Gå til innhold

Hva er verst? Psykisk vold eller å være utro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er verst å gjøre mot en person? Utsette en person for psykisk vold(være respektløs mot dama si, komme med trusler under krangler, gjøre hun redd under krangler, si stygge ord (hore, bitch osv i krangler), ha en respektløs holdning/snakkemåte, kritiserende, kjeftete og sinna på hun) eller å være utro med et lite kyss (meg STOR anger), men ellers et godt mennekse som eier respekt?

Anonymkode: 1c6a3...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heller en konstant utro mann enn psykisk vold. Det siste har jeg prøvd 

Anonymkode: 588f7...962

  • Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Heller en konstant utro mann enn psykisk vold. Det siste har jeg prøvd 

Anonymkode: 588f7...962

Altså jeg var offeret om det ikke var klart 

Anonymkode: 588f7...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utroskap som lyves om er psykisk vold. For på en eller annen måte bidrar du til at den andre parten holdes uvitende og /eller utsettes for løgner og blir sakte og sikkert psykisk syk av å bli fortalt at hen er gal som tror du er utro.

Anonymkode: 1f24b...2db

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd begge. Psykisk vold var verst. Det har ødelagt meg mye mer enn utroskapen. 

Anonymkode: 53a23...879

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk vold vil jeg si, og dessverre er veldig mange kvinner veldig gode på dette

Anonymkode: dc57d...467

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk selvsagt. Jeg var til slutt fullstendig utro etter mange år slik. Fikk da endelig skilsmisse og slapp unna. 

Anonymkode: ae219...b4b

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er verst å gjøre mot en person? Utsette en person for psykisk vold(være respektløs mot dama si, komme med trusler under krangler, gjøre hun redd under krangler, si stygge ord (hore, bitch osv i krangler), ha en respektløs holdning/snakkemåte, kritiserende, kjeftete og sinna på hun) eller å være utro med et lite kyss (meg STOR anger), men ellers et godt mennekse som eier respekt?

Anonymkode: 1c6a3...7b7

Psykisk vold, så klart. Utroskap er svik, men langt fra det verste man kan utsettes for av en partner. Fysisk, psykisk og/eller seksuell vold er verre, etter min mening. Heller en utro mann enn en mann som utsetter meg for vold om dagen og overgrep om nettene.

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dum sammenligning, et kyss mot en varig ødeleggelse? snakk om å sammenligne plommer og rosiner liksom.. 

Anonymkode: c4b84...6e3

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal selvsagt ikke være i et forhold med psykisk vold. Men det gir deg ikke tillatelse til å kysse andre. Kan du ikke dumpe han, og drite i at han er sur på deg for at du kysset en annen?

Anonymkode: 93132...4ec

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er verst å gjøre mot en person? Utsette en person for psykisk vold(være respektløs mot dama si, komme med trusler under krangler, gjøre hun redd under krangler, si stygge ord (hore, bitch osv i krangler), ha en respektløs holdning/snakkemåte, kritiserende, kjeftete og sinna på hun) eller å være utro med et lite kyss (meg STOR anger), men ellers et godt mennekse som eier respekt?

Anonymkode: 1c6a3...7b7

Dette er helt klart psykisk vold! 

Jeg har vært den personen du beskriver og min eks har gjort sånne bagateller du har gjort og angret. Det jeg har utsatt henne for i mange år med sinne og stygge ord er helt forferdelig for en person å må gå igjennom, det var det siste jeg egentlig ville, men var ikke klar over hvor ille jeg var. Nå vet jeg og jeg vet hva hun har gått igjennom og det gjør vondt i hele meg. Hun sa hun skulle ønske jeg hadde slått henne i stedet slik at det hadde vært lettere for henne å bryte ut. Psykisk vold er så uenderlig mye verre og kan ødelegge personene som blir utsatt for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er verst å gjøre mot en person? Utsette en person for psykisk vold(være respektløs mot dama si, komme med trusler under krangler, gjøre hun redd under krangler, si stygge ord (hore, bitch osv i krangler), ha en respektløs holdning/snakkemåte, kritiserende, kjeftete og sinna på hun) eller å være utro med et lite kyss (meg STOR anger), men ellers et godt mennekse som eier respekt?

Anonymkode: 1c6a3...7b7

Mellom de to alternativene, så er åpenbart psykisk vold det verste.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Utroskap som lyves om er psykisk vold. For på en eller annen måte bidrar du til at den andre parten holdes uvitende og /eller utsettes for løgner og blir sakte og sikkert psykisk syk av å bli fortalt at hen er gal som tror du er utro.

Anonymkode: 1f24b...2db

Jeg er ikke TS, men samme situasjon. Men jeg er utro med vilje (gjentatte ganger, og det er sex). Min mann har utsatt meg for psykisk vold i mange år. Om jeg kunne gitt tilbake en ørliten prosentandel av den smerten, frykten og tvilen han har gitt meg opp gjennom årene er det så velfortjent at jeg skal juble. Ingenting gleder meg mer enn om han tror han selv er gal, etter alt det han har ødelagt i hodet mitt!

Anonymkode: 5effe...8ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke TS, men samme situasjon. Men jeg er utro med vilje (gjentatte ganger, og det er sex). Min mann har utsatt meg for psykisk vold i mange år. Om jeg kunne gitt tilbake en ørliten prosentandel av den smerten, frykten og tvilen han har gitt meg opp gjennom årene er det så velfortjent at jeg skal juble. Ingenting gleder meg mer enn om han tror han selv er gal, etter alt det han har ødelagt i hodet mitt!

Anonymkode: 5effe...8ca

Hvorfor tar du ikke ut skilsmisse?

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en konkurranse om hva som er verst.
Utroskap kan også være psykisk vold, om det er gjort for å gjøre partner utilpass, og trigge fram reaksjoner.
Psykisk vold skader mye mer enn folk tidligere har trodd, fordi man alltid lever i beredskapsmodus. Alle forhold med fysisk vold har også elementer av psykisk mishandling.

Utroskap er ikke alvorlig eller truende for alle, men kan være knusende i andre tilfeller. Det er ingen fasit.

Endret av Andro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...