Gå til innhold

Om dere skal ut av huset i 20-30min, slår dere av alt da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her står tv'en på stort sett hele dagen, og har lys på i stuen, gangen og på badet. Jeg slår av det meste når jeg skal ut, lar det bare stå på et lys i gangen. Ofte skal jeg bare bort på butikken og er ikke borte lenge, men slår det av uansett, jeg føler det er "galt" å la det stå på når jeg ikke er hjemme, samtidig lurer jeg på om det er vits å slå alt av, for å slå det på igjen etter ca 20min. Hva gjør andre?

Anonymkode: b5c82...7e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har smarthus, og "alt" slår seg av automatisk hvis jeg (dvs mobilen min) har vært mer enn 300 meter vekk fra huset i mer enn 5 minutter. Så ja, "jeg" slår av alt.

Anonymkode: 4865a...b5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, slår bare av hvis jeg skal bort minst et par timer. Men det er ikke mye som står på uansett da. PCen går i dvalemodus og 2 lamper. 

Anonymkode: 7d9aa...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lys på badet var sånn vi hadde på 90-tallet 😄 Tv står på når noen ser på. Lys står stort sett på der det trengs, og det kan være i flere rom om vi beveger oss en del rundt. Men lyset i ganga står på hele døgnet. Jeg gidder nok ikke å skru av det lille som står på (eller låse døra) om jeg bare skal bort under en time. Bor på landet.

Anonymkode: 0ea5f...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som regel slår jeg av alt. Unntaket er en tur ut i postkassa og om jeg treffer på naboen.

Anonymkode: e91be...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Lys på badet var sånn vi hadde på 90-tallet 😄 Tv står på når noen ser på. Lys står stort sett på der det trengs, og det kan være i flere rom om vi beveger oss en del rundt. Men lyset i ganga står på hele døgnet. Jeg gidder nok ikke å skru av det lille som står på (eller låse døra) om jeg bare skal bort under en time. Bor på landet.

Anonymkode: 0ea5f...beb

Skjønte ikke helt, har man ikke lys på badet i dag?🙈😅

Anonymkode: b5c82...7e1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår av alt hvis jeg er ute mer enn noen få minutter. Vil spare både penger og miljø.

Anonymkode: 166e6...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skjønte ikke helt, har man ikke lys på badet i dag?🙈😅

Anonymkode: b5c82...7e1

Ikke når man ikke er i badet! Hvertfall ikke hos noen jeg kjenner ! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekke i ca 30 min, ja da slår jeg av alt uten om laptop som går i dvale etter noen min. Jeg er såpass spontan og fleksibel, at jeg fort kan bli vekke lengre en antatt

Anonymkode: 38078...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er strømsparing du tenker på så bruker den nye typen lyspærer (LED) veldig lite strøm. Typisk under 1 kr pr dag selv om de står på hele døgnet og selv med de nye fine strømprisene.

Anonymkode: c3285...9df

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CatPerson123 skrev (20 minutter siden):

Ikke når man ikke er i badet! Hvertfall ikke hos noen jeg kjenner ! 

Og jeg kjenner ingen som skrur av lyset på badet mellom hver gang de er inne der.

Når jeg forlater huset skrur jeg av tv og andre husholdningsapparater.

Lys som står på forblir på om jeg bare skal en kort tur ut.

På badet står lyset på hele tiden utenom når vi er på jobb.

Anonymkode: bfe78...d9c

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrur av lys i rom der jeg ikke oppholder meg uansett. Og skrur av tv hvis jeg ikke ser på. Jeg gjør ikke noe annerledes hvis jeg skal ut en tur, for det meste er allerede skrudd av.

Anonymkode: 27c52...cb1

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alt lys på fra jeg står opp til jeg legger meg, også hvis jeg reiser bort. Noe lys står på hele døgnet.

Syns det er ekstremt rart med folk som driver og skrur lyset av og på hele tiden. Er så trist og utrivelig med mørke hus og leiligheter og.

Anonymkode: b4c7c...6b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CatPerson123 skrev (1 time siden):

Ikke når man ikke er i badet! Hvertfall ikke hos noen jeg kjenner ! 

Her står lyset på badet på hele tiden, det er mye reking inn der i løpet av dagen, og vi har aldri hatt vane med å slå det av. Det jeg "reagerte" på, var at lys på badet var noe man hadde på 90-tallet, jeg skjønte ikke hva vedkommende mente..

Anonymkode: b5c82...7e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, drar jeg på en treningstur tar jeg ikke av noe som helst, for eksempel.

Men her går står aldri TV og slik på. Og vi har timer på de fleste lys slik at de går av og på hver morgen og kveld, også når vi ikke er hjemme. 

Men tar på alarmen kun for en 20-minutters tur ut. 

Anonymkode: 4ff58...e8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lys/radio og slikt er null problem, men ikke et eneste minutt ute hvis vaskemaskinen / oppvaskmaskinen er på. 

Anonymkode: 226c8...17f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrur av tv-en hvis jeg skal ut mer enn 5 minutter. Lysene skrur jeg av hvis jeg skal reise hjemmefra, ikke bare være utendørs. 

Anonymkode: 0e99a...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...