Gå til innhold

Alkoholfritt ute på byen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen anbefalinger utenom brus? Noe som ikke er veldig fargerikt/femi mtp at jeg er mann. Minst mulig kullsyre/sukker.

Jeg drikker egentlig alkohol, men tenker dersom jeg drakk dagen før, ikke føler for å drikke alkohol av forskjellige årsaker. Gjerne noe som ikke er så spesielt at folk begynner å spørre om hva det er.

Alkoholfritt øl går naturligvis an, men noe annet?

Anonymkode: 1b3bc...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes utrolig mye godt av alkoholfrie drinker! Kan fint få «maskuline» varianter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (Akkurat nå):

😂 så brus er femi??? Fy faen du burde bli hjemme

Han sa jo ikke det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sententia skrev (Akkurat nå):

Han sa jo ikke det?

Nei okay da han antyder at sukker, kullsyre og farger er femi. Det var mer enn bare kullsyre lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (30 minutter siden):

Nei okay da han antyder at sukker, kullsyre og farger er femi. Det var mer enn bare kullsyre lol.

Hvordan kan du bomme så grovt i to innlegg på rad? 

Anonymkode: 1b3bc...840

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sententia skrev (31 minutter siden):

Finnes utrolig mye godt av alkoholfrie drinker! Kan fint få «maskuline» varianter :) 

Ja, det er dette jeg spør om. Tips? 

Anonymkode: 1b3bc...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0

Er ikke det enkleste å spørre i baren hva de har? De har sikkert noen alkoholfri drinker på menyen. Eller alkoholfri ingefærøl eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, det er dette jeg spør om. Tips? 

Anonymkode: 1b3bc...840

Veldig opp og ned hva de ulike stedene har. Jeg spør stort sett etter hva de anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gimlet, margeritha, tonics, mojito, moscow mule og spritzer er noen av drinkene som kan lages uten alkohol.

Spørsmålet er mer om stedene du drar på har ingredienser og kunnskap om mocktails/virgin drinks. Og hvilke smaker du liker!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Taluno skrev (3 minutter siden):

Gimlet, margeritha, tonics, mojito, moscow mule og spritzer er noen av drinkene som kan lages uten alkohol.

Spørsmålet er mer om stedene du drar på har ingredienser og kunnskap om mocktails/virgin drinks. Og hvilke smaker du liker!

Ja, det er jo et mulig problem. Angående det å stå i baren og spørre, så er det helt uaktuelt. Jeg må be om noe spesifikt, og hvis jeg ikke får det jeg ber om, får jeg bare ta alkoholfritt øl eller brus.

Anonymkode: 1b3bc...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er jo et mulig problem. Angående det å stå i baren og spørre, så er det helt uaktuelt. Jeg må be om noe spesifikt, og hvis jeg ikke får det jeg ber om, får jeg bare ta alkoholfritt øl eller brus.

Anonymkode: 1b3bc...840

Hvorfor er det uaktuelt? Er det verre spørre "hvilke alkoholfrie drinker har dere?" enn "en alkoholfri øl" ?

En drink kan ha fem ulike navn på fem ulike utesteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det uaktuelt? Er det verre spørre "hvilke alkoholfrie drinker har dere?" enn "en alkoholfri øl" ?

En drink kan ha fem ulike navn på fem ulike utesteder.

Jeg står ikke der som en dust, men spør heller om 2-3 spesifikke alternativer. Hvis jeg får nei til alt, ber jeg om alkoholfritt øl eller brus. Det der med å spørre om hva de har, hva de vil anbefale eller bare si at bartenderen bare skal komme opp med noe er nok mer en damegreie.

Anonymkode: 1b3bc...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg står ikke der som en dust, men spør heller om 2-3 spesifikke alternativer. Hvis jeg får nei til alt, ber jeg om alkoholfritt øl eller brus. Det der med å spørre om hva de har, hva de vil anbefale eller bare si at bartenderen bare skal komme opp med noe er nok mer en damegreie.

Anonymkode: 1b3bc...840

Mulig, like mye som det er en mannegreie å synes det er dust spørre om noe.

De fleste kompisene mine som ikke drikker kun øl har null problemer spørre hva som anbefales eller hva de kan lage.

Men om du googler mocktails, så vil du få noen hundre forslag på ulike alkoholfrie drinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (3 timer siden):

Mulig, like mye som det er en mannegreie å synes det er dust spørre om noe.

De fleste kompisene mine som ikke drikker kun øl har null problemer spørre hva som anbefales eller hva de kan lage.

Men om du googler mocktails, så vil du få noen hundre forslag på ulike alkoholfrie drinker.

Jeg kjenner ingen menn som har spurt om noe sånt, så jeg har hørt det, og har heller ikke hørt det fra ukjente når jeg venter på tur.

Anonymkode: 1b3bc...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du nevner alkoholfritt øl selv, men vil gjerne tipse om carlsberg free, den er veldig god til å være alkoholfri. Drikk fra flaske! Mannen derimot er veldig glad i 1664 blanc non alcoholic. Det er hveteøl vel og merke, ikke alle er så glad i det. Fansy alkoholfrie drinker gidder jeg ikke, de blir rett og slett noe sukkerkliss. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...