Gå til innhold

Tror en i kollektivet er prostituert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som sagt nei, og jeg vet ikke om det foregår prostitusjon eller ikke. Hvis jeg skulle kontaktet politiet ville jeg sendt en skriftlig henvendelse og forklart at jeg lurer på om det foregår prostitusjon i boligen. 

Anonymkode: 91f03...369

Det er garantert uinteressant for politiet at roomien din hadde sex og du hørte noen sa "salg" eller et ord som kanskje ligner litt på "salg", men du kan jo ringe hvis du vil. 

Anonymkode: e6d7f...424

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Du vet jo ikke om hun bare har hatt vanlig gruppesex eller tatt betaling for det? 

Anonymkode: e6d7f...424

Nei, er nettopp det som er vanskelig. Hvis det nå senere skulle komme frem at det var snakk om prostitusjon, og politiet finner ut at jeg har hatt en anelse, kan ikke det gå utover meg? At jeg ikke avverget straffbare forhold jeg hadde mistanke om at ble begått? 

Anonymkode: 91f03...369

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er garantert uinteressant for politiet at roomien din hadde sex og du hørte noen sa "salg" eller et ord som kanskje ligner litt på "salg", men du kan jo ringe hvis du vil. 

Anonymkode: e6d7f...424

Altså, er ikke bare det jeg reagerer på. Det er hele situasjonen, som er vanskelig å forklare uten å utlevere for mye. 

Anonymkode: 91f03...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, er nettopp det som er vanskelig. Hvis det nå senere skulle komme frem at det var snakk om prostitusjon, og politiet finner ut at jeg har hatt en anelse, kan ikke det gå utover meg? At jeg ikke avverget straffbare forhold jeg hadde mistanke om at ble begått? 

Anonymkode: 91f03...369

Nei. Slapp av litt.

Anonymkode: 9c894...a6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, er nettopp det som er vanskelig. Hvis det nå senere skulle komme frem at det var snakk om prostitusjon, og politiet finner ut at jeg har hatt en anelse, kan ikke det gå utover meg? At jeg ikke avverget straffbare forhold jeg hadde mistanke om at ble begått? 

Anonymkode: 91f03...369

Nei? Fordi noe lovlig skjedde én gang og ingen andre beviser kan du ikke bli dømt for noe lol. Og uansett er politiet mer opptatt av å ta de som kjøper sex i saker som omhandler prostitusjon, ikke om den som solgte sexen helt lovlig hadde en romkamerat som høre noen sa "salg" eller "salt" en gang. 

Anonymkode: e6d7f...424

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Bra. Jeg ønsker ikke å blande meg og gjøre ting verre heller.

Anonymkode: 91f03...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei. Du vet jo ikke om hun bare har hatt vanlig gruppesex eller tatt betaling for det? 

Anonymkode: e6d7f...424

Man trenger ikke å vite. Hvis man vet, eller burde ha forstått, er greia. Og ts har jo etter hva hen beskriver grunn til å ha burde forstått. 

Anonymkode: 27422...1cd

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei? Fordi noe lovlig skjedde én gang og ingen andre beviser kan du ikke bli dømt for noe lol. Og uansett er politiet mer opptatt av å ta de som kjøper sex i saker som omhandler prostitusjon, ikke om den som solgte sexen helt lovlig hadde en romkamerat som høre noen sa "salg" eller "salt" en gang. 

Anonymkode: e6d7f...424

Det er vel det politiet er aller minst opptatt av. De går derimot etter utleiere relativt ofte. Men nå har vi altså avklart at ts ikke er denne damas utleier i noen form og det er ergo ikke noe som vil kunne ramme henne. 

Anonymkode: 27422...1cd

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man trenger ikke å vite. Hvis man vet, eller burde ha forstått, er greia. Og ts har jo etter hva hen beskriver grunn til å ha burde forstått. 

Anonymkode: 27422...1cd

Det hun derimot ikke er, er utleier. Lovverket gjelder dermed ikke henne. 

Om hen har lyst til å bo i et bordell, derimot, er jo en annen vurdering. 

Anonymkode: 27422...1cd

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo absolutt ingenting her og du kan gjøre ting så utrolig mye værre for deg selv her og andre med å melde om noe du kanskje muligens tror fordi du har hørt et helt vanlig ord og at noen hadde sex..  Tenk deg litt om før du dykker ned i de værste tankene dine om andre mennesker.

Dette er en ikke sak foreløbig og du gjør nok også best med å behandle det som en ikke sak også. Hennes sexliv er jo hennes, viss hun selger sex er hun ikke den første som gjør det og hun kommer ikke til å bli den siste heller men å lage en konklusjon ut av det du skisser i hi virker ikke helt rimelig. Viss du leiter etter grunner til å tro hun prostituerer seg så finner du sikkert det, men det er greit å ikke tryne ned i de værste konspirasjonsteorier her før du har litt mer å gå på enn dette.

Anonymkode: d897d...1b8

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo leke litt detektiv, da. Jeg hadde ikke følt meg vel med hverken prostituerte eller horekunder i hjemmet mitt. Du kan jo tilfeldigvis "være" i nærheten enten når de kommer eller drar, og si "hei - tror ikke jeg har møtt deg før. Jeg er "navn". Så vil du se om alle springer med halen mellom beina og et skyldig blikk, da har du trolig svaret ditt. Selv om noen er friends with benefits har de normal høflighet og klarer å hilse på folk og si navnet sitt.

Anonymkode: ca993...44e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan jo leke litt detektiv, da. Jeg hadde ikke følt meg vel med hverken prostituerte eller horekunder i hjemmet mitt. Du kan jo tilfeldigvis "være" i nærheten enten når de kommer eller drar, og si "hei - tror ikke jeg har møtt deg før. Jeg er "navn". Så vil du se om alle springer med halen mellom beina og et skyldig blikk, da har du trolig svaret ditt. Selv om noen er friends with benefits har de normal høflighet og klarer å hilse på folk og si navnet sitt.

Anonymkode: ca993...44e

Står du ved døra til naboen din for å hilse på de som er på besøk der?

Slett ikke normal oppførsel.

Anonymkode: 9c894...a6b

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du vet jo absolutt ingenting her og du kan gjøre ting så utrolig mye værre for deg selv her og andre med å melde om noe du kanskje muligens tror fordi du har hørt et helt vanlig ord og at noen hadde sex..  Tenk deg litt om før du dykker ned i de værste tankene dine om andre mennesker.

Dette er en ikke sak foreløbig og du gjør nok også best med å behandle det som en ikke sak også. Hennes sexliv er jo hennes, viss hun selger sex er hun ikke den første som gjør det og hun kommer ikke til å bli den siste heller men å lage en konklusjon ut av det du skisser i hi virker ikke helt rimelig. Viss du leiter etter grunner til å tro hun prostituerer seg så finner du sikkert det, men det er greit å ikke tryne ned i de værste konspirasjonsteorier her før du har litt mer å gå på enn dette.

Anonymkode: d897d...1b8

Første jeg tenkte da hun snakket om friends with benefits var at "ok det får være hennes greie, ikke noe jeg har noe med".  Andres sexliv raker ikke meg. Så først tenkte jeg ikke noe over det. Eller tenkte at jeg ikke hadde noe med det og at hun måtte få gjøre som hun ville. Men så skjedde det ting som fikk meg til å tenke i retning av prostitusjon. Er helt for at folk skal kunne ha sex med den de vil, men er ikke for prostitusjon. Og er jo litt sykt hvis jeg bor oppi et bordell.. så situasjonen ble litt smått absurd. Men har selvsagt ikke tenkt til å si noe eller blande inn politi før jeg er 100% sikker på at det er hallikvirksomhet/prostitusjon som forgår. Ønsker ikke gjøre noe verre.

Anonymkode: 91f03...369

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du kan jo leke litt detektiv, da. Jeg hadde ikke følt meg vel med hverken prostituerte eller horekunder i hjemmet mitt. Du kan jo tilfeldigvis "være" i nærheten enten når de kommer eller drar, og si "hei - tror ikke jeg har møtt deg før. Jeg er "navn". Så vil du se om alle springer med halen mellom beina og et skyldig blikk, da har du trolig svaret ditt. Selv om noen er friends with benefits har de normal høflighet og klarer å hilse på folk og si navnet sitt.

Anonymkode: ca993...44e

Nja, for ubehagelig. Var bare på eget rom. Ville ikke involvere meg i frykt for at de skulle forsøke å dra meg inn i noe. Er ikke prostituert og har ingen interesse av sex med fremmede.

Anonymkode: 91f03...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ikke lyst til å bli straffet for hallikvirksomhet for å ikke melde ifra. Samme med utleier, lite lyst til at han skal bli anmeldt for hallikvirksomhet når han mest sannsynlig ikke aner hva som foregår.

Anonymkode: 91f03...369

Ro deg ned 10 hakk.. verken du eller utleier blir straffeforfulgt fordi en annen av leietakerne har mye sex.

Selv om hun skulle være prostituert så blir ikke huseier anmeldt om han ikke vet. Du har ikke en potensiell mulighet for å få bli anmeldt engang.

Mest sannsynlig skjer det ingenting om du ringer politiet, og om det gjør det så er det eneste du har oppnådd å lage trøbbel for andre.

Anonymkode: bb809...0a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har vurdert å tipse eller ta en telefon til politiet, men er redd for å ta feil. Om hun har frivillig sex og det ikke er prostitusjon, så kan jeg jo ødelegge mye hvis jeg involverer politiet. Men hvis det er prostitusjon har man jo også et ansvar for å melde ifra. Men litt vanskelig når jeg ikke 100 % sikkert vet

Anonymkode: 91f03...369

Du kan tipse om det og skrive at det du skriver i HI. Få med datoer og tidspunktene. Kanskje vente til helgen og se om det hele gjentar seg og er fullt kjør i hele helgen igjen. Tips på politiets nettside. Ta med navnet på hun det gjelder. Kanskje hun har holdt på slik andre steder også.

Og en ting, ingen har så mange FWB at det er et kjør en hel helg slik du beskriver det. Er garantert noe snusk der.

Anonymkode: e2002...8d2

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei, er nettopp det som er vanskelig. Hvis det nå senere skulle komme frem at det var snakk om prostitusjon, og politiet finner ut at jeg har hatt en anelse, kan ikke det gå utover meg? At jeg ikke avverget straffbare forhold jeg hadde mistanke om at ble begått? 

Anonymkode: 91f03...369

Det er mye bedre at du varsler om en bekymring enn å ikke varsle. Det er politiet som må ta en vurdering på om det pågår ulovligheter tilknyttet navnet til hun du skriver om.

Jeg hadde glatt informert politiet om dette.

Anonymkode: e2002...8d2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å fortelle utleier hva du tror, og så får hen finne ut av det. Jeg ville ikke likt å bodd i en sexleilighet. Du vet aldri hvem som plutselig vil bryte seg inn i leiligheten eller i din hybel. Jeg hadde ikke følt meg trygg, og nesten spurt dama ut selv om hva hun driver med og hva som er lovlig og ikke. 

Anonymkode: 17809...10b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du gi deg. Som en fyr sa, dette er en ikke-sak. 

Alt for lite å gå på til å ringe politiet over. 

Ringer du til politiet hver gang du ser ‘mistenkelig’ oppførsel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...