Gå til innhold

Singel og tydeligvis aldri fornøyd


stinni

Anbefalte innlegg

ClausSaus skrev (Akkurat nå):

Godt mulig.

Jeg ser liksom ikke så mange innlegg hverken her eller andre steder fra menn som har knullet seg gjennom Tinder på langs og deretter lurer på hvorfor de ikke klarer å finne roen med en bra dame. Og enda færre fra slike menn som plutselig opplever at ingen vil ha dem.

Men igjen, det kan hende at de lider i stillhet.

Uansett ikke noen god ide for menn å holde på slik heller.

De lider ikke i stillhet. De skriker i media om at kvinner har for store krav, at de er ufrivillig barnløse i alder av 40+, og så videre. Og grunnen til at det ikke er så mange innlegg fra dem på dette forumet, er fordi dette er et KVINNEforum. Forum for KVINNER. Der flest brukere er KVINNER. Med få mannlige brukere, der mesteparten har meldt seg inn hit ene og alene for å slenge dritt, shame og spre kvinnehat. Og nei, jeg snakker ikke om deg akkurat nå. Men om et utvalg andre mannlige brukere.

Anonymkode: ea457...b37

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ClausSaus skrev (1 minutt siden):

For all del, stå på ditt du.

Du begynner allerede å se konturene av problemene du vil få. Men bare ignorer dem hvis du vil.

Det er du som må leve med konsekvensene.

Og hva er så disse problemene?  Jeg er ung, jeg må utforske videre. Livet er heller ikke så seriøst, det er tid til å kunne feile. 

Jeg ville sagt det samme til deg. Du bør løsne opp ditt eget kvinnesyn litt, det kan åpne muligheter for deg og. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De lider ikke i stillhet. De skriker i media om at kvinner har for store krav, at de er ufrivillig barnløse i alder av 40+, og så videre. Og grunnen til at det ikke er så mange innlegg fra dem på dette forumet, er fordi dette er et KVINNEforum. Forum for KVINNER. Der flest brukere er KVINNER. Med få mannlige brukere, der mesteparten har meldt seg inn hit ene og alene for å slenge dritt, shame og spre kvinnehat. Og nei, jeg snakker ikke om deg akkurat nå. Men om et utvalg andre mannlige brukere.

Anonymkode: ea457...b37

Åja, du tror gutta som "skriker" om at kvinner har for høye krav... har ligget med for mange kvinner i ungdommen?

Det tror jeg kanskje kan være noe av det dummeste jeg har lest på KG noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stinni skrev (1 minutt siden):

Og hva er så disse problemene?  Jeg er ung, jeg må utforske videre. Livet er heller ikke så seriøst, det er tid til å kunne feile. 

Jeg ville sagt det samme til deg. Du bør løsne opp ditt eget kvinnesyn litt, det kan åpne muligheter for deg og. 

Sukk... det du beskriver i HI.

At du plutselig ikke finner en bra kar like attraktiv.

Men som sagt kjør på – du finner ut av det til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (Akkurat nå):

Åja, du tror gutta som "skriker" om at kvinner har for høye krav... har ligget med for mange kvinner i ungdommen?

Det tror jeg kanskje kan være noe av det dummeste jeg har lest på KG noen gang.

Du er kanskje en av de? Men i stedet for å skriker du ut på KG, og shamer kvinner som utforsker sin egen seksualitet. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (1 minutt siden):

Sukk... det du beskriver i HI.

At du plutselig ikke finner en bra kar like attraktiv.

Men som sagt kjør på – du finner ut av det til slutt.

Det er jo mange grunner til det. Det viktigste er at jeg er klar over det og så reflekterer over hvorfor jeg føler på det. 
Jeg skal gi det en sjanse, men når han tar opp barn etter fire dates føler jeg det også er lov å bli litt skremt, og at det da er naturlig at man ønsker å bremse opp litt. 
Skal dog fortsatt gi fyren en sjanse, og finne ut om kjemien kan matche. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stinni skrev (Akkurat nå):

Du er kanskje en av de? Men i stedet for å skriker du ut på KG, og shamer kvinner som utforsker sin egen seksualitet. 

Ahhh... det feiler aldri: Når kvinner går tomme for argumenter prøver de å gå løs på person.

Og så lurer de på hvorfor menn ikke tar dem på alvor.

Beklager å måtte skuffe deg: Jeg etablerte meg og fikk barn innen midten av 20-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (2 minutter siden):

Ahhh... det feiler aldri: Når kvinner går tomme for argumenter prøver de å gå løs på person.

Og så lurer de på hvorfor menn ikke tar dem på alvor.

Beklager å måtte skuffe deg: Jeg etablerte meg og fikk barn innen midten av 20-årene.

Så fint for deg da :) Håper du har lært sønnen din å ha en litt mer åpen tanke om kvinneseksualitet enn deg selv. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stinni skrev (Akkurat nå):

Så fint for deg da :) Håper du har lært sønnen din å ha en litt mer åpen tanke om kvinneseksualitet enn deg selv. 

Jeg har lært ham hva han bør styre unna og hvilke kvaliteter han bør se etter i en kvinne.

Du skjønner, livet er veldig langt. Og livet etter 20-årene er statistisk over 5 ganger så langt som hele 20-årene.

20-årene er lite annet enn en god men relativt kort mulighet til å gjøre resten av livet bra for deg selv.

Så ha det kjekt, men tenk deg også litt om: Du skal leve veldig lenge med det du steller i stand for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (Akkurat nå):

Jeg har lært ham hva han bør styre unna og hvilke kvaliteter han bør se etter i en kvinne.

Du skjønner, livet er veldig langt. Og livet etter 20-årene er statistisk over 5 ganger så langt som hele 20-årene.

20-årene er lite annet enn en god men relativt kort mulighet til å gjøre resten av livet bra for deg selv.

Så ha det kjekt, men tenk deg også litt om: Du skal leve veldig lenge med det du steller i stand for deg selv.

Da regner jeg med at du også har lært din sønn å leve i sølibat til han finner ei han kan etablere seg med, ikke sant? Du gir ham gode verdier? Og han er enig med deg, og gjør som du sier?

Anonymkode: ea457...b37

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (3 minutter siden):

Jeg har lært ham hva han bør styre unna og hvilke kvaliteter han bør se etter i en kvinne.

Du skjønner, livet er veldig langt. Og livet etter 20-årene er statistisk over 5 ganger så langt som hele 20-årene.

20-årene er lite annet enn en god men relativt kort mulighet til å gjøre resten av livet bra for deg selv.

Så ha det kjekt, men tenk deg også litt om: Du skal leve veldig lenge med det du steller i stand for deg selv.

Ikke sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da regner jeg med at du også har lært din sønn å leve i sølibat til han finner ei han kan etablere seg med, ikke sant? Du gir ham gode verdier? Og han er enig med deg, og gjør som du sier?

Anonymkode: ea457...b37

Har lært ham at et godt forhold med en bra dame er bedre enn singellivet på omtrent alle måter.

Hva faen har sølibat med dette å gjøre?

Er dere så relasjonsskadde at konseptet "forhold" er blitt fremmed for dere?

Endret av ClausSaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stinni skrev (15 timer siden):

Hei. 
Jeg er en kvinne på 26 år som for det meste har vært singel utenom ett seriøst forhold og mange små relasjoner på 3-6 mnd. Jeg er altså vant og trives som singel, men har behov for nærhet fra tid til annen. Jeg har det siste året datet mye rare menn, noen fine, men også noen ikke fullt så fine. Det siste året har jeg vurdert meg selv mye, og prøvd å kreve mer av mennene jeg dater, det har endt så som så. Mange av mennene har spilt "spillet" man ofte gjør man dater, man gir litt interesse, men ikke nok til å gjøre den andre sikker. Dette har jeg sett meg litt lei av, og tenkt at man kan vel bare ha en åpen kommunikasjon om hva man føler. I en lengre periode har jeg også bare vært ute etter å ha en seksuelle relasjoner uten at det nødvendigvis blir noe mer enn det. Så jeg er altså veldig vant til å ha seksuelle relasjoner uten at det nødvendigvis er involvert følelser. 

Jeg har i noen uker nå datet en veldig fin fyr. Han er snill og veldig respektfull. Vi ler også en del sammen og har gode samtaler. Sexen er dog ikke den beste jeg har vært borti, men jeg har vært interessert i å prøve det ut.  Han er nok heller ikke den jeg helt går etter utseendemessig til vanlig. Vi har møttes 4-5 ganger. Denne fyren gjør det veldig tydelig at han er interessert i meg. Lager matpakker til meg når jeg drar på jobb, laget middag til meg omtrent hver gang og gir meg en haug av komplimenter pluss at han snakker mye om ting vi kan gjøre sammen i fremtiden. I starten hadde jeg veldig sommerfugler, men nå føler jeg meg nesten litt skremt av at han er så på, og jeg merker jeg ikke er så spent på å møtes mer. Jeg skjønner ikke hva som er galt med meg. En snill fyr som jeg har lengtet etter så lenge, og som faktisk er genuin, så trekker jeg meg unna. Jeg blir utrolig forvirret og oppgitt over meg selv.

Har noen opplevd lignende? og har noen tips for hvordan jeg skal takle situasjonen videre? 

Jeg vet ikke, men får inntrykk av at du overtenker dette. At han er snill og god betyr ikke nødvendigvis at kjemien og følelsene er der. Og du har heller ikke vært vant med for mye seriøsitet, og du trives som singel, så det er ikke sikkert at en seriøs greie er noe for deg akkurat nå. Og det trenger ikke handle om at noe er galt med han eller deg, så ikke fordel "skyld" i situasjonen. I denne saken så legger du ansvaret på deg. En slags psykeliggjøring. Ikke gjør det. Det er tidenes mest selvdestruktive ting som du ikke har belegg for å gjøre.

Den gode nyheten er at du har all makt over å gjøre hva du selv vil. Du kan gi deg selv tid med han. Bare la hverdagen gå og se hvor det tar deg til du er mer "sikker" på hva du skal gjøre. Du kan også be han roe seriøsiteten litt for å få litt pusterom. Eller du kan avbryte og se deg etter noe annet hvis usikkerheten forblir der. 

Men ikke jobb imot eller for deg selv eller han. Slapp av litt. Senk skuldrene til deg, han og situasjonen. Kos deg! Og la magefølelsen ta deg videre uten at du overtenker. Du er ung og har livet foran deg. Null stress. 

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ClausSaus skrev (4 minutter siden):

Har lært ham at et godt forhold med en bra dame er bedre enn singellivet på omtrent alle måter.

Hva faen har sølibat med dette å gjøre?

Er dere så relasjonsskadde at konseptet "forhold" er blitt fremmed for dere?

Etter min mening er også singellivet viktig for å fokusere på deg selv, vennene dine, karrieren din, reise og bli kjent med andre ting enn dette lille landet som vi bor i. 

Fint du har lært sønnen din gode verdier, men jeg tenker også at hvis man lærer seg at lykke kun dreier seg om å være med en partner, og at det bare er dårlig sider ved singellivet,  blir man dårlig rustet for livet på flere måter. 

Endret av stinni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stinni skrev (Akkurat nå):

Etter min mening er det også singellivet viktig for å fokusere på deg selv, vennene dine, karrieren din, reise og bli kjent med andre ting enn dette lille landet som vi bor i. 

Fint du har lært sønnen din gode verdier, men jeg tenker også at hvis man lærer seg at lykke kun dreier seg om å være med en partner, og at det bare er dårlig sider ved singellivet,  blir man dårlig rustet for livet på flere måter. 

Ville da aldri finne på å fôre guttungen med slike dårlige ideer.

Som mann skal du aldri la livet ditt handle om en dame.

Men en bra dame kan virkelig sette smak på tilværelsen.

Dette er to veldig forskjellige budskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (29 minutter siden):

Har lært ham at et godt forhold med en bra dame er bedre enn singellivet på omtrent alle måter.

Hva faen har sølibat med dette å gjøre?

Er dere så relasjonsskadde at konseptet "forhold" er blitt fremmed for dere?

Ikke ligge rundt = sølibat utenom forhold. Eller trodde du man kunne ha sex utenfor forhold uten å ha sex utenfor forhold? Jeg er gift. Jeg vet ikke om du anser det som et forhold eller ikke, men etter boka er det den ultimate formen for "forhold", sist jeg sjekket. 

Anonymkode: ea457...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ClausSaus skrev (23 minutter siden):

Ville da aldri finne på å fôre guttungen med slike dårlige ideer.

Som mann skal du aldri la livet ditt handle om en dame.

Men en bra dame kan virkelig sette smak på tilværelsen.

Dette er to veldig forskjellige budskap.

Så da lærer du ham at han bør vente med sex til han finner ei dame han kan etablere seg med, ikke sant? Sånn at han slipper å ligge rundt og få nedsatt verdi for seriøse kvinner senere?

Anonymkode: ea457...b37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så da lærer du ham at han bør vente med sex til han finner ei dame han kan etablere seg med, ikke sant? Sånn at han slipper å ligge rundt og få nedsatt verdi for seriøse kvinner senere?

Anonymkode: ea457...b37

I den grad sønner hører på sin far har jeg lært ham at han bør søke forhold fremfor å ligge rundt.

Og nei, et forhold med en bra dame er ikke vanskelig å oppnå hvis man gjør det beste ut av seg selv.

Dette er ikke komplisert.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (10 minutter siden):

I den grad sønner hører på sin far har jeg lært ham at han bør søke forhold fremfor å ligge rundt.

Og nei, et forhold med en bra dame er ikke vanskelig å oppnå hvis man gjør det beste ut av seg selv.

Dette er ikke komplisert.

Selvfølgelig ikke. Men de fleste unge menn ønsker ikke å forplikte seg før de har "rast" fra seg. Så det er en god sjanse for at din sønn også ender opp som fuckboy til han blir klar for forpliktende forhold. Svært få attenåringer ønsker å etablere familie, men kåte er de likevel. 

Anonymkode: ea457...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette beskriver vel forskjellen på menn som "tenker med feil hode" og kvinner som også lar lystene styre. Mens noen menn ligger med nærmest hvem som helst, og det er tilfeldig om det er ei bra eller dårlig dame, virker det ofte som om det kvinnelige motstykket kun blir skikkelig kåt om mannen ikke er hel ved. Det er sikkert noe instinktivt, ettersom det virker så irrasjonelt. Det hjelper vel uansett ikke å ta et lurt valg om man da ikke tenner nok, så jeg ser ikke noen enkel løsning.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig ikke. Men de fleste unge menn ønsker ikke å forplikte seg før de har "rast" fra seg. Så det er en god sjanse for at din sønn også ender opp som fuckboy til han blir klar for forpliktende forhold. Svært få attenåringer ønsker å etablere familie, men kåte er de likevel. 

Anonymkode: ea457...b37

De fleste menn har ikke muligheten til å "rase fra seg", og mange har heller ikke noe ønske om det, så sjansen er vel størst for at det ikke blir en problemstilling for vedkommende. Menn flest har sex i forhold.

Anonymkode: 06688...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...