Gå til innhold

Mottatt anonymt brev om at samboeren har vært utro på fylla.. Rådvill :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mottok et anonymt brev for litt over en måned siden om at kjæresten min (gjennom 10 år) har vært utro med en yngre jente på fylla for to år siden. Jeg ble helt satt ut, og stusset også litt over at dette brevet kom nå, når det skal ha skjedd for to år siden.. Har prøvd å tenke tilbake på om det har vært et tidspunkt der han ikke kom hjem eller lignende, men jeg har jo innimellom vært bortreist i forbindelse med jobb, så det er jo helt umulig å si. Samboeren min nektet for det, jeg klarte ikke la det ligge, og måtte spørre jenta det gjaldt som var nevnt i brevet. Hun benektet det hun og. Hun kunne ikke skjønne hvor det kom fra, og ga uttrykk for å synes det var veldig ubehagelig. Jeg har derfor prøvd å la det ligge, men kjenner at det er vanskelig.

Jeg hadde akkurat stoppet på p-piller da jeg mottok dette brevet fordi vi skal prøve å få barn.. Nå er jeg helt rådvill. Han har vært min trygge havn og klippe her i livet, han har alltid vært så støttende og føltes så trygg. Jeg har hatt en trøblete oppvekst, og forholdet mitt med han har derfor vært veldig spesielt for meg. Nå føler jeg alt rakner, fordi jeg ikke skjønner at noen kan være så ondskapsfulle at de sender meg et slikt brev hvis det ikke ligger noe i det. Samtidig har han alltid vært imot utroskap, og jeg har tenkt at jeg kan stole på at han ikke ville gjort det mot meg. Han har alltid vært snill, og som sagt vært der for meg når ingen andre har det.. Vi har hatt mange samtaler angående dette på grunn av barndommen min og tidligere erfaringer, så jeg har alltid følt meg så trygg på at han ikke vil meg vondt. Jeg har generelt hatt vanskelig for å stole på mennesker her i livet, så husker jeg spesielt slet med å stole på han de første årene. Men den siste tiden har jeg ikke vært så bekymret for dette, så det kom derfor som et sjokk nå..

Føler jeg har havnet i en situasjon der det blir feil uansett hva jeg gjør. Jeg har en tendens til å krisemaksimere ting, men dette har gjort at jeg føler at alt har rast sammen. Blir jeg, er jeg redd for å være naiv. Ut fra brevet var det snakk om et engangstilfelle, men man blir jo paranoid for hva som egentlig er tilfellet. Blir jo redd for at han har gjort noe sånt, og velger å ikke være ærlig om det. Går jeg nå, er jeg utrolig redd for å angre. Vet ikke om jeg kommer til å kunne slå meg til ro med det ene eller det andre, det føles bare helt uutholdelig å ikke kunne vite. Hvis jeg går, kan det jo faktisk være at det stemmer at det aldri skjedde, og i så fall gjør jeg jo min livs største tabbe.. Jeg har alltid drømt om å bli mor, og vi begge to har følt at ting har falt på plass. Jeg har følt meg så klar, og så skjer dette :(  Så er det jo dette med at jeg nå er 29 år, er jo ikke gitt at jeg møter en ny med det første eller noen gang i det hele tatt.. Vi har hatt det veldig fint, noe han også sier, og jeg klarer ikke å forstå at han har ønsket noe annet.. 

Er det noen som har noen tips?❤️ Føler det er en helt håpløs situasjon :( Ble mye her, men måtte bare få ut alt sammen. Føler bakgrunnshistorien min også er med på å forklare hvorfor jeg reagerer som jeg gjør, så tenkte det var greit å få det frem. De siste årene har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal innta en offerrolle med tanke på hva jeg opplevde som barn, men jeg merker at det skal mindre til å vippe meg av pinnen, og er derfor jeg trenger å få det ut her inne antar jeg.

Anonymkode: c917e...eac

  • Hjerte 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres spesielt ut, med tanke på tiden som har gått og at jenta nekter. Er det noen som kan ha motiv for å ødelegge for han eller dere?

Anonymkode: f77c3...21f

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS....tro meg, det at brevet kommer nå, og ikke med en gang det skjedde, er faktisk et sterkere bevis på at faktisk det skjedde. Jeg ville tatt det på alvor. 

Anonymkode: aa666...9fe

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 29. Så lite av livet ditt er levd, og du har så mange år igjen du kan være lykkelig, og ikke måtte grunne over sviket hans (dersom han har gjort det). Du har et stort valg foran deg. Lykke til! 

Anonymkode: 8761f...114

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS....tro meg, det at brevet kommer nå, og ikke med en gang det skjedde, er faktisk et sterkere bevis på at faktisk det skjedde. Jeg ville tatt det på alvor. 

Anonymkode: aa666...9fe

Hvorfor det?

Anonymkode: 25923...3ff

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gjengi nøyaktig hva som sto i brevet? 

Anonymkode: 44d7c...ed4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har det fint og har hatt det fint, frem til dette brevet kom. Som hevder en påstand og et engangstilfelle.  Begge de berørte sier det ikke stemmer.

Vet du hva, dette ville jeg bare ha latt gå.

Han er ikke en som bedrar deg daglig. Og si om det var et engangstilfelle,  så er det jo ingenting.  Og et engangstilfelle du kun får avkreftet av to involverte.  Og tenker at det er det du må forholde deg til. Gan har ikke hatt tendenser til utroskap før eller etterpå, og tenker ar det er det viktige her. Du har det du har og en fyr du kan stole på. Uavhengig av hva brevet påstår. Slik jeg kjenner rykte systemet, siden jeg stadig er rammet av det selv, så er det sykt lire av det jeg er beskyldt for som er riktig. Så prosent andelen her taler til deres fordel. 

Feks jeg bodde i en leilighet i et bygg. Der noen andre jeg ikke kjenner til engang , og fikk vite i etterkant at jeg vistnok hadde ødelagt er ekteskap, samt var skyld i hans selvmord i kjølvannet av hendelsen. En mann jeg kun ved to anledninger sett ryggen på, iht at han gikk inn i samme bygning jeg bodde i. Sånt er jo grovt å påstå , når det ikke er sant, og det er andre involverte. 

Så her ville jeg valgt  stole på din samboer og hun det var påstander om. Du taper ingenting på det. Og når folk er så feige at de sender anonymt brev, og ingen mulighet til kontakt , så hadde jeg ikke giddet å bry meg

Anonymkode: e263b...80f

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at han har vært utro. Ikke bare en gang, men flere ganger. Særlig når det var vanskelig for deg å stole på han i begynnelsen. Nå har han lullet deg inn i en fantasiverden som ikke er ekte. 

Jeg fikk også et slikt brev, og det viste seg at han både kjente dama og hadde anledning til å gjøre dette. Alt ble bortforklart med at han ikke ville såre meg, og dermed ikke ville opplyse meg om det. Pluss at han visste at om jeg fikk nyss på at det hadde og foregikk noe slikt, da var forholdet og alle godene det medførte over og ut for han.

Anonymkode: 9ade7...383

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forlate din samboer over et anonymt brev med 0 bevis og når alle involvert benekter at det har skjedd noe - det ville vært temmelig drastisk og ikke særlig logisk.

Anonymkode: 8ad70...4de

  • Liker 29
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dumpet han pga et brev. Er så mange sinnsyke og sjalu kvinner der ute. Er jo kun brevet som er et problem.

Anonymkode: ac46e...5ba

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si.... Kan jo være han har angra på det og ikke vil miste deg hvis han innrømmer det og at Hu jenta også er redd for at han skal bli sur for at det ødelegger deres forhold hvis hun innrømmer det og at det skal bli konflikt. Jeg har selv opplevd å rote med mannfolk på fest og at andre etterpå har fortalt meg at de er i seriøse forhold og forlovet eller gift tilogmed. Og det er ikke mye moro. De mannfolka har da bare ikke sagt noe så har jeg rota med dem og antatt at de er singel. Mannfolk er noen sleipinger. 

Og jeg har jo da selfølgelig bare skammet meg etterpå og tenkt stakkars damene dems. Men jeg har jo ikke orka å gjøre noe med det for jeg vil jo ikke ødelegge forholdet dems og få bråk.... 

 

Men det kan også være noen som er sjalu og vil ødelegge mellom dere. Lage drama. Noen er faktisk så stygge... 

 

 

Håper du finner ut av dette ❤️

 

Anonymkode: 2ceb3...1ab

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror at han har vært utro. Ikke bare en gang, men flere ganger. Særlig når det var vanskelig for deg å stole på han i begynnelsen. Nå har han lullet deg inn i en fantasiverden som ikke er ekte. 

Jeg fikk også et slikt brev, og det viste seg at han både kjente dama og hadde anledning til å gjøre dette. Alt ble bortforklart med at han ikke ville såre meg, og dermed ikke ville opplyse meg om det. Pluss at han visste at om jeg fikk nyss på at det hadde og foregikk noe slikt, da var forholdet og alle godene det medførte over og ut for han.

Anonymkode: 9ade7...383

Herregud, dere må slutte å prøve å ødelegge forholdene til folk basert på deres egne historier, dårlig lesning av innlegg og fri fantasi. TS hadde problemer med å stole på alle skriver hun, det var ikke noe spesielt med samboeren som gjorde at hun ikke stolte på ham.

Anonymkode: 8ad70...4de

  • Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja.

La oss si det stemmer.

Han har vært i ditt liv alle dager i 10 år. Ønsker familie og fremtid med deg.

Og en gang på fylla for 2 år siden hadde han rævva sex i 5 minutter med ei.

Han angrer, hun synes hele greia er så klein at du oppfatter hun synes det er kjempeubehagelig. 

Hva tenker du i såfall? 

Dere trenger jo forøvrig ikke begynne imorgen på barneforsøk. Det går an å lande litt. 
 

Anonymkode: 57c81...270

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for å anvende litt enkel logikk.

Er sjansen større for at noen faktisk vil TS  vel og informerer eller er den største for at noen er ondskapsfulle og finner på en historie for å såre TS?

Sier seg egentlig selv at dette stemmer. At begge nekter for det er ingen garanti for at det ikke skjedde.

Han har sikkert vært utro med flere også.

Anonymkode: 186da...2f8

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Det høres for meg ut som noen prøver å ødelegge forholdet for dere. Kanskje ei jente som vil ha han?

Synes ikke du skal bry deg om det der. Tviler på det er sant når det kommer 2 år etter det skal ha skjedd. Så stol på typen din du er mitt råd. Mer sannsynlig at han snakker sant til deg enn fremmede. Om det skulle være sant at det har skjedd. Så er det jo 2 år siden. Skal det ødelegge for forholdet dere har i dag? Skjedd er skjedd og fortiden kan ingen endre på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ting er å få et brev anonymt uten videre informasjon, men synes det er spesielt at det er nevnt et navn der som kan sjekkes opp uten videre. Hadde det vært et påfunn hadde det ikke vært navngitte personer involvert, tenker jeg. 

Anonymkode: 84f1a...96a

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, dette hadde jeg valgt å forsøke å glemme fortest mulig. Begge de aktuelle nekter klart, og jeg tenker at det finnes folk der ut som faktisk er gal nok til å sende et slikt brev, kun for å være jævlig... Det kan være så enkelt som at det finnes noen der ute som er interessert i enten deg eller samboeren din, og som er gal nok til å skrive et slikt brev. Det kan være omtrent "barnestreker", selv om det selvfølgelig ikke er barn som har gjort dette....

Det kan være alle mulige slags forklaringer, og at du tenker å tro på noe slikt fremfor din samboer, mener jeg faktisk gir grunn til litt bekymring. Skjønner at du har hatt det vanskelig og har "trust issues", men hvis du velger å kaste alt over bord ift en fremtid med din samboer over noe slikt, bør bekymre deg litt. Tenker du trenger noen å snakke med som kan gi deg litt perspektiv på dette, for tror ikke du har godt av å gå med dette alene....og ut fra noen av de svarene du har fått her, så tror jeg ikke dette akkurat er en bra plass å få nøytral rådgivning.... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, for å anvende litt enkel logikk.

Er sjansen større for at noen faktisk vil TS  vel og informerer eller er den største for at noen er ondskapsfulle og finner på en historie for å såre TS?

Sier seg egentlig selv at dette stemmer. At begge nekter for det er ingen garanti for at det ikke skjedde.

Han har sikkert vært utro med flere også.

Anonymkode: 186da...2f8

Dette er sånn crazy girlfriend som hater menn- holdning.

Anonymkode: ac46e...5ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å henvende seg til damen det gjelder og si at du trenger at hun er 100% ærlig, da det anonyme brevet har slått sprekker for dere og du ønsker å komme deg videre. Enten ved at det blir avkreftet en gang til og du kan få ro til å stole på kjæresten din og tørre å bygge opp fremtiden sammen, eller ved at det blir bekreftet og du slipper å bruke mere tid på vedkommende. (Eventuelt tilgir han for sviket og jobber der i fra)

Anonymkode: 2800d...e49

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...