Gå til innhold

Er det risikabelt å reise utenlands mtp smitte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det større sjanse for å bli smittet med korona / forkjølelser hvis man reiser til Gran Canaria eller England, enn bare være hjemme her i Norge?

Har slitt i 1 år med long covid og luftveisinfeksjoner og er redd for å bli smittet igjen hvis jeg drar utenlands.

Anonymkode: e6921...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold deg hjemme, du. Begrens deg til soverommet. Så går nok alt bra. 

Anonymkode: df454...8d0

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat hjem fra Gran Canaria, hele reisefølget på 8 personer er forkjøla😆 Ikke covid, bare lett forkjølelse😅 Tviler på at risikoen er større der enn hjemme. Hold deg på stranda, få sol på kroppen, og ikke spis frokost i buffeten om du skal på hotell med 70% småbarn😆

Anonymkode: 4ea03...eb8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser dere så mye dere ønsker verden rundt uten tanker for å pådra seg korona eller luftveisinfeksjoner, eller har dere mange vaksiner?

Anonymkode: e6921...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser dit jeg vil😁 har hatt korona 2-3 ganger, og det har jeg fått her hjemme, i ei lita bygd. Har vært på gran canaria, spania, island, sverige og finland og mange ganger i oslo, uten å bli syk, om man ser bort fra lett forkjølelse etter turen til gran canaria. Ikke har jeg passet meg, dynket meg i antibac eller brukt munnbind heller. 
Gidder ikke mer korona, hysteri og tull nå. Livet leves🥳 

Anonymkode: 4ea03...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiste til utlandet både i 2020 og 2021. Har også pendlet med tog og buss noen måneder. Ennå ikke hatt corona. 

Anonymkode: 922c3...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Reiser dit jeg vil😁 har hatt korona 2-3 ganger, og det har jeg fått her hjemme, i ei lita bygd. Har vært på gran canaria, spania, island, sverige og finland og mange ganger i oslo, uten å bli syk, om man ser bort fra lett forkjølelse etter turen til gran canaria. Ikke har jeg passet meg, dynket meg i antibac eller brukt munnbind heller. 
Gidder ikke mer korona, hysteri og tull nå. Livet leves🥳 

Anonymkode: 4ea03...eb8

Hvis man ikke sliter i månedsvis etter korona, er man ikke redd for å bli dårlig.

Ts

Anonymkode: e6921...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvis man ikke sliter i månedsvis etter korona, er man ikke redd for å bli dårlig.

Ts

Anonymkode: e6921...1ed

Vel, jeg er i risikogruppe. Har hatt kreft for en tid tilbake siden. Men som sakt, smittet kan du bli overalt. Jeg har blitt det hjemme på bygda alle gangene. Orker ikke gå å bekymre meg for tenk om, visst at, dersom...

Men om du velger å være så redd korona er det sikkert best å holde seg hjemme😅

Anonymkode: 4ea03...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompetent skrev (23 minutter siden):

Uansett er det lurt å ha gode D-vitamin-verdier både som forebygging og beskyttelse mot alvorlig sykdom. Dr. Campbell redegjør for forskning omkring det i denne videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=x5sc7G4s4CY

 

Helsemyndighetene har gått bort ifra at høye D vitamin mengder forebygger korona eller gir deg lettere sykdom.

Jeg hadde så høyt d vitamin lager at jeg måtte kutte ut d vitamin tilskudd noen måneder, og ble likevel veldig syk med long covid.

Ts

Anonymkode: e6921...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...