Gå til innhold

Hvordan få bort pigmentflekker??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en del "flekker" på ansiktet. Er litt usikker på om det er fregner eller om det er pigmentflekker. Hvordan kan jeg få dem bort?

Snakket med fastlegen for et år siden. Og fikk noe som heter Pigmanorm. Den brukte jeg hverdag i 2 uker. Flekkene ble helt borte. Men kom tilbake når jeg sluttet med den kremen. Så den kremen var ikke en permanent løsning.

Hvordan kan jeg få dem vekk?😪

Anonymkode: 065de...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en del "flekker" på ansiktet. Er litt usikker på om det er fregner eller om det er pigmentflekker. Hvordan kan jeg få dem bort?

Snakket med fastlegen for et år siden. Og fikk noe som heter Pigmanorm. Den brukte jeg hverdag i 2 uker. Flekkene ble helt borte. Men kom tilbake når jeg sluttet med den kremen. Så den kremen var ikke en permanent løsning.

Hvordan kan jeg få dem vekk?😪

Anonymkode: 065de...68f

 

20230203_223704.jpg

20230203_223722.jpg

Anonymkode: 065de...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til en dyktig hudlege som identifiserer årsaken til pigmenteringen. Generelt: SPF hver dag, året rundt.

Anonymkode: b7adf...3fe

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å bli flinkere til å bruke solfaktor gjennom hele året,har jeg redusert pigmentflekkene mine.

Bruker solfaktor 15-25 vinterstid og 30-50 sommertid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til kosmetisk sykepleier forrige uke. Ut ifra hva jeg hadde så var det solfregner. Bitte små, knapt synlige. Dette måtte jeg til hudlege for å se. Hun kunne kun ta bort den knapt synlige pigmentflekker på siden ved øyet. Den blir bare synlig når jeg bruker selvbruning. Hun sa at den vil komme tilbake uansett, så anbefalte meg å vente til jeg ble litt eldre…. Men jeg skal til hudlege selv og se. Men saken var at det er ikke sikkert alt kan taes vekk og ingentig er visst permanent 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mer kjøtt, lever, egg og fisk. 

Slike flekker kommer av at kroppen aldrer fortere enn den skal pga manglende næring å bygge på. Jeg har hatt slike flekker på hendene og det forsvant ved å spise mer animalsk mat.

Anonymkode: 9ae9f...187

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv heller å finne årsaken.

Mine pigmentflekker forsvant av seg selv, 2 ganger.

Fikk stor pigmentflekk i ansiktet etter å ha brukt anti-depressiva å oversett advarsel om soleksponering.

Fikk stor pigmentflekk i ansiktet av stoffskiftesykdom, før jeg ble satt på medisiner. 

Anonymkode: 8e824...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...