Gå til innhold

Hvorfor er det så mange menn som overvurderer seg selv?

AnonymBruker
 Del

Anbefalte innlegg

Jeg noterer meg at mange menn går ut med litt konservative holdninger om at de liksom skal være smartest, tjene mest og være mest modig og handy i forholdet, men så stemmer det ikke i det hele tatt? Så lei av menn som knapt har fullført vgs, aldri lest ei bok og likefullt oppfører seg som de eier verden? Og så vil de liksom ha dame som anerkjenner deres ikke-eksisterende bragder og påståtte intelligens, selv om det er klart som dagen er det er lite å hente der.

De vil gjerne gjøre sitt stusselige lille liv til sentrum i en dames liv også, selv om det foregår fint lite der.

Hva har gått galt i sånne menns liv, hvorfor skjønner de ikke at de er relativt ubetydelige middelmådigheter, og at sånt ikke akkurat imponerer kvinner?

Anonymkode: 79810...ecf

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg noterer meg at mange menn går ut med litt konservative holdninger om at de liksom skal være smartest, tjene mest og være mest modig og handy i forholdet, men så stemmer det ikke i det hele tatt? Så lei av menn som knapt har fullført vgs, aldri lest ei bok og likefullt oppfører seg som de eier verden? Og så vil de liksom ha dame som anerkjenner deres ikke-eksisterende bragder og påståtte intelligens, selv om det er klart som dagen er det er lite å hente der.

De vil gjerne gjøre sitt stusselige lille liv til sentrum i en dames liv også, selv om det foregår fint lite der.

Hva har gått galt i sånne menns liv, hvorfor skjønner de ikke at de er relativt ubetydelige middelmådigheter, og at sånt ikke akkurat imponerer kvinner?

Ja, ikke sant. Hvorfor. HVORFOR? Hvorfor ønsker disse mennene kvinner så vondt? 

Anonymkode: 5e74d...3fd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og om de hadde vært ydmyke, og oppført seg som en jamnbyrdig kunne de vært riktig sjarmerende.
Falskt entitlement derimot, det er jo bare oppblåst latterlig.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Av de menn jeg har vært sammen med så er det kun 1 som har vært smartere / på samme nivå som meg. Han er også den eneste som ikke har den holdningen som du beskriver. Og ja, vi er enda sammen 🥰 Føler dette er litt geografisk betinget også jeg. Disse ræva holdningene er dårligere på bygda og der hvor religionen står sterkere. 

Anonymkode: 9e8dd...955

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner vil ikke ha middelmådigheter. Det er klinkende klart. Kvinner vil ha vinnere.

Anonymkode: 3cf60...581

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fake it til you make it.

Anonymkode: 58400...342

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Av de menn jeg har vært sammen med så er det kun 1 som har vært smartere / på samme nivå som meg. Han er også den eneste som ikke har den holdningen som du beskriver. Og ja, vi er enda sammen 🥰 Føler dette er litt geografisk betinget også jeg. Disse ræva holdningene er dårligere på bygda og der hvor religionen står sterkere. 

Anonymkode: 9e8dd...955

Min erfaring også, at de mest smarte er de minst oppblåste og mest hyggelige. En fyr som babler i vei om mannlig suverenitet er i følge min erfaring ikke bare utrivelig, men som regel ordentlig dum også. Kanskje de prøver å kjekke seg, men de lurer jo ingen? Lett å skjelne en dum fyr fra en smart en.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fake it til you make it.

Anonymkode: 58400...342

Verden er ikke så lettlurt..

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kvinner vil ikke ha middelmådigheter. Det er klinkende klart. Kvinner vil ha vinnere.

Du blir ikke en vinner av å lyve og skryte. 

Anonymkode: c4381...f57

• Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller kvinner burde slutte å undervurdere seg selv. Jeg har sylskarpe kvinnelige kolleger som nesten ikke tør å mene noe i møter.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mødrene deres har skjemt dem bort.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (1 minutt siden):

Jeg synes heller kvinner burde slutte å undervurdere seg selv. Jeg har sylskarpe kvinnelige kolleger som nesten ikke tør å mene noe i møter.

Det er jeg enig i. Vi damer er dessverre litt redde for å ta for mye plass. Kan jo bli høvla over også, hvis vi snakker for høyt og er for kunnskapsrike, sånn at mannlig æresfølelse blir krenka.

• Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Eller fordi de har farskomplekser og manglet tydelige mannlige rollemodeller i oppveksten.

Anonymkode: 0e2a8...d65

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (1 minutt siden):

Det er jeg enig I. Tror av mystiske grunner mødre er mer tilbøyelige til å skjemme bort og overbeskytte sønner enn døtre. Håper det er en generasjonsgreie, at neste generasjon blir bedre.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (3 minutter siden):

Så mannens feil er opprinnelig kvinnens feil? Det må være fint å alltid kunne skylde på kvinner når en mann gjør noe dumt. Lurer på hvor fedrene til disse mennene var jeg. Hadde vel stukket fra ansvaret. 

Anonymkode: b7d0c...2de

• Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dette!

Det er stor forskjell på det kvinner sier de vil ha, og det de virkelig vil ha. Og (noen/mange) menn ser det og oppfører seg deretter, i håp om å tiltrekke seg kvinner. 

Anonymkode: 3c532...29b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (7 minutter siden):

Vi tør. Vi er bare drittlei av å bli samlet ned av bedrevitende mannlige kollegaer. Så vi tør, men vi gidder ikke.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette!

Det er stor forskjell på det kvinner sier de vil ha, og det de virkelig vil ha. Og (noen/mange) menn ser det og oppfører seg deretter, i håp om å tiltrekke seg kvinner. 

Anonymkode: 3c532...29b

Du er fortsatt en middelmådighet selv om du later som noe annet. I tillegg er det utrolig irriterende med selvskryt og løgner.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi de fleste er middelmådigheter og da forteller fra det de opplever. Alternativet er selvfølgelig å ikke fortelle eller å ikke prøve å løse de handy problemene som oppstår. Det er ikke sikkert det imponerer så mye heller. Og å fortelle om seg selv er det noe en nødvendigvis gjør for å imponere?

Personlig prøver jeg å holde meg til å svare på spørsmål om noen fatter interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (4 minutter siden):

Fordi de fleste er middelmådigheter og da forteller fra det de opplever. Alternativet er selvfølgelig å ikke fortelle eller å ikke prøve å løse de handy problemene som oppstår. Det er ikke sikkert det imponerer så mye heller. Og å fortelle om seg selv er det noe en nødvendigvis gjør for å imponere?

Personlig prøver jeg å holde meg til å svare på spørsmål om noen fatter interesse.

Men når det du forteller om deg selv ikke stemmer med virkeligheten, blir det bare teit. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

• Opprett ny...