Gå til innhold

Hvor aktiv er mannen i fht. prøving?


Gjest j79

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mye mannen er involvert i prøvingen, ut over det som skjer i senga. Jenter vet vel best når EL kommer og vi vet som regel mer om sykluser og fruktbarhet. Menn er kanskje ikke så systematiske, og tenker ikke så nøye over hvilken dag de har samleie eller ikke...

For vår del så tror jeg vi må ha mer sex enn vanlig for at det skal klaffe, og da føler jeg at jeg må ta initiativ, hvis vi skal lykkes uten at det går alt for lang tid.

Noen som vil dele sine erfaringer om "rollefordeling" når man er prøvere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min følger skummelt mye med, han vet sånn ca alltid når jeg har eggløsning og når mensen skal komme og går jeg en dag over tiden så lurer han på om jeg er gravid. "Nå må vi ha mye sex, nå er det rundt eggløsning" kan han si. Veldig kjekt da at han er såpass ivrig. Han ville i utgangs punktet vente ett par år. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som min situasjon du beskriver j79. Sambo er ikke så veldig involvert lissom, det er greit det at vi nå er prøvere, men dette med sex har nesten ikke forandret seg. Vi har iallefall ikke mer sex, mye kan komme av at han jobber 80 timers arbeidsuke da..

Men jeg kunne kanskje ønske at han var litt mer involvert i EL og sånn, men samtidig så er det deilig at vi ikke stresser rundt prøvingen.. Men det er nok som du sier at jeg tar mer initiativ rundt EL en han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lar det som skjer, skje..

Tror han er litt spent og nysjerrig om det har klaffet,,

Vi snakker ikke såmye om det, vil jo helst ikke bli gravid før rundt bryllupet.

Men om det skjer før er det ikke krise..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt klar mer aktiv enn ham. Og tok mer initiativ i perioden med EL. Når det er sagt, gjorde jeg det uansett før vi sluttet med prevensjon også, for det er faktisk da jeg har mest lyst på sex. Men for å dempe presset på ham (og meg), så ble det faktisk mer sex totalt sett i hele syklusen (i hvert fall mer enn nå hvor jeg er så kvalm at vi ikke har hatt sex på flere måneder.... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min spør når el er og sånt, men ellers snakker vi ikke så veldig mye om det.

Forrige gang tok det 9 pp før vi fikk to blå. Da var mannen mer aktiv. Bekymret seg veldig når det tok så "fryktelig lang" tid og tenkte fælt på om det var noe galt med ham. Siden vi har et barn blir det litt mindre stress denne gangen, så vi tar det litt mer som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...