Gå til innhold

Vent litt... Spiser ikke folk dessert etter middagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

hvor har du det fra at dette er en "is av god kvalitet"? 😎 den eneste issen av "god kvalitet" er i så fall den du selv lager uten tilsetningsstoffer.. 

Legger til: dersom du spiser mindre sunn mat fordi du spiser IS til dessert er det neppe en ernæringsmessig god ting.. 

Anonymkode: f7167...a0f

Legg merke til at jeg ikke har påstått at den er uten tilsetningsstoffer, eller på noen måte påstått at den er sunn. Men den er uten karragenan, og det er en viktig grunn til at vi velger den. Men med kvalitet siktet jeg i hovedsak til smak og konsistens. Den har vesentlig bedre kvalitet enn annen kjøpeis.

Dersom jeg spiser mindre usunn mat resten av uken, og det gjør jeg jo, fordi jeg tillater meg is en dag, så er det ernæringsmessig helt supert.

Uansett er det ikke et mål for meg å gå gjennom livet uten sukker og fett i kosten.

Endret av Lucille
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (3 minutter siden):

Legg merke til at jeg ikke har påstått at den er uten tilsetningsstoffer, eller på noen måte påstått at den er sunn. Men den er uten karragenan, og det er en viktig grunn til at vi velger den. Men med kvalitet siktet jeg i hovedsak til smak og konsistens. Den har vesentlig bedre kvalitet enn annen kjøpeis.

Dersom jeg spiser mindre usunn mat resten av uken, og det gjør jeg jo, fordi jeg tillater meg is en dag, så er det ernæringsmessig helt supert.

Uansett er det ikke et mål for meg å gå gjennom livet uten sukker og fett i kosten.

Kos deg med isen din du, får være måte på hva folk skal henge seg opp i.

Anonymkode: 2ede2...5df

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser stort sett bare dessert i jula og i selskaper. Med mindre frukt eller en sjokoladebit regnes som dessert.

Da jeg var barn på 1990-tallet hendte det vi hadde dessert på hverdager, gjerne sviskekompott, havresuppe eller lignende, ikke noe veldig flotte greier. Puffa ris eller havre kunne vi også ha til dessert. 

Før var det vanlig med dessert hver dag, og gjerne et kakestykke også. Men husk at da hadde man ikke godteri og brus i det omfanget vi har tilgang til nå. Tror det er mye sunnere med litt fruktkompott og et kakestykke enn smågodt og brus.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (16 minutter siden):

Spiser stort sett bare dessert i jula og i selskaper. Med mindre frukt eller en sjokoladebit regnes som dessert.

Da jeg var barn på 1990-tallet hendte det vi hadde dessert på hverdager, gjerne sviskekompott, havresuppe eller lignende, ikke noe veldig flotte greier. Puffa ris eller havre kunne vi også ha til dessert. 

Før var det vanlig med dessert hver dag, og gjerne et kakestykke også. Men husk at da hadde man ikke godteri og brus i det omfanget vi har tilgang til nå. Tror det er mye sunnere med litt fruktkompott og et kakestykke enn smågodt og brus.

Havresuppe! Med rosiner i. Det laget mormoren min til hverdagsdessert. :hjerte: 

Anonymkode: c76ea...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (9 timer siden):

Vi spise på en vanlig dag

-Frokost

-Lunsj

-Middag

-Noons/kvelds

-Kvelds

Ingen mellommåltid 

Hva er det? Et måltid mellom middag og kveldsmat? Aldri hørt det navnet på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spiser vi godteri og drikker vin hele uka?

Jeg kjenner ingen som drikker vin hele uka. 

Anonymkode: 22fa1...b3b

heller ett glass vin hver dag til middagen enn dessert 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (4 minutter siden):

heller ett glass vin hver dag til middagen enn dessert 😎

Det er jeg forsåvidt enig i 🍷

Anonymkode: 22fa1...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moth-Ear-Earth

Nei aldri. Ikke i oppveksten heller. Ikke engang farmoren eller mormoren min spiser det på hverdag. De er i 80 årene. Men jeg tror de av og til lagde det på søndager, for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er jeg forsåvidt enig i 🍷

Anonymkode: 22fa1...b3b

Eller helst begge deler, et glass vin og litt sjokolade. 

Anonymkode: 58be8...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser dessert når det er spesielle anledninger😊 

Anonymkode: a4a1e...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Folk spiser ikke dessert, men de må ha mellommåltider 3 ganger per dag. 

Anonymkode: a0818...c0c

Absolutt ikke, vet ikke hvem de er. Men for meg holder det med et par måltider om dagen og det er uten dessert. Skjønner ikke hvordan folk kan bli sulten igjen 4-6 timer etter sist de har spist😱

Anonymkode: 393d2...752

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg spiser meg ikke mett til middag. Jeg spiser til jeg ikke er sulten lenger. Da er det plass til litt dessert. Forresten så tar vi ofte «dessert» en time eller to etter middag. Vi kunne sikkert like gjerne kalt det «mellommåltid», særlig når det bare er en frukt eller en kopp med yoghurt. 

Anonymkode: 06f35...662

Altså, hvem hadde ikke blitt sykt skuffet hvis noen sa det blir dessert og så mener de at man skal spise et eple eller en yoghurt to timer etter middag 😂 

Det går helt klart under mellommåltid i min bok.

Anonymkode: 6938d...703

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eneste stedet jeg spiser dessert er på middagsbesøk hos bestemor.

Anonymkode: ab1f3...a2f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Poenget er at folk er inntar mer kalorier nå enn før fordi de spiser dagen lang (mellommåltider) selv om de ikke spiser dessert.

Da jeg var liten fantes det ikke mellommåltider. Det var frokost, formiddagsmat, middag (med dessert) og noen ganger kvelds. Nå spiser folk frokost, mellommåltider, lunsj, mellommåltid, middag, mellommåltid og kveldsmat.

Anonymkode: a0818...c0c

Folk lar vell ikke være å spise dessert pga kaloriene? Er vell mer at det er usunt og tidskrevende i en hektisk hverdag. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å fått i meg en del fler kalorier om dagen, men da ville jeg heller spist mer vanlig ordentlig mat om jeg hadde klart. 

Anonymkode: 393d2...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden vi har dessert..

Til jul🤣

En veldig sjelden gang innimellom,hvis vi har besøk/selskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Absolutt ikke, vet ikke hvem de er. Men for meg holder det med et par måltider om dagen og det er uten dessert. Skjønner ikke hvordan folk kan bli sulten igjen 4-6 timer etter sist de har spist😱

Anonymkode: 393d2...752

Jeg lever på kcal underskudd

Er sulten før det er gått 1 time etter middag. Ikke bare etter middag, gjelder de andre måltidene også.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...