Gå til innhold

Noen som har opplevd å ikke bli gravid med en partner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og så ble det slutt, og når man prøver med ny partner klaffer det raskt? 

Anonymkode: 187b8...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke meg, men noen jeg kjenner. De var gift i over ti år, prøvde å få barn alle disse årene. Så gikk de fra hverandre, et år etter hadde begge ny partner og begge ventet barn. Barna deres går faktisk i klasse sammen.

Anonymkode: 3f688...88e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke meg, men noen jeg kjenner. De var gift i over ti år, prøvde å få barn alle disse årene. Så gikk de fra hverandre, et år etter hadde begge ny partner og begge ventet barn. Barna deres går faktisk i klasse sammen.

Anonymkode: 3f688...88e

Har også hørt om et slikt tilfelle. Kanskje man ikke bør drive med assistert befruktining når folk er så dårlig match.

Anonymkode: e3002...e8d

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har også hørt om et slikt tilfelle. Kanskje man ikke bør drive med assistert befruktining når folk er så dårlig match.

Anonymkode: e3002...e8d

Kanskje man ikke bør prate når man er dum i hodet...

Anonymkode: dcd4d...b08

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje man ikke bør prate når man er dum i hodet...

Anonymkode: dcd4d...b08

Det er ikke rart det er mobbing i verden når voksne mennesker kan svare andre på denne måten.. 

Anonymkode: fc77e...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er blitt forsket på: https://academic.oup.com/humrep/article/36/12/3028/6377223

"Recent evolutionary studies have demonstrated that, in addition to being dependent on individual males and females, fertilisation success is also strongly dependent on the reproductive compatibility of the partners (non-additive genetic effects) and that the definitive ‘test’ for male–female compatibility occurs in the female reproductive tract prior to the fertilisation. Therefore, it seems likely that reproductive failure is not exclusively a pathological condition but is also affected by mate choice at the level of the gametes, which reduces the probability of conception between genetically incompatible partners."

Dvs. noen er rett og slett ikke så compatible med hverandre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var sammen med min eks i 7 år, brukte ikke prevensjon. Men jeg ble likevel ikke gravid.

Forholdet tok slutt, jeg møtte han som nå er min samboer, og jeg ble uplanlagt gravid 7 måneder ut i forholdet. Barnet er nå 9 mnd, og vi har det veldig fint sammen🥰

Anonymkode: 583b2...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg var med min eks i 7 år uten å bli gravid. Tok utredning og fant ut at jeg har tette eggledere. Senere ble jeg sammen med en ny mann. Brukte ikke prevensjon ettersom jeg ikke hadde behov for det. Ble gravid etter 10 mnd. Barnet nærmer seg 2 år nå, og nr.2 er på vei. Prøvde i 6 mnd denne gangen. 
 

Litt spesielt å få «diagnosen» tette eggledere, også bli gravid naturlig raskt med ny parter. Ble aldri gravid på de 7 årene med eksen. 

Anonymkode: a868d...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CatMom82 skrev (På 6.2.2023 den 22.21):

Dette er blitt forsket på: https://academic.oup.com/humrep/article/36/12/3028/6377223

"Recent evolutionary studies have demonstrated that, in addition to being dependent on individual males and females, fertilisation success is also strongly dependent on the reproductive compatibility of the partners (non-additive genetic effects) and that the definitive ‘test’ for male–female compatibility occurs in the female reproductive tract prior to the fertilisation. Therefore, it seems likely that reproductive failure is not exclusively a pathological condition but is also affected by mate choice at the level of the gametes, which reduces the probability of conception between genetically incompatible partners."

Dvs. noen er rett og slett ikke så compatible med hverandre. 

Jada. Men forskning har også vist at hvis paret er lenge sammen, mens hun går på prevensjon. Deretter slutter hun, da kan hennes immunforsvar ha begynt å beskytte seg mot hans sperm som om det var skadelige fremmedlegemer. Der er derfor lettere å bli gravid med partnere som er ny for kvinnen. Dette er tabu, siden det er kunnskap som ikke passer for trofaste, monogame par. Naturen følger ikke normene. Hilsen lykkelig normløs singel kvinnelig anarkist som har to barn med to forskjellige menn. Jeg slo opp etter befruktningen.

Anonymkode: 6df5d...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jada. Men forskning har også vist at hvis paret er lenge sammen, mens hun går på prevensjon. Deretter slutter hun, da kan hennes immunforsvar ha begynt å beskytte seg mot hans sperm som om det var skadelige fremmedlegemer. Der er derfor lettere å bli gravid med partnere som er ny for kvinnen. Dette er tabu, siden det er kunnskap som ikke passer for trofaste, monogame par. Naturen følger ikke normene. Hilsen lykkelig normløs singel kvinnelig anarkist som har to barn med to forskjellige menn. Jeg slo opp etter befruktningen.

Anonymkode: 6df5d...7f5

Kilder?

Anonymkode: 3ccbb...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...