Gå til innhold

Senebetennelse som varer i mange måneder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Legen mener at jeg bare har senebetennelse og at det gir noe hevelse. Spørsmålet jeg ikke fikk svar på var hvorfor får jeg det konstant, gjennom flere år og i flere og flere ledd? 

Noen som vet noe om slikt?

Hevelsene kan vare i 1-5 dager. Bortsett fra albuer der det er mer eller mindre konstant. 

Av tiltak så har jeg avlastet, tatt tilskudd, brukt støtte, byttet jobb. Det blir likevel verre så fort jeg gjør noe som helst. Jeg er ellers både aktiv og ung. 

Anonymkode: 17e1e...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen svar til deg, men etter jeg fikk første barnet, så fikk jeg senebetennelse i begge skuldre/overarmene og ene håndleddet. Det varte konstant i 3 måneder før jeg endret noen småting. Så kom det aldri tilbake. Men kanskje snakke med en fysio eller noe ang dette? Så får du hørt litt mer hva du kan gjøre for å få det bort?

Anonymkode: 6377a...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen svar til deg, men etter jeg fikk første barnet, så fikk jeg senebetennelse i begge skuldre/overarmene og ene håndleddet. Det varte konstant i 3 måneder før jeg endret noen småting. Så kom det aldri tilbake. Men kanskje snakke med en fysio eller noe ang dette? Så får du hørt litt mer hva du kan gjøre for å få det bort?

Anonymkode: 6377a...6aa

Ja, har vært til fysio som aldri har nevnt dette. Går også til massasje og er regelmessig på trening. I knærne mine begynte det i desember 2020. 

Anonymkode: 17e1e...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som funker er trykkbølge behandling. Tabletter og fullstendig ro. 
Tøye må du gjøre da

Anonymkode: acc54...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg funker det best med jevnlig trening, hele tiden, og korrekte øvelser gitt av manuellterapeut. Samt unngå triggende belastninger.
Har kronisk betennelse.

Anonymkode: 662ae...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det som funker er trykkbølge behandling. Tabletter og fullstendig ro. 
Tøye må du gjøre da

Anonymkode: acc54...0e7

Pga hypermobile ledd fikk jeg beskjed om å tøye mindre, mer styrke. 

Anonymkode: 17e1e...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg funker det best med jevnlig trening, hele tiden, og korrekte øvelser gitt av manuellterapeut. Samt unngå triggende belastninger.
Har kronisk betennelse.

Anonymkode: 662ae...961

Jeg vet at jobben min trigger mye, jeg holder på å bytte jobb. 

Anonymkode: 17e1e...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt konstante betennelser i skuldrene og i underarmen i mange, mange år. Det er ikke direkte uvanlig, men om man har forsøkt alt er det ikke så mye å gjøre med det😌

Anonymkode: 51717...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjelper kinesiologitape. Vet ikke hva det er som gjør at det hjelper, men så fort jeg fjerner den kommer smertene tilbake. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...