Gå til innhold

(Poll) Er du i arbeid eller uføretrygdet/NAVer?


AnonymBruker

(Poll) Er du i arbeid eller uføretrygdet/NAVer?  

221 stemmer

  1. 1. Er du i arbeid eller uføretrygdet/NAVer?

    • Jeg er uføretrygdet
      58
    • Jeg er i arbeid
      160
    • Jeg er under NAV (AAP, Sosialstønad osv)
      29


Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da velger du uføretrygd da vettu, fordi du er uføretrygdet. Herregud da folk? Må dere gjøre det vanskeligere enn det trenger å være? 

Anonymkode: f7624...b32

Vi er jo også i jobb, så hvorfor ikke velge begge? 😏

Anonymkode: 7741b...726

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en grunn til at forskere har pilotundersøkelse. Man får også bedre validitet ved å gi respondentene en følelse av å bli hørt, og alltid ha et alternativ som passer.

Anonymkode: b7ff6...08d

Viktig for deg å bli validert av anonyme brukere på nett ja?

Anonymkode: f7624...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Smartass much?

Anonymkode: f7624...b32

2014 ringte, vil ha forsøkene på å være kul tilbake.

Anonymkode: c93e9...336

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

2014 ringte, vil ha forsøkene på å være kul tilbake.

Anonymkode: c93e9...336

Og du svarte hva?

Anonymkode: 4b96d...50e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Naver er et faktisk norsk ord som er vanlig å bruke.

 

https://naob.no/ordbok/naver

Anonymkode: f7624...b32

En naver er en person som lever på Nav uten å være berettiget til det. Bak begrepet skjuler det seg en ung trygdemisbruker, en ungdom som tar et friår på statens bekostning – i stedet for å gå på skole eller finne seg en jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Adobyen said:

En naver er en person som lever på Nav uten å være berettiget til det. Bak begrepet skjuler det seg en ung trygdemisbruker, en ungdom som tar et friår på statens bekostning – i stedet for å gå på skole eller finne seg en jobb.

Det er fortsatt et ord vi kan fritt brukei Norge.

Anonymkode: f7624...b32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Smartass much?

Anonymkode: f7624...b32

Det får andre vurdere om du er eller ikke. Jeg forholder meg til å diskutere sak.

Anonymkode: 753ad...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde ha vært alternativer for folk som er delvis i jobb og delvis aap/ufør. Og hva med pensjonister? Og hva med de som er frivillig hjemmeværende? Eller i barselperm uten å ha jobb når de er ferdig? Sykemeldte? Og studenter, ikke minst?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hedda-78 said:

Det burde ha vært alternativer for folk som er delvis i jobb og delvis aap/ufør. Og hva med pensjonister? Og hva med de som er frivillig hjemmeværende? Eller i barselperm uten å ha jobb når de er ferdig? Sykemeldte? Og studenter, ikke minst?

For sent å endre nå. Velg det som er nærmest din situasjon.

Anonymkode: f7624...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du går under den kategorien så bare trykk der, ingen bryr seg.

Anonymkode: f7624...b32

Du gjør jo tydeligvis det da 

 

Anonymkode: ad5e4...349

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du gjør jo tydeligvis det da 

 

Anonymkode: ad5e4...349

Ja jeg gjør det.

Anonymkode: f7624...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Hensikten med pollen er åpenbart kun å stigmatisere KG-brukere  som har sin inntekt fra NAV. Ser ingen annen grunn. Man finner alt mulig av statistikker andre steder, og vi er visstnok ikke så forskjellige fra samfunnet vi lever i.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Adobyen said:

Hensikten med pollen er åpenbart kun å stigmatisere KG-brukere  som har sin inntekt fra NAV. Ser ingen annen grunn. Man finner alt mulig av statistikker andre steder, og vi er visstnok ikke så forskjellige fra samfunnet vi lever i.

 

Ingen negativ hensikt nei. Pollen var laget da noen i en annet tråd her rådet noen til å lage en slik tråd da noen lurte på om det bare var navere her på kg, så jeg ville motbevise det med at folk her også er i arbeid. Slutt å tro det værste med en gang.

Anonymkode: f7624...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Adobyen said:

Hensikten med pollen er åpenbart kun å stigmatisere KG-brukere  som har sin inntekt fra NAV. Ser ingen annen grunn. Man finner alt mulig av statistikker andre steder, og vi er visstnok ikke så forskjellige fra samfunnet vi lever i.

 

Mulig, men hensikten kan jo også være å vise at det ikke er en overvekt av uføretrygdede eller mennesker som får støtte av NAV her. (Naver er for øvrig et ord som ikke burde vært brukt.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pawn Hearts said:

Mulig, men hensikten kan jo også være å vise at det ikke er en overvekt av uføretrygdede eller mennesker som får støtte av NAV her. (Naver er for øvrig et ord som ikke burde vært brukt.)

Dette.

Anonymkode: f7624...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det skulle være interessant. Jeg skal altså velge uføretrygdet. Men før jeg ble det, var jeg i full jobb i over 20 år. Så at jeg er ufør nå, betyr ingenting for hvordan jeg uttrykker meg på KG. Jeg vet f.eks. mer om arbeidslivet enn mange andre her. 

Det er mange andre ting som er vesentlig for folks evne til å diskutere på KG, enn hvor man får penger fra akkurat nå.

Anonymkode: e0050...71e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke hvorfor det skulle være interessant. Jeg skal altså velge uføretrygdet. Men før jeg ble det, var jeg i full jobb i over 20 år. Så at jeg er ufør nå, betyr ingenting for hvordan jeg uttrykker meg på KG. Jeg vet f.eks. mer om arbeidslivet enn mange andre her. 

Det er mange andre ting som er vesentlig for folks evne til å diskutere på KG, enn hvor man får penger fra akkurat nå.

Anonymkode: e0050...71e

Helt enig. Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke hvorfor det skulle være interessant. Jeg skal altså velge uføretrygdet. Men før jeg ble det, var jeg i full jobb i over 20 år. Så at jeg er ufør nå, betyr ingenting for hvordan jeg uttrykker meg på KG. Jeg vet f.eks. mer om arbeidslivet enn mange andre her. 

Det er mange andre ting som er vesentlig for folks evne til å diskutere på KG, enn hvor man får penger fra akkurat nå.

Anonymkode: e0050...71e

Vel det er utrolig mange som finner det interessant tydeligvis, se alle som har brukt pollen. 

Anonymkode: f7624...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vel det er utrolig mange som finner det interessant tydeligvis, se alle som har brukt pollen. 

Anonymkode: f7624...b32

Man ville faktisk funnet ut mer om folk hvis valgene var:

Har du høyere utdannelse? 

Hva tjener du?

Eier du egen bolig?

 

 

Anonymkode: e0050...71e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ingen negativ hensikt nei. Pollen var laget da noen i en annet tråd her rådet noen til å lage en slik tråd da noen lurte på om det bare var navere her på kg, så jeg ville motbevise det med at folk her også er i arbeid. Slutt å tro det værste med en gang.

Anonymkode: f7624...b32

Men likevel så putter du alle andre enn de i jobb eller uføretrygdet i Naver gruppen. Du må jo skjønne at syke folk som har jobbet i en mannsalder ikke ser seg selv i samme kategori som arbeidsledige og sosialhjelp mottakere eller pensjonister. Du har jo kategorisert alle disse som navere. 

En naver er en person som lever på Nav uten å være berettiget til det. Bak begrepet skjuler det seg en ung trygdemisbruker, en ungdom som tar et friår på statens bekostning – i stedet for å gå på skole eller finne seg en jobb. En naver er et kult begrep. Men den som naver, snylter

Anonymkode: c6db4...e91

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...