Gå til innhold

Har man større sjanse til å få jobben hvis man er den siste som blir intervjuet? 😀


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen som har erfart dette? 

Anonymkode: 5a552...41c

Hos oss er rekkefølgen på intervjuer tilfeldig. Kommer litt an på hvilket tidspunkt som passer.

Den som er best egna til jobben blir ansatt, uavhengig om vedkommende blir intervjuet først eller sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nettopp kalt inn som først av 4 av et bemanningsbyrå.. fikk jobben. Da sa hun at hun hadde startet med meg fordi hun ville sette nivået mtp de som kom etter. Hun visste jeg var best kvalifisert. (Arbeidsgiver var med sammen med bemanningsbyrået i intervjuet, men byrået hadde screenet kandidatene først). 
 

er nok ingen stor ulempe eller fordel med det ene eller andre, den beste på intervjuet får som oftest jobben uansett ☺️  

Anonymkode: 4d33f...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble nettopp kalt inn som først av 4 av et bemanningsbyrå.. fikk jobben. Da sa hun at hun hadde startet med meg fordi hun ville sette nivået mtp de som kom etter. Hun visste jeg var best kvalifisert. (Arbeidsgiver var med sammen med bemanningsbyrået i intervjuet, men byrået hadde screenet kandidatene først). 
 

er nok ingen stor ulempe eller fordel med det ene eller andre, den beste på intervjuet får som oftest jobben uansett ☺️  

Anonymkode: 4d33f...e61

Det er jo taktikk som vikarbyråene bruker. Venninna mi har jobbet for et av de og de sa det til alle ;) Vikarbyrå roper etter folk fordi ingen vil jobbe hos de (så lenge det ikke er sykepleiere, for de tjener bra).

Anonymkode: 3dac1...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er jo taktikk som vikarbyråene bruker. Venninna mi har jobbet for et av de og de sa det til alle ;) Vikarbyrå roper etter folk fordi ingen vil jobbe hos de (så lenge det ikke er sykepleiere, for de tjener bra).

Anonymkode: 3dac1...0f2

De sier til alle at man er først? 

Anonymkode: 5a552...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petterm skrev (49 minutter siden):

Hos oss er rekkefølgen på intervjuer tilfeldig. Kommer litt an på hvilket tidspunkt som passer.

Den som er best egna til jobben blir ansatt, uavhengig om vedkommende blir intervjuet først eller sist.

Sikker? Hvis man intervjuer 10 personer, husker man jo nesten ikke de 2-3 første....

Anonymkode: 5a552...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sikker? Hvis man intervjuer 10 personer, husker man jo nesten ikke de 2-3 første....

Anonymkode: 5a552...41c

Vi intervjuer som regel 3-4, kanskje 5 stk. Noterer stikkord underveis. Kort, felles oppsummering etter hvert intervju. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, rekkefølgen er ofte helt tilfeldig. Ville heller tenkt motsatt. Vil jo ha så lite jobb med intervjuer som mulig, så intervjuer heller de mest aktuelle først om man kan velge

Anonymkode: 4d45e...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hos oss er dette helt tilfeldig. Vi kjører flere runder med intervju, så innen siste intervju i første runde vet vi allerede hvilke andre kandidater som skal videre. 

Som regel ringer vi de mest interessante søkerne først, og hvis det passer med timeplanen så er det disse som får intervju først, men i praksis kan det ende opp med å bli tilfeldig også. 

Anonymkode: a77fe...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi setter opp en helt tilfeldig rekkefølge og denne rekkefølgen blir ofte endret når kandidatene bytter tid/dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...