Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blodtrykket mitt var idag 142/97, men sist uke var det kun 128/88. Har aldri hatt proteiner i urinen. Er noe hoven i anklene men ikke mer enn at jordmor beskrev det som normalt. Kan man ha så høyt blodtrykk uten å ha svangerskapsforgiftning? Og kan blodtrykket bli akutt dårligere? Skal tilbake på mandag men blir jo redd for at det plutselig skal skyte til værs i helga siden det har gått opp så fort 

Anonymkode: 4c681...859

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Anonymkode: ceaae...790

Skrevet

Her var stigende bt første symptom på begynnende svangerskapsforgiftning.

Tror det tok et par uker. Protein i urinen kom over natten en dag. (Tilfeldig at jeg tok urinprøve to dager på rad).

Du kan også ha høyt bt uten å få svangerskapsforgiftning.

Første steg er gjerne en 24 timers måling og sykemelding om du er i jobb. Og medisiner om det holder seg høyt.

Anonymkode: 2b0cb...4fa

• Nyttig 2
Skrevet

Av egen erfaring, for meg endte det med svangerskapsforgiftning. Jeg gikk over en måned med de symptomene der, men inkludert proteiner. Først da proteinutslaget ble veldig høyt, i tillegg til høyt bt og baby som falt på kurven så fikk jeg "diagnosen". Du burde uansett følges mer opp om du har forhøyet bt. Blodtrykk alene kan være grunn til igangsetting men da må det være veldig høyt tror jeg, ikke bare litt forhøyet av og til.

Anonymkode: 89040...49a

Skrevet

Jeg hadde høyt blodtrykk siste halvdel av graviditeten. Det er visst et symptom som fører til relativt mye bekymring nettopp fordi det kan være starten på svangerskapsforgiftning. Ble veldig mange turer til jordmor, og etter hvert kontroller på sykehus. Fikk ikke protein i urin før samme dag som jeg fødte. Skulle settes i gang på termindagen, men fødselen startet spontant den natten 😅

Skrevet

Hadde høyt blodtrykk fra uke 8 og ut graviditeten. Fikk ikke svangerskapsforgiftning, ble fulgt nøye opp på sykehuset og ble sykmeldt hele svangerskapet. 

Anonymkode: 10a08...b70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...