Gå til innhold

Hvilke storbyer i Europa vil du anbefale å reise til?

Rødstrupa
 Del

Anbefalte innlegg

Jeg likes å reise, gjerne til storbyer. Gøy og interessant å oppleve nye kulturer, arkitektur, mennesker og mat. Hva med  deg? Hvilke storbyer vil du anbefale å reise til? Hva liker du å se, oppleve og gjøre der?

Jeg anbefaler: Brussel, Barcelona, Roma, Madrid, Praha, Budapest, Amsterdam, København.

Endret av Rødstrupa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har reist mye, og har vært i mange land.  Likevel ikke i så mange storbyer.  Det er nok fordi jeg er en sånn som liker vakker natur og pittoreske småbyer mer enn travle shoppinggater.

Vil anbefale Budapest i Ungarn og Bratislava i Slovakia.  Begge disse byene er vakre, og har gåavstand til natur fra sentrum.  Jeg liker å rusle i små, trange gater med vakre bygninger, gjerne barer og restauranter, men med avslappet ro.  I Budapest er det ofte konserter i den store Matthiaskirken, og det er en opplevelse å sitte der.   

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paris og Amsterdam er mine favoritter 😍

Anonymkode: 3c328...491

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budapest ☺️

Anonymkode: dbfe4...4ee

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praha, Madrid og Barcelona er mine favoritter i Europa. 

Anonymkode: 66dda...973

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amsterdam er hyggelig og nærheten til vann/kanalene er kult. Vi bodde i husbåt sist vi var der♥️🙃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barcelona ❤️

• Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madrid er fantastisk! Uendelig masse flott og gammel arkitektur, kunst, deilig mat og fint om våren og høsten. 

Lisboa er en annen favoritt. En veldig sjarmerende, livlig og fargerik by. Det er en storby men føles som en mindre by. Masse fine utflukter også. 

Siste anbefaling er Krakow. En gammel by med eventyrlig arkitektur, koselige gater og masse historie. 

Anonymkode: 72c2c...d9b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo og Budapest

Fra Budapest går det i tillegg buss til både Wien og Bratislava så begge byene er fine dagsturer

Anonymkode: 56595...018

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker storbyer. Stort sett der jeg drar på ferie, og jeg har bodd mange år i en megamillionby. Størrelse har mye å si! Europa er ikke helt stedet og dra for å oppleve storbyer, men her er min topp tre:

1: Istanbul - Ingen over, ingen ved siden. Europas største by, og et vanvittig kulturtilbud.
2: London - Den eneste verdenshovedstaden i Europa. Veldig multikulturelt.
3: Moskva - Europas mest folkerike by, dersom man ser bort i fra Istanbul som ligger halvveis i Asia. Ekstremt mye å se på. Mye kultur.

Anonymkode: 404d1...908

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg elsker storbyer. Stort sett der jeg drar på ferie, og jeg har bodd mange år i en megamillionby. Størrelse har mye å si! Europa er ikke helt stedet og dra for å oppleve storbyer, men her er min topp tre:

1: Istanbul - Ingen over, ingen ved siden. Europas største by, og et vanvittig kulturtilbud.
2: London - Den eneste verdenshovedstaden i Europa. Veldig multikulturelt.
3: Moskva - Europas mest folkerike by, dersom man ser bort i fra Istanbul som ligger halvveis i Asia. Ekstremt mye å se på. Mye kultur.

Anonymkode: 404d1...908

Må virkelig si meg enig der. Hadde ingen forventninger første gang jeg reiste dit, men det var kjærlighet ved første blikk. Istanbul er magisk 😏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edinburgh

4 hours ago, Jdz said:

Må virkelig si meg enig der. Hadde ingen forventninger første gang jeg reiste dit, men det var kjærlighet ved første blikk. Istanbul er magisk 😏

Samme her! Hadde det helt fantastisk og hadde heller ingen forventninger. Tok det bare som en ekstra land stopover på vei til et annet sted.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praha og Malaga ❤️

Anonymkode: d1f9e...cd5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Soleklart størst i areal også, selv om man skulle ta med Istanbul(som kun har 1/5 av størrelsen m2-messig)

Endret av Chomsky89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et hakk i plata,men PRAHA er skikkelig digg by..

Å for å bryte reglene bittelitt:

MANILA. Fantastisk by... Der finner du ALT. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budapest, selvfølgelig! Vakker, billig, god mat, nydelig arkitektur, bra klima, varme bad/kilder, bra shopping, god kollektivtransport, alltid noe rart/morsomt som skjer. 

Ellers er det mange fine byer i Europa. Noen favoritter bortsett fra Budapest er London, Amsterdam, Ljubljana… 

Anonymkode: fb22e...195

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er på plass å gjøre litt sammenligninger istedenfor å bare slenge ut et navn etterfulgt av uspesifiserte subjektive positive attributer(type god mat osv.) 

Budapest er soleklar nummer 1 i min bok. Praha og Krakow er dog mere Weekend-vennlige(kortere avstand mellom severdigheter). Men på følgende objektive kriterier så slår Budapest Krakow og Praha:

- Variasjon i arkiktektur(og farger på bygningene).  Ungarn har vært okkupert av "alle" opp igjennom og det synes. 

-folketthet/bygningstetthet i sentrum.  Praha og Krakow har nokså lite sentrumsområdet, spesielt i forrhold til antall besøkende. Det blir gjerne en del skubbing.

-  Antalll musesum. Budapest har 120.  Krakow og praha har begge under 30. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma.  Så vakker med så mye historie, kunst, kultur, shopping og god mat. Roma har alt!

Anonymkode: ec117...9ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange storbyer jeg liker, som feks København, Roma og Amsterdam, men for meg er det ingen som slår LONDON og ISTANBUL.  

Begge er fulle av historie og atmosfære, og har en magisk stemning på hver sin måte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma, Madrid og København er mine favoritter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

• Opprett ny...