Gå til innhold

Tror en i kollektivet er prostituert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vinterjenta skrev (2 timer siden):

Nå får du gi deg. Som en fyr sa, dette er en ikke-sak. 

Alt for lite å gå på til å ringe politiet over. 

Ringer du til politiet hver gang du ser ‘mistenkelig’ oppførsel??

Takket være reaksjon på mistenkelig oppførsel ble ei prostituert kastet ut av en leilighet i blokka nedenfor her. Politiet sa det var bra de ble varslet selv om det kun var mistanke.

Hvorfor ivrer du etter å ikke si ifra?

Anonymkode: e2002...8d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Politiet vil nok heller prioritere saker der det er snakk om menneskehandel. Kjøp av sex var lovlig frem til for et par år siden, og ingen har egentlig interesse av å "ta" oppegående mennesker som gjør dette med en viss grad av frivillighet. 

Om roomien din var prostituert, tror jeg for det første at hun hadde valgt en bolig uten roomies. For det andre ville hun ikke hatt så mye besøk hjemme at det ble mistenksom. For det tredje hadde kundene vegret seg for å besøke henne hjemme i kollektivet av frykt for nettopp å bli tatt.

Tror nok dette bare er ei jente som har mye sex. Ville heller snakket med henne om det (evt. også om mistankene dine) heller enn å ringe politiet.

Anonymkode: 75d4c...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takket være reaksjon på mistenkelig oppførsel ble ei prostituert kastet ut av en leilighet i blokka nedenfor her. Politiet sa det var bra de ble varslet selv om det kun var mistanke.

Hvorfor ivrer du etter å ikke si ifra?

Anonymkode: e2002...8d2

Hvorfor er det en fin ting at ei kvinne ble kasta ut av leiligheten sin? Folk sliter for tiden! Dette blir ren moralisme på bekostning av menneskeskjebner for min del. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterjenta skrev (36 minutter siden):

Hvorfor er det en fin ting at ei kvinne ble kasta ut av leiligheten sin? Folk sliter for tiden! Dette blir ren moralisme på bekostning av menneskeskjebner for min del. 

Du mener altså at utleier skulle akseptere at hun begikk lovbrudd i hans leilighet?

Anonymkode: e2002...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha regler i kollektivet om nattero. Bli kjent med henne og finn ut hvordan hun egentlig har det og om hun selger sex. Det er ikke akuratt noe man gjør for gøy. Har hun annen inntekt?

Anonymkode: fe420...059

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straffbart for utleier dersom det foregår der. Ville sagt fra til utleier med en eneste gang.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 0.43):

Litt satt ut her. Har funnet ut at en i kollektivet tidvis har besøk av noen vedkommende kaller for "friends with benefits". I helga hadde dama besøk av flere menn. Jeg hørte stønning ovenfra og at ordet "salg" ble nevnt.. Nå er det ukedag så rolig, men i helga var det fullt hus med disse "friends with benefitsene" x antall personer men vet ikke hvor mange. Vet ikke om vedkommende tar betalt for sex eller ikke. Ser at det ikke er min sak hva andre gjør, men er det ikke littt..merkelig å ha "sexorgie" med høylytt stønning midt på natta, når det er lytt i huset? Hva ville dere tenkt?

Anonymkode: 91f03...369

Hadde ikke brydd meg, pass dine egne saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ melde i fra! I hvertfall til utleier, om du velger å gå til politiet med det - er ditt valg.

Men viser det seg at leiligheten dere bor i brukes til kjøp og salg av sex, kan utleier bli straffet. Les deg opp på straffelovens paragraf 315 første ledd bokstav b.

Det har vært flere saker om det i mediene:

«Å leie ut bolig som brukes til sex-salg er straffbart, dersom man vet at boligen blir brukt til sex-salg, eller viser grov uaktsomhet fordi man burde ha visst det. Det regnes som hallikvirksomhet.«

https://www.dagbladet.no/nyheter/leide-ut-til-sex-salg-sjokkert/77991419

«Påtaleleder Stig Morten Løkkebakken sier det er ulovlig å leie ut lokaler som skal brukes til prostitusjon, eventuelt å utvise grov uaktsomhet i så måte, etter straffelovens paragraf 315 første ledd bokstav b.

– Dette betyr at dersom man vet at husværet man leier ut benyttes til prostitusjon kan man straffes for dette.»

https://www.nettavisen.no/nyheter/her-sjekker-de-prostituerte-kvinnene-inn-mange-opplever-det-uten-a-vite-det/f/5-95-885161

Skulle alle ha «passet sine egne saker», tror jeg det er mange lovbrudd som hadde gått under radaren. Heller melde i fra en gang for mye, enn en gang for lite. Jeg tror at de som kommer med slike utsagn har selv ting å skjule eller prøver å dekke over for andre. 

Anonymkode: 6d7e1...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...