også ut ladere fra veggene. ikke pga strømmen men pga jeg ikke vil ting skal ta fyr når hunden er hjemme alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...