Gå til innhold

100% stilling. Utbetalt 25 000 kr. Lavtlønnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo et litt diffust spørsmål, for hva skal man sammenligne med?

Ser at noen har en "fasit", 85% av en industriarbeiderlønn (eller noe slikt). Hvis det er fasiten, så er jo også svaret lett å komme frem til.

Men likevel mener jeg du tjener relativt lite i forhold til lengde på utdanning og erfaring.

Selv har jeg ca. 58,000 i mnd (brutto), med en bachelorgrad innen fagfeltet jeg jobber i, samt noe kursing. Ikke mer enn fem års erfaring, men jeg er en sånn som blander meg inn i det miste og tar på alt av oppgaver jeg kan komme over. Dermed har jeg fått meg litt ekstra betalt, grunnlønn for min originale stilling er 50k/mnd.

Anonymkode: 7cce7...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

TS: Jeg har høye salgs budsjetter jeg må nå, men ingen provisjon. Vi får kake eller pizza innimellom som «bonus». 

Anonymkode: e76ab...0f4

Men da har du jo dårlige betingelser i tillegg til dårlig lønn rett og slett. Ikke at bonusen vi får er individuelt basert den heller eller at den er voldsomt stor, men et par tre titusenlapper blir det fort. Det hadde jeg da jeg jobbet med kundeservice hos en annen finansbedrift også. Så jeg ville definitivt sett meg om etter en ny arbeidsplass hvis jeg var deg.

Anonymkode: debac...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig usikker på om dette er reelt, da det for meg (som også jobber i bank) høres helt sprøtt ut at du med to bachelorgrader og årsenhet i ledelse tjener rett under 470'? Jeg er 30, jobber også i en mellomstor bank som rådgiver med noe utvidet ansvar og tjener 700.000,- i fastlønn. Har kun en bachelorgrad. Vil absolutt si du tjener svært lavt til alder og utdanningen din tilsier.. 

Anonymkode: 20228...34f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 22.08):

Jeg har 39 000 før skatt i matbutikk. Dersom du har utdanning, vil jeg påstå lønnen din er lav.

Anonymkode: b057f...931

Da jobber du veldig mye inkl helg for det er ikke normal  eller vanlig butikklønn

Tror uansett ts sin jobb er bedre. Er ingen framtid i matbutikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er veldig usikker på om dette er reelt, da det for meg (som også jobber i bank) høres helt sprøtt ut at du med to bachelorgrader og årsenhet i ledelse tjener rett under 470'? Jeg er 30, jobber også i en mellomstor bank som rådgiver med noe utvidet ansvar og tjener 700.000,- i fastlønn. Har kun en bachelorgrad. Vil absolutt si du tjener svært lavt til alder og utdanningen din tilsier.. 

Anonymkode: 20228...34f

Ts: Dette er absolutt reelt. Jeg starta i bank for mellom 4 og 5 år siden. Starta da med 430 000 kr. Så jeg har økt noe 28 000 kr på disse årene, men det er fordi LO grep inn og satte et minimums tak. Og jeg har fått de vanlige lønnsøkningene alle får. Jeg ser jo nå at jeg ble lurt trill rundt da jeg ble ansatt. Jeg prøvde å sjekke med andre rundt meg, men ingen ville oppi hva de tjente. Så jeg regnet med at sjefen hadde gitt meg et ok tilbud. Jeg har undersøkt nå og jeg tjener absolutt dårligst på avdelingen, men sjefen sier at de har ikke budsjetter til å gjøre noe med det nå. Forhandle lønn måtte jeg ha gjort med tidligere sjef før jeg ble ansatt. 

Anonymkode: e76ab...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts: Dette er absolutt reelt. Jeg starta i bank for mellom 4 og 5 år siden. Starta da med 430 000 kr. Så jeg har økt noe 28 000 kr på disse årene, men det er fordi LO grep inn og satte et minimums tak. Og jeg har fått de vanlige lønnsøkningene alle får. Jeg ser jo nå at jeg ble lurt trill rundt da jeg ble ansatt. Jeg prøvde å sjekke med andre rundt meg, men ingen ville oppi hva de tjente. Så jeg regnet med at sjefen hadde gitt meg et ok tilbud. Jeg har undersøkt nå og jeg tjener absolutt dårligst på avdelingen, men sjefen sier at de har ikke budsjetter til å gjøre noe med det nå. Forhandle lønn måtte jeg ha gjort med tidligere sjef før jeg ble ansatt. 

Anonymkode: e76ab...0f4

Fagforeningen din ville ikke oppgi noe informasjon om lønnsnivå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

c_buk skrev (På 7.2.2023 den 17.03):

Fagforeningen din ville ikke oppgi noe informasjon om lønnsnivå?

Ts : nei de sa at lønn er veldig individuell 

Anonymkode: e76ab...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 22.10):

TS: Jeg har 7 år på høgskole. 

Anonymkode: e76ab...0f4

469.000,- er dårlig betalt. 

Jeg har 900.000,- uten høyere utdanning.

Anonymkode: 836ab...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts : nei de sa at lønn er veldig individuell 

Anonymkode: e76ab...0f4

Meget dårlig svar fra fagforeningen. Dette er jobben deres.

Sett på noe andre stilling da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

469.000,- er dårlig betalt. 

Jeg har 900.000,- uten høyere utdanning.

Anonymkode: 836ab...acc

 

Kan jeg spørre hva du gjør?

Anonymkode: 4e48c...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 6.35):

Jeg er veldig usikker på om dette er reelt, da det for meg (som også jobber i bank) høres helt sprøtt ut at du med to bachelorgrader og årsenhet i ledelse tjener rett under 470'? Jeg er 30, jobber også i en mellomstor bank som rådgiver med noe utvidet ansvar og tjener 700.000,- i fastlønn. Har kun en bachelorgrad. Vil absolutt si du tjener svært lavt til alder og utdanningen din tilsier.. 

Anonymkode: 20228...34f

Hun jobber jo på kundesenteret, det er ikke helt sammenlignbart med de faktiske rådgiverstillingene. 

Anonymkode: debac...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bbc2 skrev (På 7.2.2023 den 6.42):

Da jobber du veldig mye inkl helg for det er ikke normal  eller vanlig butikklønn

Tror uansett ts sin jobb er bedre. Er ingen framtid i matbutikk

Sier du det, du. Det er virkelig ikke veldig vanskelig å tjene 39.000 i mnd før skatt i et butikkyrke dersom man har 100% stilling, gjerne litt ansiennitet, og rullerer kvelds- og helgevakter som de fleste i den bransjen gjør.
 

Betaler man alminnelige 35% i skatt, så har man da drøye 25.000 utbetalt i måneden. Hurra.

Anonymkode: 44fa4...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hun jobber jo på kundesenteret, det er ikke helt sammenlignbart med de faktiske rådgiverstillingene. 

Anonymkode: debac...ddb

Tenker jeg også. Og med to relevante bachelorer + årsstudie så er TS temmelig overkvalifisert til å jobbe på kundesenteret. Det er jo i disse stillingene de hyrer inn random sommerhjelper. De har basically ikke noe ansvar? Så det kan  hende at det er stillingen og ikke kvalifikasjonene TS er lønnet etter. 

Anonymkode: 44fa4...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 15.47):

Ts: Dette er absolutt reelt. Jeg starta i bank for mellom 4 og 5 år siden. Starta da med 430 000 kr. Så jeg har økt noe 28 000 kr på disse årene, men det er fordi LO grep inn og satte et minimums tak. Og jeg har fått de vanlige lønnsøkningene alle får. Jeg ser jo nå at jeg ble lurt trill rundt da jeg ble ansatt. Jeg prøvde å sjekke med andre rundt meg, men ingen ville oppi hva de tjente. Så jeg regnet med at sjefen hadde gitt meg et ok tilbud. Jeg har undersøkt nå og jeg tjener absolutt dårligst på avdelingen, men sjefen sier at de har ikke budsjetter til å gjøre noe med det nå. Forhandle lønn måtte jeg ha gjort med tidligere sjef før jeg ble ansatt. 

Anonymkode: e76ab...0f4

Om ingen vil fortelle deg hva de får i lønn, så tar det typ 4 minutter å finne lønnsstatistikker som gir deg en god pekepinn på median- og gjennomsnittslønn innenfor de fleste bransjer og yrker på Internett. Fagforeningene pleier også å ha statistikk på slikt. Så hjelpesløs kan du ikke være at du ikke visste eller fant ut av dette selv! Hvorfor du ikke undersøkte dette før etter at du har vært ansatt en stund gir ingen mening.

Anonymkode: 44fa4...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bbc2 skrev (På 7.2.2023 den 6.42):

Da jobber du veldig mye inkl helg for det er ikke normal  eller vanlig butikklønn

Tror uansett ts sin jobb er bedre. Er ingen framtid i matbutikk

Jeg har allerede kommentert at ts kan søke andre jobber som gir høyere lønn pga utdanningen hennes. 

Anonymkode: b057f...931

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...