Gå til innhold

Eurovision 2023 Liverpool

NordicViking

Anbefalte innlegg

Viki6 skrev (7 minutter siden):

Må innrømme at jeg ikke syns Alessandra gjorde det noe bra. Stemmen var mye dårligere enn i den norske finalen, og jeg syns hun var så "tom" i blikket og manglet utstråling og energi. Satser på at det blir bedre lørdag 

Får håpe at det blir bedre på lørdag 🙂. Spennende blir det ❤️.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viki6 skrev (24 minutter siden):

Må innrømme at jeg ikke syns Alessandra gjorde det noe bra. Stemmen var mye dårligere enn i den norske finalen, og jeg syns hun var så "tom" i blikket og manglet utstråling og energi. Satser på at det blir bedre lørdag 

Hun virket noe hes og vokalen var ikke helt på topp, men godkjent prestasjon synes jeg. Hun gjorde det jo knakende godt i den norske finalen, så vi vet hun kan. Krysser fingrene for at hun hever seg på lørdag 🤞

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert uvesentlig, men jeg likte best den gamle «kronen» A hadde. 
Skulle hatt lysere bakgrunn slik at silhuetten hennes kommer bedre frem, at vi ser «trampingen» bedre. 
Utenom det- så er det fortsatt en av de beste sangene, gleder meg til lørdag!!! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tro på at Norge klarer topp-5 i år. Personlig favoritt er helt klart Loreen, selv om hun også "vinglet" litt i semien.

Finland er en outsider. Fengende og gøyal låt. Ser ikke bort fra at de kan vinne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det går bra for henne. Hun er veldig ung til å skulle bære favorittstempelet hun fikk i starten. Håper nå som hun er videre at hun kan slappe av litt og kose seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt hvordan semifinalen kan endre ens mening totalt.

Fra å ha Norge og Finland som mine største favoritter, har jeg etter semifinalen istedet falt pladask for Israel, Moldova, Kroatia og Serbia. I den rekkefølgen. 

Er veldig spent på finalen på lørdag nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå veldig redd for at de gir startnummer 1 til Finland på lørdag. Da er det i hvert fall kjørt for ham. 😢

Sverige får garantert startnr 13. 

Men bra Alessandra trakk andre halvdel i det minste 🙌  Spennende å se hvor de plasserer henne. Bør ikke være senere enn nr 23, da er folk lei føler jeg. 

En ting som irriterer meg litt: Sett litt folk på YouTube osv som klager på at Käärijä synger surt i andre del av sangen. Men det er da ikke noe nytt? Han er jo rapper først og fremst, ikke en sanger. Sang ikke helt rent i den finske finalen heller. Men hva gjør vel det når hele sangen, nummeret, fyren er så innmari gøy og karismatisk?? 💚💚💚 Lite hjertesukk fra meg 😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå lenestol skrev (1 time siden):

Jeg er nå veldig redd for at de gir startnummer 1 til Finland på lørdag. Da er det i hvert fall kjørt for ham. 😢

Men bra Alessandra trakk andre halvdel i det minste 🙌  Spennende å se hvor de plasserer henne. Bør ikke være senere enn nr 23, da er folk lei føler jeg. 

En ting som irriterer meg litt: Sett litt folk på YouTube osv som klager på at Käärijä synger surt i andre del av sangen. Men det er da ikke noe nytt? Han er jo rapper først og fremst, ikke en sanger. Sang ikke helt rent i den finske finalen heller. Men hva gjør vel det når hele sangen, nummeret, fyren er så innmari gøy og karismatisk?? 💚💚💚 Lite hjertesukk fra meg 😅

De lar neppe en så stor favoritt som Finland opptre først. Da blir det bråk. Er livredd for at de ska plassere ham et sted mellom 4-9 da. Cha cha cha var en fantastisk avslutning på første semi og bør også avslutte første halvdel av finalen. Vet ikke om jeg tør håpe på det helt enda.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ntrane skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig når de opptrer på kvelden? 

tenker du på første vs andre halvdel?  Det er jo mer fordel å opptre sent i showet, da sitter ting lettere hos publikum :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ntrane skrev (11 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig når de opptrer på kvelden? 

En stor andel av tv-stemmene går ofte til bidrag som opptrer sent i programmet. Juryen er litt bedre på å unngå akkurat det. Finland, f.eks, er en mer publikumsvennlig låt og er derfor avhengig av å få et startnummer som gjør at folk husker den best mulig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå lenestol skrev (2 timer siden):

Jeg tror Finland vant semifinale 1 og da tror jeg de gir en fordel og det er ikke å synge som nr 1. Mange mistenker at man kan utifra hvilket nr de synger i finalen se hvordan semifinalen har gått i tillegg til at det skal flyte. Hvis vi får nr 17-22 tror jeg Alessandra har gjort det bra i semifinalen. Får vi i begynnelsen av halvdel 2 eller slutten har hun antagelig ikke gjort det så bra. Håper ikke vi får nr 25 for eksempel da UK er nr 26 og avslutter finalen, ingen fordel å synge før vertslandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Jeg tror Finland vant semifinale 1 og da tror jeg de gir en fordel og det er ikke å synge som nr 1. Mange mistenker at man kan utifra hvilket nr de synger i finalen se hvordan semifinalen har gått i tillegg til at det skal flyte. Hvis vi får nr 17-22 tror jeg Alessandra har gjort det bra i semifinalen. Får vi i begynnelsen av halvdel 2 eller slutten har hun antagelig ikke gjort det så bra. Håper ikke vi får nr 25 for eksempel da UK er nr 26 og avslutter finalen, ingen fordel å synge før vertslandet. 

Blir det offentliggjort på noe tidspunkt? Plasseringene i semifinalene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rosemarin skrev (1 minutt siden):

Blir det offentliggjort på noe tidspunkt? Plasseringene i semifinalene?

Ja, rett etter vinneren er kåret på lørdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (2 timer siden):

tenker du på første vs andre halvdel?  Det er jo mer fordel å opptre sent i showet, da sitter ting lettere hos publikum :)

Har folk demens eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har vi så kjedelig sceneshow ? Skjønner det ikke. Helts greit at ikke alle sangere er store dansere men det går da an å få til noe bedre med de rundt henne.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, fjærestein said:

Hvorfor har vi så kjedelig sceneshow ? Skjønner det ikke. Helts greit at ikke alle sangere er store dansere men det går da an å få til noe bedre med de rundt henne.

Enig der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (57 minutter siden):

Har folk demens eller? 

Det vet da vel ikke jeg... :P :P  jeg bare sier det som pleier å være en realitet.. når det er 25 låter på rad, klart man huske de siste best?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (1 minutt siden):

Det vet da vel ikke jeg... :P :P  jeg bare sier det som pleier å være en realitet.. når det er 25 låter på rad, klart man huske de siste best?  

Er nok noe med det ja. Og så tror jeg det er noe statistikk på at det er flere ESC-vinnere fra andre finalehalvdel enn første, totalt sett? Uten at jeg orker å google det akkurat nå 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...