Gå til innhold

Hva slags poser kan jeg pakke ned klær i? Flytting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte, og har en del klær å pakke. Tenker i utgangspunktet at store poser/sekker ville vært ideelt. Men hvilke poser er «rene»? Har dere noen tips? 

Anonymkode: 5c5e3...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv bare kjøpt en rull med vanlige søppelsekker, samt ruller med andre poser på Clas eller Rusta. Begge de to har også ulike farger på poser på rull, og normalt fast tilbud på å kunne kjøpe flere for en rimeligere penge. Da kan du sortere i ulike farger om du ønsker, de ulike plaggene. Mindre poser er også lettere å stappe i mellom andre ting, enn tunge søppelsekker. 
 

Jeg har personlig ikke en gang tenkt over at nye poser, enten de er klassiske søppelsekker eller mindre ikke er rene når de er nye. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (2 timer siden):

Jeg har selv bare kjøpt en rull med vanlige søppelsekker, samt ruller med andre poser på Clas eller Rusta. Begge de to har også ulike farger på poser på rull, og normalt fast tilbud på å kunne kjøpe flere for en rimeligere penge. Da kan du sortere i ulike farger om du ønsker, de ulike plaggene. Mindre poser er også lettere å stappe i mellom andre ting, enn tunge søppelsekker. 
 

Jeg har personlig ikke en gang tenkt over at nye poser, enten de er klassiske søppelsekker eller mindre ikke er rene når de er nye. 

Takk! Jeg har liksom tenkt at svarte søppelsekker f.eks er ment for «søppel» eller i hvertfall ikke pene gjenstander. 

Anonymkode: 5c5e3...416

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk! Jeg har liksom tenkt at svarte søppelsekker f.eks er ment for «søppel» eller i hvertfall ikke pene gjenstander. 

Anonymkode: 5c5e3...416

Bare hyggelig, er mye å tenke på ved flytting. Bare husk å merk sekkene godt, særlig om det er flere som hjelper til med flytting. Jeg har mistet klær til søpla pga noen trodde det var søppel, tross merket.
Jeg har selv tatt klær på hengere, og trekt over en søppelsekk, og laget et hull i det som egentlig er bunnen på sekken så selve kroken på hengerne kom ut og fraktet klær sånn. Det funker veldig greit når en ikke skal så langt, og kan legge det over annet bare. Da er det raskt å pakke ut også. 
 

Klær med ting på, si penere knapper, paljetter og annet er lurt å vrenge og så pakke ned. Så beskytter plagget i seg selv litt av dette. Er det veldig fine klær hadde jeg pakket det i esker. Det er en sterk tendens under flytting at alt som er pakket mykt blir presset inn ulike steder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp gjennomsiktige søppelsekker, så ser du hva som er i de også underveis.Ting som er på henger kan gjerne legges i posene rullet sammen med hengere og alt. 

NB! Lag en del  små hull i de så du får luft inn, det tar veldig kort tid før det dukker opp en innestengt lukt. Da har du heller ikke så kort tid på å pakke ut. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T-skjorter, tights, joggebukser, singleter..klær som tåler litt, brukte jeg å pakke alt knusbart og skjøre ting med, så gjorde det litt nytte for seg i tillegg 

Anonymkode: 65b0d...de4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blå baggene med glidelås fra ikea er geniale. Kan fraktes som en sekk på ryggen, klærne ligger pent foldet til du pakker de ut, baggene kan stables, er gjenbrukbare, og tåler mye mer enn en søppelsekk. Synes det er rart at folk flytter i søppelsekker når det finnes smartere måter. 

Anonymkode: 0bfe0...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk! Jeg har liksom tenkt at svarte søppelsekker f.eks er ment for «søppel» eller i hvertfall ikke pene gjenstander. 

Anonymkode: 5c5e3...416

De er jo rene inntil du faktisk putter søppel i dem da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mezzosoprena said:

De er jo rene inntil du faktisk putter søppel i dem da.

Kommer de ikke ferdig fylt med søppel?

Anonymkode: c27d8...661

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du et sted, f.eks. på Vestlandet, iallfall bergen og omegn, med plastinnsamling i sekker kan du jo bare bruke de, gratis og allerede med hull i😊

Anonymkode: 33487...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig med hun over her som foreslo disse:

https://www.ikea.com/no/no/p/frakta-bag-til-tralle-bla-90149148/

Anonymkode: b8a72...7d1

Ikke sant! Har flytta 3 ganger med de samme sekkene. Alt fra tøy, til håndklær, gardiner, puter, dyner går i disse. Knusbart i papp med silkepapir eller romdelere for glass osv.

Anonymkode: 0bfe0...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare pakket mesteparten av klærne mine i kofferter når jeg har flyttet. Har tre kofferter og ved smart pakking får man plass til utrolig mye. 

Anonymkode: 6f82f...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt kofferter, eventuelt flyttekasser. Det er ikke noe problem å bruke sekker, men jeg liker best å kunne stable alt til flyttelasset. Mindre sjans for at det går hull på kasser også enn på poser.

Anonymkode: 01759...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 17.15):

De blå baggene med glidelås fra ikea er geniale. Kan fraktes som en sekk på ryggen, klærne ligger pent foldet til du pakker de ut, baggene kan stables, er gjenbrukbare, og tåler mye mer enn en søppelsekk. Synes det er rart at folk flytter i søppelsekker når det finnes smartere måter. 

Anonymkode: 0bfe0...ab3

Det er veldig mye billigere for søppelsekker/store plastposer da, enn de ikea-glidelåsposene, og mye mindre plastsøppel i etterkant hvis man ikke har bruk for å beholde ikea-posene. I tillegg er det enklere å stappe poser inn mellom ting i flyttelasset. 

Her jeg bor får man store, gjennomsiktige søppelposer helt gratis. Jeg er i en flytteprosess og tenkte umiddelbart at jeg skulle kjøpe flere ikea-poser, men har konkludert med at jeg heller skal bruke gratisposer. Klærne kommer jeg jo uansett til å brette på nytt - selv de som ligger i den ene ikea-posen jeg faktisk har vil jo ikke være perfekt brettet etter flyttingen, selv om de holder formen bedre enn i søppelposer. Og så sparer jeg minst 500 kroner på det, sannsynligvis en del mer. Ikke at det er den store summen i huskjøpsammenheng, men alle monner drar😅

Anonymkode: 0d20a...027

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg pleier å fylle kofferter, bager og ryggsekker med klær. Håndklær bruker jeg til å pakke inn f.eks lamper og pyntegjenstander før de legges i esker. Slike gjennomsiktige bager med glidelås som dyner og puter kommer i er også geniale til klær. Dyner og puter pakkes i tette søppelsekker e.l, og så suges luften ut med støvsugeren.

Anonymkode: 66789...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 12.03):

Takk! Jeg har liksom tenkt at svarte søppelsekker f.eks er ment for «søppel» eller i hvertfall ikke pene gjenstander. 

Anonymkode: 5c5e3...416

De er vel strengt tatt ikke lov bruke til søppel de fleste steder i landet... 
Norsk Gjenvinning gir i allefall gebyrer på 100kr pr svarte søppelsekk man skal kaste. 

Anonymkode: 56aaa...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...