Gå til innhold

urinstix hjemme, kan det gjøres


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en hund som vi lurer på har enig uvi, frisk og fin fysisk men tisser så enormt mye.

Anonymkode: 68a33...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke om dyrlegen vår brukte samme type urinstix som man bruker til mennesker, men hun testet i hvert fall tisset til hundene våre med det. 🤷‍♀️

Med hannene snek vi en plastboks under strålen og med tispa tappet hun ut litt tiss med kateter.

Anonymkode: b944e...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - polyuri kan være alt fra nyrer, livmorbetennese, diabetes, og hundre andre diagnoser i tillegg til urinveisinfeksjon. Du har smarest i å dra til veterinær - du får ingen behandling av å bare vise en stix du selv har ordna. 

Anonymkode: 9f733...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei - polyuri kan være alt fra nyrer, livmorbetennese, diabetes, og hundre andre diagnoser i tillegg til urinveisinfeksjon. Du har smarest i å dra til veterinær - du får ingen behandling av å bare vise en stix du selv har ordna. 

Anonymkode: 9f733...fd6

Det var helst tenkt en stix fra vetrinæren i påvente av 16 ukers kontroll.

Anonymkode: 68a33...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det var helst tenkt en stix fra vetrinæren i påvente av 16 ukers kontroll.

Anonymkode: 68a33...46f

Lever heller inn en urinprøve (morgenurin, tatt og levert med kortest mulig tid mellom) og sett opp en konsultasjonstime for det. 16 ukers kontroll og en sjekk mtp økt tissing og mistanke urinveisinfeksjon er to ulike konsultasjoner, så du bør ringe de og gi en heads up i forkant slik at de kan sette av nok tid og at du kan avlevere ferskest mulig urin.

Anonymkode: 9f733...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mistenker sykdom så må du ta det hos veterinær, men jeg sjekket ukentlig hjemme også siden hunden min hadde påvist flere urinsteiner i blæren sin.

Anonymkode: ea104...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Jeg skal teste urinstix jeg har på min hund. Leste man må skylle med saltvannsoppløsning på hanner før prøven for å unngå feil svar på prøven. Noen andre som har testet dette? 
 

Anonymkode: af00c...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...