Gå til innhold

Hva får deg til å miste troen på menneskeheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag: overgrepsnettverk mot hunder. Og at det er mye mer utbredt enn man har trodd. Og så prøver de å forsvare seg med at "det var frivillig". Hunder som er så skadet at de må avlives. Og knekte ribbein for pokker? Politiet ser også sammenheng med at de som forgriper seg på dyr lettere forgriper seg på barn og.

Kanskje ikke det værste som skjer, men ble kvalm og motløs av å lese om dette.

Anonymkode: e5346...b27

  • Liker 11
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menneskers ondskap. Men etter at jeg leste om Fritzl saken i Østerrike er det ikke lenger noe som sjokkerer meg. Når en far kan være i stand til å sperre sin datter inn i en kjeller i 24 år, voldta henne 3000 ganger, føde 7 barn med henne, hvorav det ene døde og ble brent opp, mens flere av barna ikke så dagslys før myndighetsalder, så kjenner menneskets ondskap ingen faens grenser.

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkeltsaker eller enkelte miljøer som er bedritne får meg ikke til å miste troen på mennesker. Det som virkelig får meg til å miste troen på alt, er denne utrolige saue-oppførselen der man tror på ALT som myndighetene sier, og der man egentlig bare oppfører seg som roboter og zombier. Man leser i avisa hva man skal være redd for nå, og så er man redd for det, og så leser man hva man skal være sint for, og så er man sint for det. Man leser hva man skal mene, og så mener man det. Media og myndighetene sier "hopp!" og så hopper man. Og enda verre:

Myndighetene sier "hopp på din neste" og så hopper man på sin neste.

Kan noen forklare meg hvorfor folk oppfører seg sånn. Hva er det som får folk til å bli så 100% kontrollerte av andre som de oppfatter som står over dem? Hva er denne mekanismen? 

Anonymkode: a842f...848

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i grunn tro på menneskeheten, jeg da. 

Den forsvinner av og til, helst i jobbsammenheng. Jeg jobber i barnevernet. Men det går over hver gang. Når man vasser i menneskelige kriser, dukker det alltid opp veldig fine ting også. 

Anonymkode: 62d5c...0c2

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At menneskeheten har kommet så langt mtp teknologi, men ikke enda har klart å utvikle større grad av empati.

At det fortsatt er krig i verden, at kapitalisme regjerer, at mobbing fortsatt skjer, at så mange er ensomme, at det er så mye fattigdom og sult i verden, det er alt for mange mennesker der ute som dreper og misbruker andre enten ved å være voldelig (psykisk eller fysisk) eller voldtekt. 

Det er deprimerende å tenke på.  Samtidig så kan man jo se tilbake i tiden og minne seg på at det tross alt var mye verre før i tiden. Så får en virkelig håpe det blir bedre og bedre, helst litt kjapt. Og det er fortsatt mange gode mennesker der ute, så alt håp er ikke borte.

Anonymkode: e71f2...83f

  • Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenns misbruk av "i forhold til". 😤

Anonymkode: 4da19...0cc

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Menneskeheten er så tallrik og mangfoldig at jeg ikke generealiserer gjerningene til enkeltpersoner eller relativt små grupper til å gjelde hele menneskeheten : )

Anonymkode: 95a22...528

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikere og psykopater. Dessverre kombineres disse ofte.

Anonymkode: 6bed5...759

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva folk kan komme til å si til en som ser annerledes ut , har en funksjonshemming, har et barn med funksjonshemming.  Jeg blir så utrolig trist når jeg hører om mennesker som blir trakassert og hetset av grunner de har null skyld i. 

Men det er vel baksiden av å være empatisk, at man henger seg opp i dette. 

 

Endret av Pipaluk
Stavefeil
  • Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

 

At folk som bor trygt og fredelig, velger å bruke energi på å krenke/tråkke på andre mennesker pga sykdom og fattigdom.

Jeg vil gjerne anbefale et innlegg av SV-politiker Karen Andersen om Stolthet og fordom

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At familien du blir født inn i har så mye å si for hvordan livet ditt vil bli. Man har tilnærmet ingen påvirkning selv.

Anonymkode: 1b6d8...1df

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enkeltsaker eller enkelte miljøer som er bedritne får meg ikke til å miste troen på mennesker. Det som virkelig får meg til å miste troen på alt, er denne utrolige saue-oppførselen der man tror på ALT som myndighetene sier, og der man egentlig bare oppfører seg som roboter og zombier. Man leser i avisa hva man skal være redd for nå, og så er man redd for det, og så leser man hva man skal være sint for, og så er man sint for det. Man leser hva man skal mene, og så mener man det. Media og myndighetene sier "hopp!" og så hopper man. Og enda verre:

Myndighetene sier "hopp på din neste" og så hopper man på sin neste.

Kan noen forklare meg hvorfor folk oppfører seg sånn. Hva er det som får folk til å bli så 100% kontrollerte av andre som de oppfatter som står over dem? Hva er denne mekanismen? 

Anonymkode: a842f...848

Wetiko. 

Anonymkode: 13281...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enkeltsaker eller enkelte miljøer som er bedritne får meg ikke til å miste troen på mennesker. Det som virkelig får meg til å miste troen på alt, er denne utrolige saue-oppførselen der man tror på ALT som myndighetene sier, og der man egentlig bare oppfører seg som roboter og zombier. Man leser i avisa hva man skal være redd for nå, og så er man redd for det, og så leser man hva man skal være sint for, og så er man sint for det. Man leser hva man skal mene, og så mener man det. Media og myndighetene sier "hopp!" og så hopper man. Og enda verre:

Myndighetene sier "hopp på din neste" og så hopper man på sin neste.

Kan noen forklare meg hvorfor folk oppfører seg sånn. Hva er det som får folk til å bli så 100% kontrollerte av andre som de oppfatter som står over dem? Hva er denne mekanismen? 

Anonymkode: a842f...848

Dette har vi særdeles gode eksempler på fra 2020-2022. 🐘 Elefanten i rommet som ikke kan nevnes uten at det blir storstilt sensur. Eller å si høyt at keiseren er naken. Alle skjønner det og ser det nå , men det skal ikke prates om. 

Anonymkode: e22a8...786

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt voksne menn som forsvarer seksuelle fremstøt og handlinger mot tenåringer med at det er lovlig. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi har noen feil idealer noen ganger. Høy intelligens blir veldig beundret og ettertraktet, og det er selvfølgelig veldig nyttig og viktig at noen har det -det er vel udiskutabelt. Men så når man spør hva målet til mange er, så er det å være lykkelige. Ingen trenger høy intelligens for å være det, kanskje tilogmed tvert i mot. Likevel vil alle mer eller mindre gi inntrykk av at de er intelligente og helst over gjennomsnittet. Det blir det viktigste for å ikke fremstå gjennomsnittlig eller rett og slett dum. Men det skal mye til for å bli så dum at du ikke klarer å få et godt eller greit nok liv hvor du er tilfreds. Så ønsker og forventninger man føler støter ofte sammen, og så blir det kaotisk og mange misfornøyde, stressa og sinte mennesker. Og derfor kan det gå ut over både mennesker og miljø generelt.

Hvis folk virkelig vil bli tilfredse i livet sitt så må de innse at det de kanskje streber etter ikke er det som gjør dem lykkelige.. Det verste er jo at jeg tror alle vet det, men det krever jo både mot og mye styrke å komme seg ut av en mindre lykkelig livssituasjon når alle rundt forventer noe annet. Jeg tror vi roter det til noe veldig for oss selv, og så kommer mye aggresjon pga følelsen av håpløshet. Vi må tenke over idealene og verdiene vi egentlig bør ha og trenger. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt mennesker her inne som er helt ulike alle jeg kjenner på utsiden. jeg finner meg i mye dritt her som jeg ikke hadde akseptert i det virkelige liv, fordi jeg ønsker en dialog. jeg er her for å  snakke med folk som er ulike meg selv, men av og til når jeg har blitt kalt feminist gjentatte ganger, med ulikge ord foran, tenker jeg at jeg har blitt en kuet kvinne som finner seg i gritt for å bevare reden. Jeg er ganske trygg på at det er mange her som ikke alltid synes jeg er så hyggelig heller, men jeg har aldri satt noen i en bås, da det er noe jeg ikke liker selv, Om jeg har mistet troen på menneskeheten? vet ikke.

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

servitrise&suppe skrev (7 timer siden):

Jeg tror vi har noen feil idealer noen ganger. Høy intelligens blir veldig beundret og ettertraktet, og det er selvfølgelig veldig nyttig og viktig at noen har det -det er vel udiskutabelt. Men så når man spør hva målet til mange er, så er det å være lykkelige. Ingen trenger høy intelligens for å være det, kanskje tilogmed tvert i mot. Likevel vil alle mer eller mindre gi inntrykk av at de er intelligente og helst over gjennomsnittet. Det blir det viktigste for å ikke fremstå gjennomsnittlig eller rett og slett dum. Men det skal mye til for å bli så dum at du ikke klarer å få et godt eller greit nok liv hvor du er tilfreds. Så ønsker og forventninger man føler støter ofte sammen, og så blir det kaotisk og mange misfornøyde, stressa og sinte mennesker. Og derfor kan det gå ut over både mennesker og miljø generelt.

Hvis folk virkelig vil bli tilfredse i livet sitt så må de innse at det de kanskje streber etter ikke er det som gjør dem lykkelige.. Det verste er jo at jeg tror alle vet det, men det krever jo både mot og mye styrke å komme seg ut av en mindre lykkelig livssituasjon når alle rundt forventer noe annet. Jeg tror vi roter det til noe veldig for oss selv, og så kommer mye aggresjon pga følelsen av håpløshet. Vi må tenke over idealene og verdiene vi egentlig bør ha og trenger. 

Enig. Ingen er interessert i intelligensen din hvis ikke den er nyttig for andre. Som regel er den kun nyttig for den intelligente, og det er ikke så intelligent å kreve da at andre skal se på deg som intelligent da. Med mindre det er en reell bidragsyter som gir glede til andre mennesker, det må da være intelligens i praksis, men den må være ekte. Enkelte SÅKALTE superintelligente mennesker tror at det er et mesterbidrag å drite, nærmest. 

Anonymkode: f3c08...302

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...