Gå til innhold

Kjæresten min kjeftet på en uteligger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Bra gjort av kjæresten din, det er garantert ikke en flyktning men en velferdsmigrant eller romfolk. På tide at folk i Europa setter ned foten ovenfor disse personene. 

Anonymkode: 67b01...4e0

Ja, skikkelig luksusliv! Den som bare var så heldig at tilværelsen besto i å tigge hermetisk tunfisk og en øl. Virkelig skutt gullfuglen, da

Anonymkode: 2e691...522

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Så først må jeg nevne at kjæresten min ikke er norsk, men kommer fra Japan.

Hva tenker dere om saken? Burde jeg ta opp følelsene mine med typen, fortelle at jeg følte meg nokså ydmyket?

Anonymkode: d8938...d42

I Japan er ikke fremme landsborgere velkommen, selv om de jobber. Er de tiggere/flyktninger/migranter er de absolutt komplett uønsket. Sånn er kulturen deres, om du ikke liker det må du nok bare suck it up, eller finne en vestlig "woke" mann.

Det er en grunn til at japanerne har klart å holde på kulturen sin, og du kan like eller mislike det, men om de oppførte seg slik som vestlige folk gjør, ville de endt opp slik vesten gjør, og det vil de ikke, og da må de ta harde valg. Inkludert å la økonomien gå i dass, og være "slem" mot fremmede kulturer. Det er andre verdier og prioriteringer de har.

Anonymkode: 05dee...004

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (2 minutter siden):

Bra det ikke endte med at alle begynte å skyte på hverandre ...kan forstå han litt , men kunne vel kanskje vært litt mer rolig..

Haha, ja, det er også en måte å se det på 😅 skytevåpen i krangler er som regel ikke bra og jeg tror ikke det er noe å stas å prøve ut italienske fengsler

Anonymkode: d8938...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I Japan er ikke fremme landsborgere velkommen, selv om de jobber. Er de tiggere/flyktninger/migranter er de absolutt komplett uønsket. Sånn er kulturen deres, om du ikke liker det må du nok bare suck it up, eller finne en vestlig "woke" mann.

Det er en grunn til at japanerne har klart å holde på kulturen sin, og du kan like eller mislike det, men om de oppførte seg slik som vestlige folk gjør, ville de endt opp slik vesten gjør, og det vil de ikke, og da må de ta harde valg. Inkludert å la økonomien gå i dass, og være "slem" mot fremmede kulturer. Det er andre verdier og prioriteringer de har.

Anonymkode: 05dee...004

Du får være glad han vil ha deg selv om du er utlending ^_^

Anonymkode: 05dee...004

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I Japan er ikke fremme landsborgere velkommen, selv om de jobber. Er de tiggere/flyktninger/migranter er de absolutt komplett uønsket. Sånn er kulturen deres, om du ikke liker det må du nok bare suck it up, eller finne en vestlig "woke" mann.

Det er en grunn til at japanerne har klart å holde på kulturen sin, og du kan like eller mislike det, men om de oppførte seg slik som vestlige folk gjør, ville de endt opp slik vesten gjør, og det vil de ikke, og da må de ta harde valg. Inkludert å la økonomien gå i dass, og være "slem" mot fremmede kulturer. Det er andre verdier og prioriteringer de har.

Anonymkode: 05dee...004

Vel, da burde kjæresten til ts valgt seg japansk kjæreste også. Om det er slik at de er redde for å vanne ut kulturen sin, mener jeg. 

Anonymkode: 50f2d...e92

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Så først må jeg nevne at kjæresten min ikke er norsk, men kommer fra Japan.

Mens vi var på en matvarebutikk i Italia, kom en tigger/flyktning bort til meg og spurte om jeg kunne kjøpe han litt mat. Jeg sa ja. Han plukket seg ut tunfisk og noe annet billig.
Da vi kom til kassen spurte han med et lite lurt smil om han kunne ta med seg en øl også. Altså en ølboks.
Jeg tenkte: hvorfor ikke. Han har sikkert hardt nok liv, hvorfor ikke gi ham en øl. Det hele ville uansett koste under 5 euro.

Idet jeg skulle betale dukket plutselig kjæresten min opp og ropte: "hva skjer her?! Hva driver du med?"
Jeg ble litt paff og sa til han i kassa at jeg ville betale. Men så kommer kjæresten da brasende og sa at det skulle jeg absolutt ikke.
Jeg svarte at jeg gjerne ville det, dessuten var det ikke et stort beløp.
Plutselig dukker flyktningen opp og de to begynner å krangle isteden. Jeg måtte holde kjæresten tilbake mens han skjellet fyren ut: "hvorfor jobber du ikke? Eier du ingen skam? Dette er min kjæreste! Min dame!"
Jeg på min side sa: "han er nok bare en flyktning. De får ikke arbeidstillatelse."
Plutselig roper vi alle i munnen på hverandre mens kassamannen hjelpesløst står der og de andre kundene stirrer. Så jeg stormet ut av butikken og gikk opprørt gjennom noen kvartaler.

Etter noen minutter ringer typen da og sier at alle i butikken heiet på ham og så på ham som en helt som beskytter kjæresten sin. En vakt hadde også dukket opp og kastet flyktningen ut. Så insisterer han på at jeg skal komme inn i butikken for han skal vise meg noe. Det eneste som skjer er at han betaler. Han var særs så stolt av seg selv, highfivet kassamannen mens jeg så på.

Etterpå diskuterte vi det med å gi almisser til fremmede. Han hadde en totalt annen oppfatning om det. Jeg mente at en liten snillhet av og til skader vel ingen. Det var uansett ikke penger jeg ikke kunne avse.
Ifølge han var han skikkelig mann og beskyttet den stakkars dama si (som ikke visste bedre, litt underforstått).

Vi begge hadde noen øl innabors når dette skjedde og hadde en ellers fin kveld etterpå. Likevel sitter jeg igjen med en ubehagelig følelse. Følte meg nesten litt som et barn som ble tatt med hånda ned i kakeboksen og litt umyndiggjort.

Hva tenker dere om saken? Burde jeg ta opp følelsene mine med typen, fortelle at jeg følte meg nokså ydmyket?

Anonymkode: d8938...d42

Bedritne verdier, bedriten oppførsel og bedriften fyr. Dette kan man ikke skylde på «kultur». Kvitt deg med drittsekken!

Anonymkode: 92db0...799

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Bor dere i Italia?

Anonymkode: ada06...b6d

Nei

Anonymkode: d8938...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er enig. Takk for at du klargjør tankene mine. TS

Anonymkode: d8938...d42

Så flott gjort av han. Gjør akkurat det samme her i Norge, folk mente jeg var litt for slem før, da alle syntes synd på de, men jeg viste fra før hva slags folk dette var snakk om.

Anonymkode: ce38a...def

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på denne historien. Ingen som vitner en sånn hendelse begynner å heie på rasisten og ingen kassamann highfiver en kunde for å lage bråk og trøbbel ved å oppføre seg som en drittsekk der inne. En sånn type mann hadde heller ikke fått seg dame så dette er nok bare en helgefantasi av en skrivelysten KG-bruker..

Anonymkode: d1921...c4b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva tenker dere om saken? Burde jeg ta opp følelsene mine med typen, fortelle at jeg følte meg nokså ydmyket?

Du bør aldri mer se ham. Han er en løk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bra gjort av kjæresten din, det er garantert ikke en flyktning men en velferdsmigrant eller romfolk. På tide at folk i Europa setter ned foten ovenfor disse personene. 

Anonymkode: 67b01...4e0

Virker ikke som du kan noe særlig om det du uttaler deg om. Visste du at gjennomsnittlig inntekt for en lærer i Romania er 20 kroner dagen? Mennesker i Romania er blandt de fattigste i verden, og de som er heldige å slippe unna å få syre i øynene eller et ben kappet av av kyniske bakmenn som eller tvunget til prostitusjon i andre europeiske land men heller kan dra med venner og familie å tigge gjør ikke det for å snylte eller lure folk så de kan leve i sus og dus i slott. De gjør det fordi de ikke har noe annet valg og fordi de vil ha et bedre liv enn å leve i slummen med de overnevnte risikoene for tortur og misbruk. Hadde du vært i deres sko hadde du også prøvd å få deg et bedre liv og det er ikke noe galt med det.

Anonymkode: d1921...c4b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mega dumpegrunn.

Han er uempatisk og skjeller deg ut samt ydmyker deg foran andre. 
 

Det holder at han holdt et ekstra øye med at du ikke ble unødig utnyttet eller frastjålet noe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke på denne historien. Ingen som vitner en sånn hendelse begynner å heie på rasisten og ingen kassamann highfiver en kunde for å lage bråk og trøbbel ved å oppføre seg som en drittsekk der inne. En sånn type mann hadde heller ikke fått seg dame så dette er nok bare en helgefantasi av en skrivelysten KG-bruker..

Anonymkode: d1921...c4b

Er det noe som er absolutt, ABSOLUTT UHØRT i japansk kultur, så er det å lage en scene med å heve stemmen, skrike, kjefte og smelle i offentligheten. Det er blant de tingene man bare ikke gjør, uansett grunn.

Så enten har TS funnet seg en japaner som ikke virker som han skal, eller så er HI kun en shitpost. Jeg heller mot det siste.

Anonymkode: c088a...fd3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så først må jeg nevne at kjæresten min ikke er norsk, men kommer fra Japan.

Mens vi var på en matvarebutikk i Italia, kom en tigger/flyktning bort til meg og spurte om jeg kunne kjøpe han litt mat. Jeg sa ja. Han plukket seg ut tunfisk og noe annet billig.
Da vi kom til kassen spurte han med et lite lurt smil om han kunne ta med seg en øl også. Altså en ølboks.
Jeg tenkte: hvorfor ikke. Han har sikkert hardt nok liv, hvorfor ikke gi ham en øl. Det hele ville uansett koste under 5 euro.

Idet jeg skulle betale dukket plutselig kjæresten min opp og ropte: "hva skjer her?! Hva driver du med?"
Jeg ble litt paff og sa til han i kassa at jeg ville betale. Men så kommer kjæresten da brasende og sa at det skulle jeg absolutt ikke.
Jeg svarte at jeg gjerne ville det, dessuten var det ikke et stort beløp.
Plutselig dukker flyktningen opp og de to begynner å krangle isteden. Jeg måtte holde kjæresten tilbake mens han skjellet fyren ut: "hvorfor jobber du ikke? Eier du ingen skam? Dette er min kjæreste! Min dame!"
Jeg på min side sa: "han er nok bare en flyktning. De får ikke arbeidstillatelse."
Plutselig roper vi alle i munnen på hverandre mens kassamannen hjelpesløst står der og de andre kundene stirrer. Så jeg stormet ut av butikken og gikk opprørt gjennom noen kvartaler.

Etter noen minutter ringer typen da og sier at alle i butikken heiet på ham og så på ham som en helt som beskytter kjæresten sin. En vakt hadde også dukket opp og kastet flyktningen ut. Så insisterer han på at jeg skal komme inn i butikken for han skal vise meg noe. Det eneste som skjer er at han betaler. Han var særs så stolt av seg selv, highfivet kassamannen mens jeg så på.

Etterpå diskuterte vi det med å gi almisser til fremmede. Han hadde en totalt annen oppfatning om det. Jeg mente at en liten snillhet av og til skader vel ingen. Det var uansett ikke penger jeg ikke kunne avse.
Ifølge han var han skikkelig mann og beskyttet den stakkars dama si (som ikke visste bedre, litt underforstått).

Vi begge hadde noen øl innabors når dette skjedde og hadde en ellers fin kveld etterpå. Likevel sitter jeg igjen med en ubehagelig følelse. Følte meg nesten litt som et barn som ble tatt med hånda ned i kakeboksen og litt umyndiggjort.

Hva tenker dere om saken? Burde jeg ta opp følelsene mine med typen, fortelle at jeg følte meg nokså ydmyket?

Anonymkode: d8938...d42

Jeg får så mange spørsmål i hodet av noen Innlegg her på forumet. Så starter med hvorfor du først må fortelle at typen din ikke er norsk, men fra Japan? Jeg er forvirret over at du ser det som viktig å fortelle først av alt.

Deretter lurer jeg på hvorfor du begynte å blande deg inn i den høyrøstede og helt meningsløse diskusjonen i butikken. Du kunne bare rolig tatt varene og betalt for så å gi dem til uteliggeren. Så kunne du og typen din diskutert hva problemet var. Og når det kommer til diskusjonen så vil jeg gjerne vite hva han egentlig argumenterte med da du sa at du hadde penger nok til å kjøpe den andre mannen dette, istedenfor at du ullent skriver at han underforstått sa at han ville beskytte deg. 

Før diskusjonen skjønner jeg heller ikke hvordan du kunne gå flere kvartaler før han ringte, og jeg skjønner heller ikke hva han betalte for å vise deg? 

Jeg er også forvirret fordi du mener deg nedlatende behandlet uten å kunne si fra. Hva er problemet med å si det? 

Jeg skjønner ingenting av dette og jeg begriper heller ikke hvordan folk her klarer å forstå noe og svare ut fra disse opplysningene. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tror ikke på denne historien. Ingen som vitner en sånn hendelse begynner å heie på rasisten og ingen kassamann highfiver en kunde for å lage bråk og trøbbel ved å oppføre seg som en drittsekk der inne. En sånn type mann hadde heller ikke fått seg dame så dette er nok bare en helgefantasi av en skrivelysten KG-bruker..

Anonymkode: d1921...c4b

Dette er det eneste svaret jeg til en viss grad kan forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han fremstilte jo deg som noen som måtte beskyttes fra den store, skumle verden. Som et lite barn, egentlig.

Orker du som voksen kvinne å bli behandlet slik?

Anonymkode: 2df51...583

Han behandlet henne som en totalt idiot. Hva blir det neste gang .

Om han var uenig så burde han bare latt henne brukt den femtilappen på mannen, og så kunne han tatt opp med henne hva han syntes om det på tomannshånd.

Det var hennes avgjørelse og hennes penger.

Anonymkode: 9f80c...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik, mannen din er en større huleboer enn denne flyktningen. Herregud. Du vet kanskje at man kan avsløre folk på hvordan de oppfører seg om dem som er under dem? Type servitører, vaskehjelp, etc.

Dette er en slik situasjon hvor kjæresten din prøver å hjelpe deg med å forstå hvilken drittsekk han er. Du kan takke ham for at du endelig ser ham for den han er, en primitiv & rabiat mann. 
 

Shit, jeg hadde skammet meg sånn hvis dette hadde skjedd meg, så flaut. Han fikk også deg til å fremstå som en idiot uten hjerneceller, bare ødelegger momentet ditt. Du kunne jo reflektert over situasjonen etterpå, du kunne fått utbytte av de 5 euroene også. Kanskje det kunne vært inspirasjon til noe større. 
 

og så kommer den bondeslampen og gjør det til ekkel smørje. 
 

Og alle heiet på han? Går han på ungdomsskolen? Påstår han at alle er misunnelig på han også? :P 

Anonymkode: 027cf...280

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har altså blitt sammen med verdens eneste japaner UTEN selvdisiplin??

Anonymkode: 914f8...e13

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (16 minutter siden):

Jeg får så mange spørsmål i hodet av noen Innlegg her på forumet. Så starter med hvorfor du først må fortelle at typen din ikke er norsk, men fra Japan? Jeg er forvirret over at du ser det som viktig å fortelle først av alt.

Deretter lurer jeg på hvorfor du begynte å blande deg inn i den høyrøstede og helt meningsløse diskusjonen i butikken. Du kunne bare rolig tatt varene og betalt for så å gi dem til uteliggeren. Så kunne du og typen din diskutert hva problemet var. Og når det kommer til diskusjonen så vil jeg gjerne vite hva han egentlig argumenterte med da du sa at du hadde penger nok til å kjøpe den andre mannen dette, istedenfor at du ullent skriver at han underforstått sa at han ville beskytte deg. 

Før diskusjonen skjønner jeg heller ikke hvordan du kunne gå flere kvartaler før han ringte, og jeg skjønner heller ikke hva han betalte for å vise deg? 

Jeg er også forvirret fordi du mener deg nedlatende behandlet uten å kunne si fra. Hva er problemet med å si det? 

Jeg skjønner ingenting av dette og jeg begriper heller ikke hvordan folk her klarer å forstå noe og svare ut fra disse opplysningene. 

Janei, det er jo lett å bli etterpåklok. Jeg kunne sikkert løst det bedre og annerledes, men midt i situasjonen var det hele ganske kaotisk, og jeg ble ganske satt ut for å være ærlig. 

 

Anonymkode: d8938...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...