AnonymBruker 10 678 572 22 694 526 Skrevet 3. februar #1 Del Skrevet 3. februar Er 35år... men livet mitt har vært en berg og dal bane. Jeg har slitt med panikkanfall helt fra ungdomstiden. Hatt til tider høyt blodtrykk, hadde svangerskapsforgiftning med sistemann for 7år siden. I dette svangerskapet ble jeg påvist store celleforandringer, ble konisiert rett etter fødsel. Hadde da mannen i mitt liv, men det ble desverre slutt ifjor etter 14år. Nå ifjor, 34år, ble jeg påvist en hpv16(!!) Igjen. Igår sjekket jeg blodtrykket ogdet var på 130/85. Veldig høyt. Jeg aner ikke, men føler det er en ild rundt meg hele tiden. Har sykt helseangst, og vil så inderlig leve og bli gammel. Min søster har sluppet alt dette, noe jeg er så glad for!❤ Nå gråter jeg fordi jeg er livredd for å dø av enten kreft eller hjerneblødning, jeg ser bare for meg en tidlig død suden heg har alt dette.... (Jeg tror trykket kommer fordi jeg er redd hos legen). Er det sjans for at jeg dør tidlig pga alt dette? Jeg følger jo screeningprogrammet og alt jeg kan. 🥺🥺 (Trener og er slank..) Anonymkode: e0f75...f19 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
- Brian 597 4 218 Skrevet 3. februar #2 Del Skrevet 3. februar Ingen grunn til å være redd; dette kommer til å ordne seg. Problemet med døden er at den vil berøre oss alle før eller senere, men det er ingen grunn til å bekymre seg på forskudd - det er mange som har trodd at de ville gå bort som unge, men som likevel ble gamle, og vel så det. Så opp med hodet - jeg forstår godt at man kan få angst av det ene eller det andre, særlig når det er snakk om helsen, men bekymringer for fremtiden er noe man kan putte i en tom eske og legge den til side; hver dag er en ny dag som man aldri kommer til å få oppleve om igjen, og det gjelder å ta vare på dette unike øyeblikket før det forsvinner i fortidens horisont, og gjøre det beste ut av det. Ønsker deg uansett riktig god bedring, og - som sagt - ingen grunn til å være redd; du har fortsatt et langt liv foran deg; verden trenger deg mer enn du aner. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 10 678 572 22 694 526 Skrevet 3. februar #3 Del Skrevet 3. februar - Brian skrev (20 minutter siden): Ingen grunn til å være redd; dette kommer til å ordne seg. Problemet med døden er at den vil berøre oss alle før eller senere, men det er ingen grunn til å bekymre seg på forskudd - det er mange som har trodd at de ville gå bort som unge, men som likevel ble gamle, og vel så det. Så opp med hodet - jeg forstår godt at man kan få angst av det ene eller det andre, særlig når det er snakk om helsen, men bekymringer for fremtiden er noe man kan putte i en tom eske og legge den til side; hver dag er en ny dag som man aldri kommer til å få oppleve om igjen, og det gjelder å ta vare på dette unike øyeblikket før det forsvinner i fortidens horisont, og gjøre det beste ut av det. Ønsker deg uansett riktig god bedring, og - som sagt - ingen grunn til å være redd; du har fortsatt et langt liv foran deg; verden trenger deg mer enn du aner. ❤❤ Takk.. Fikk bare så dødsangst av å høre at jeg har hpv16 som jeg kanskje ikke blir kvitt?! Skal jeg sette livet på vent og tenke at jeg får kreft 40åring? Hva kan jeg gjøre? Er jeg i faresonen eller trygg? Gynokologen sa til meg at de som sjekket screeningprogrammet så bra som meg vil mest sannsynlig ikke rekke å få kreft. Jeg er frisk pr nå, men jeg som har dette får en påminnelse om at kreften er på vei... Ser helt mørkt på alt, har tre barn.😢 Anonymkode: e0f75...f19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører 10 854 8 476 Skrevet 3. februar #4 Del Skrevet 3. februar Vi har ett relativt godt helsevesen i dag og jeg tror det vil gå helt bra med deg du vil nok begynne og knirke en gang i tiden når du går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 10 678 572 22 694 526 Skrevet 3. februar #5 Del Skrevet 3. februar Maskinfører skrev (8 minutter siden): Vi har ett relativt godt helsevesen i dag og jeg tror det vil gå helt bra med deg du vil nok begynne og knirke en gang i tiden når du går Er det sånn at vi som er redd for å dø, vi som fanger opp alt, kanskje får et langt liv istedet? Fordi vi følges opp? Legen sa at det er de som gjør motsatt av meg som ofte får kreft/m spredning grunnet lite oppfølging. Anonymkode: e0f75...f19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
- Brian 597 4 218 Skrevet 4. februar #6 Del Skrevet 4. februar 12 minutter siden, AnonymBruker said: ❤❤ Takk.. Fikk bare så dødsangst av å høre at jeg har hpv16 som jeg kanskje ikke blir kvitt?! Skal jeg sette livet på vent og tenke at jeg får kreft 40åring? Hva kan jeg gjøre? Er jeg i faresonen eller trygg? Gynokologen sa til meg at de som sjekket screeningprogrammet så bra som meg vil mest sannsynlig ikke rekke å få kreft. Jeg er frisk pr nå, men jeg som har dette får en påminnelse om at kreften er på vei... Ser helt mørkt på alt, har tre barn.😢 Anonymkode: e0f75...f19 Det er så mye man kunne ha bekymret seg over, men som likevel ordner seg til slutt - for en del år siden fikk jeg høre at det var en viss mulighet for at en svært nær slektning kunne ha kreft, noe jeg naturligvis tok meget tungt, men vedkommende ble aldri syk, og lever fortsatt i beste velgående. Godt at du har vært hos legen og er oppmerksom på dette; for min del er jeg også i faresonen for å få kreft, men det er ingen grunn til å engste seg; det som skjer, det skjer, og så lenge det er bruk for meg, kommer jeg til å være her. Det samme gjelder deg; verden trenger deg, og barna dine trenger deg. Så ikke vær redd; dette kommer til å ordne seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 10 678 572 22 694 526 Skrevet 4. februar #7 Del Skrevet 4. februar - Brian skrev (17 timer siden): Det er så mye man kunne ha bekymret seg over, men som likevel ordner seg til slutt - for en del år siden fikk jeg høre at det var en viss mulighet for at en svært nær slektning kunne ha kreft, noe jeg naturligvis tok meget tungt, men vedkommende ble aldri syk, og lever fortsatt i beste velgående. Godt at du har vært hos legen og er oppmerksom på dette; for min del er jeg også i faresonen for å få kreft, men det er ingen grunn til å engste seg; det som skjer, det skjer, og så lenge det er bruk for meg, kommer jeg til å være her. Det samme gjelder deg; verden trenger deg, og barna dine trenger deg. Så ikke vær redd; dette kommer til å ordne seg. ❤ Jeg var litt panisk igår pga at jeg hadde vært hos legen å fått påvist hpv16. Men satser på at det ordner seg, sant at man ikke må ta sorgene på forskudd. Anonymkode: e0f75...f19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 10 678 572 22 694 526 Skrevet 4. februar #8 Del Skrevet 4. februar Det der er ikke høyt BT. Hvem har fortalt deg det? Anonymkode: 79529...94e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 10 678 572 22 694 526 Skrevet 4. februar #9 Del Skrevet 4. februar Jeg må bare legge til at blodtrykket ditt er ikke veldig høyt. Det er innafor normalt. Anonymkode: e324c...52e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 10 678 572 22 694 526 Skrevet 4. februar #10 Del Skrevet 4. februar Kanskje du skulle snakket med noen om helseangsten din forresten? ❤️ Det hjelper litt det, å ha noen å snakke med regelmessig som kan hjelpe deg å få skuta på riktig kjøl når stormen blåser i alle retninger. Anonymkode: e324c...52e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 10 678 572 22 694 526 Skrevet 4. februar #11 Del Skrevet 4. februar Skjønner deg godt. Har en far og bror som døde ung av kreft, og generelt mye kreft i familien. Hadde svangerskapsforgiftning nå i fjor. Jeg bekymrer meg ikke for å dø av den grunn, men jeg lever med den tanken at kanskje jeg ikke blir 80 år så da får jeg virkelig nyte livet så lenge jeg kan. Ingen kan vite om jeg dør 40 eller 50 år gammel men gjør jeg det beste ut av årene så slipper jeg i alle fall angre på alt jeg ikke har gjort. Så er det sånn at man kan dø av hva som helst, påkjørsel, kreft, drukning og det er umulig å få en dato for hvor lang tid man får. Så var jeg deg ville jeg senket skuldrene, det er i alle fall ikke bra for helsen å bekymre seg og ikke for blodtrykk heller. Har man hatt svangerskapsforgiftning skal man bare leve litt sunnere enn de fleste og trene osv❤️ Anonymkode: 10966...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 10 678 572 22 694 526 Skrevet 4. februar #12 Del Skrevet 4. februar Ligg unna alkohol, tobakk og ultra-prossesert mat så går det nok greit. Alkohol spesielt da det er en tydelig sammenheng mellom forbruk og depresjon, selv med få enheter i uka. Anonymkode: e13e2...25c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena 1 392 4 598 Skrevet 4. februar #13 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er 35år... men livet mitt har vært en berg og dal bane. Jeg har slitt med panikkanfall helt fra ungdomstiden. Hatt til tider høyt blodtrykk, hadde svangerskapsforgiftning med sistemann for 7år siden. I dette svangerskapet ble jeg påvist store celleforandringer, ble konisiert rett etter fødsel. Hadde da mannen i mitt liv, men det ble desverre slutt ifjor etter 14år. Nå ifjor, 34år, ble jeg påvist en hpv16(!!) Igjen. Igår sjekket jeg blodtrykket ogdet var på 130/85. Veldig høyt. Jeg aner ikke, men føler det er en ild rundt meg hele tiden. Har sykt helseangst, og vil så inderlig leve og bli gammel. Min søster har sluppet alt dette, noe jeg er så glad for!❤ Nå gråter jeg fordi jeg er livredd for å dø av enten kreft eller hjerneblødning, jeg ser bare for meg en tidlig død suden heg har alt dette.... (Jeg tror trykket kommer fordi jeg er redd hos legen). Er det sjans for at jeg dør tidlig pga alt dette? Jeg følger jo screeningprogrammet og alt jeg kan. 🥺🥺 (Trener og er slank..) Anonymkode: e0f75...f19 Det høres ut som dødsangst og det kan du få hjelp for. En tidligere kollega fikk dødsangst i 30 årene og han visste ikke hvorfor det plutselig kom. Ingenting hadde skjedd. Han fikk veldig god hjelp og idag er han 72 år og lever med diabetes og medisinert blodtrykk. Jeg anbefaler deg å snakke med fastlegen din om dette. Bestill gjerne dobbeltime og snakk om dette. Kanskje flere timer trengs, men det finner du ut etterhvert. Du kan også spørre om å få ha blodtrykksmåler som måler deg i 2 døgn. Jeg hadde det og den viste helt normalt blodtrykk til tross for at målinger hos fastlege var litt for høyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew 19 582 60 003 Skrevet 4. februar #14 Del Skrevet 4. februar Blodtrykket ditt er ikke farlig høyt. Det normale er 120/70. Et blodtrykk har en tendens til å øke når man er hos legen. Det er naturlig. Er du redd for å få for høyt, kan det være lurt å kjøpe et godt blodtrykksapparat bare for at du ikke skal ha sånn angst vedr. dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 10 678 572 22 694 526 Skrevet 4. februar #15 Del Skrevet 4. februar Honey Dew skrev (Akkurat nå): Blodtrykket ditt er ikke farlig høyt. Det normale er 120/70. Et blodtrykk har en tendens til å øke når man er hos legen. Det er naturlig. Er du redd for å få for høyt, kan det være lurt å kjøpe et godt blodtrykksapparat bare for at du ikke skal ha sånn angst vedr. dette. 120/80 er normalt BT for de rundt 18 år. Ikke 120/70. Anonymkode: 79529...94e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew 19 582 60 003 Skrevet 4. februar #16 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 120/80 er normalt BT for de rundt 18 år. Ikke 120/70. Anonymkode: 79529...94e Jeg har fått beskjed av legen at blodtrykket mitt ikke skal overstige 120/70. Det er normalt blodtrykk. Det ble jeg fortalt både av fastlege og hjertelege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 10 678 572 22 694 526 Skrevet 4. februar #17 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er 35år... men livet mitt har vært en berg og dal bane. Jeg har slitt med panikkanfall helt fra ungdomstiden. Hatt til tider høyt blodtrykk, hadde svangerskapsforgiftning med sistemann for 7år siden. I dette svangerskapet ble jeg påvist store celleforandringer, ble konisiert rett etter fødsel. Hadde da mannen i mitt liv, men det ble desverre slutt ifjor etter 14år. Nå ifjor, 34år, ble jeg påvist en hpv16(!!) Igjen. Igår sjekket jeg blodtrykket ogdet var på 130/85. Veldig høyt. Jeg aner ikke, men føler det er en ild rundt meg hele tiden. Har sykt helseangst, og vil så inderlig leve og bli gammel. Min søster har sluppet alt dette, noe jeg er så glad for!❤ Nå gråter jeg fordi jeg er livredd for å dø av enten kreft eller hjerneblødning, jeg ser bare for meg en tidlig død suden heg har alt dette.... (Jeg tror trykket kommer fordi jeg er redd hos legen). Er det sjans for at jeg dør tidlig pga alt dette? Jeg følger jo screeningprogrammet og alt jeg kan. 🥺🥺 (Trener og er slank..) Anonymkode: e0f75...f19 Du har LAVT blodtrykk … Anonymkode: 377dc...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 10 678 572 22 694 526 Skrevet 4. februar #18 Del Skrevet 4. februar 10 minutter siden, Honey Dew said: Jeg har fått beskjed av legen at blodtrykket mitt ikke skal overstige 120/70. Det er normalt blodtrykk. Det ble jeg fortalt både av fastlege og hjertelege. Jeg har hørt 120/80, men det er jo ikke store forskjellen. Når det går over 140/90 så blir det regnet som høyt. Mener at TS har blodtrykksapparat hjemme som hun måler med og at det er dette som viser 130/85. Men det er jo ingenting å bli redd for, selv om det kunne vært littegrann bedre så er det ikke noe farlig. Anonymkode: e324c...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Are 2 221 4 684 Skrevet 4. februar #19 Del Skrevet 4. februar Blodtrykket er ikke fareteuwnsw høyt. 120/80 er det normale . Overtrykket påvirkes av stress etc. Slapp av. Du blir fulgt opp. Inge grunn til at du skulle dø ung. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 10 678 572 22 694 526 Skrevet 4. februar #20 Del Skrevet 4. februar Honey Dew skrev (50 minutter siden): Blodtrykket ditt er ikke farlig høyt. Det normale er 120/70. Et blodtrykk har en tendens til å øke når man er hos legen. Det er naturlig. Er du redd for å få for høyt, kan det være lurt å kjøpe et godt blodtrykksapparat bare for at du ikke skal ha sånn angst vedr. dette. Ja jeg får med meg hjem et apparat til uka. Men kommer til å stresse hver gang den skal måle. 😱 jeg hater angsten min. Hva med hpv16 som jeg har fått påvist da? Og om man går med for høyt blodtrykk over tid er jeg redd for plutselig hjertestans. Føler bare jeg ikke kan bli 90år. Har helt panikk for helsa...🙉ts.. Anonymkode: e0f75...f19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå