Gå til innhold

Dere som går i skiløypene, hvorfor går dere ikke på ski?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tanken har slått meg når jeg ser mange går i løypene (som jeg i utgangspunktet ikke har problemer med altså så lenge man ikke går midt i sporet og ødelegger sporet) og så tenkte jeg på det igjen nå når jeg så den tråden om det er ulovlig å gå i skiløypa. Jeg lurer rett og slett på hvorfor dere som går til fots i skiløypa ikke går på ski? Det går fortere fremover og man får jo sklidd i nedoverbakkene som er ganske mye mer chill enn å gå til fots? Og så er det veldig bra trening til kjernemuskulatur og balanse.

Anonymkode: 4fb6f...e92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi jeg har en skade i ene foten som ikke er forenelig med skigåing. Jeg går ikke ofte i skispor, men av og til ønsker jeg å gå litt i skogen. Går vel og merke ALDRI så jeg ødelegger noe, å går ikke hvis bakken er myk så jeg synker ned i snøen. Bor på et lite sted hvor løypene tråkkes av det lokale idrettslaget, å her er det heldigvis rom for å kunne bruke løypa til mer enn bare skigåing så lenge man ikke ødelegger 😊

Anonymkode: 409c0...ec2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst fordi jeg ikke har balanse til det pga en sykdom. Men også fordi jeg mangler dybdesyn når alt er hvitt, og dermed fungerer det veldig dårlig å ha ski på beina, spesielt i nedoverbakker🤣 Så det er enklere å gå på beina enn å gå på ski!

Anonymkode: 9ae8c...480

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av sommeren går det en slags traktor-vei der jeg pleier å gå på tur. Men om vinteren blir det tråkket opp en skiløype der. 

Så jeg må enten velge mellom å gå langs denne skiløypen, eller tråkke gjennom selve skogen - som selvfølgelig er stappfull av snø.  

Anonymkode: e588c...1d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke nedoverbakkene. Kan gå på ski om det er helt flatt, eller er så bredt at jeg vet jeg kan ploge. 

Anonymkode: 56e54...b94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke og gå på ski, så bruker beina. 

Anonymkode: 8ec41...c5e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke ski og vil noen ganger på markatur i skisesongen. Følger ruter som ikke skal være oppkjørt, men noen ganger går disse på eller krysser skiløyper.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ski... Og jeg holder meg heller på beina enn alternativet, som er å ligge på trynet i snøen og styre med å komme meg på beina igjen, store deler av tiden. Det er ikke tur for meg, bare et helvete! 

Anonymkode: 3d6de...190

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle er født med ski på beina eller liker å gå på ski, (jeg er innbefattes i "ikke alle"😊). Jeg kan ikke fordra å gå på ski, synes det er et herk uten like, har aldri vært noe særlig glad i det, synes det topper ganske høyt på mistrivsel barometeret mitt å ha på seg ski, gå på ski, stå på ski og så videre med ting som har med ski å gjøre. Jeg trives best med to sko på underlaget. Nå skal det sies at selv om jeg har en kjip dag må andre få lov å ha en god dag og slik er det med ski også; jeg ødelegger jo ikke for andre med viten og vilje. Der det er klare retningslinjer om at det bare er ski som er lov er det jo slik. Men noen tur løyper må en krysse sporet, og noen løyper er delt der ski er på den siden og turgåing er på den andre og da er det greit så lever vi side om side med det vi trives best med😁

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke kan gå på ski. Bare for at man er norsk betyr ikke det at man kan gå på ski... ble jo tvunget på dette i skolealder, men det hjalp ikke akkurat. Jeg kan vel klare å gå rett frem på en vidde, men jeg kan ikke svinge, bremse og liker verken oppover- eller nedoverbakke. Men hvis familien vil i skiløypen, så blir jeg med da.

Anonymkode: 6c2c4...455

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan på en måte forstå at man vil gå på tur i skogen om vinteren, selv om man ikke liker å gå på ski eller eier ski. Men løypene hadde samtidig ikke blitt kjørt opp om det ikke var for skiløpere, så jeg syns det å gå i sporet er en skikkelig uting. Unntaket er når det er skikkelig hardt og man ikke går i det mange kaller sporet. Men når det ikke er hardt, er det et problem at folk går «i midten», dvs for de av oss som bruker skøyteski blir det et skikkelig irritasjonsmoment med massevis av fordypninger i løypa. 
 

Svaret mitt er litt på siden av det ts spør om, men jeg ville gjerne si noe fra en ivrig skiløpers ståsted, siden mange ser ut til å tro at det anses som greit å gå i løypa så lenge man går i midten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i skiløypa på siden, ikke i midten og aldri i sporet og viser alltid hensyn. Jeg går der fordi det er de eneste plassene det er laget løyper det er mulig å gå i. Om det er ønskelig at folk ikke går i skiløyper burde det prepareres gåløype.  Jeg har like mye lyst til å komme meg ut i skogen på vinteren som skifolket men jeg kan ikke å gå på ski. Jeg har ikke noe interesse av å lære det heller siden jeg er veldig klumsete og faller lett.

Marka er for alle! 

Anonymkode: 1464d...40a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...