Gå til innhold

100% stilling. Utbetalt 25 000 kr. Lavtlønnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har 28000 utbetalt- helsesekretær. Det er jo regnet som et lavtlønnsyrke. Så litt rart at en jobb i bank/ finansbransjen er dårligere betalt. 

Anonymkode: 9be25...e1e

Kan jeg spørre om du jobber privat eller offentlig, om du er autorisert og hvor mange års erfaring du har? Hadde satt kjempe stor pris på svar. Er under utdanning nå for å bli autorisert helsesekretær, så det er derfor jeg spør☺️

Anonymkode: 7ba33...e2f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken 7 års utdannelse kreves for å være rådgiver i bank? Jeg har ingen utdannelse og har samme lønn som deg. 

Stusser også litt over at du jobber i bank og likevel klarer flere ganger å få baksmell på skatten. Jeg vet nøyaktig hvor mange prosent skatt jeg må betale hvert år for å gå i null, noe som tar meg 5 minutters  sjekk av skattekortet hver desember.

Anonymkode: 07f2a...3c3

Hvorfor vil du gå i null?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du betaler 31 % skatt i snitt, på en inntekt på 468000 og fortsatt går i minus så bør du ha en formue som skal skattlegges. 

Alternativt har du andre trekk i lønn som gir en så lav utbetaling, ellers går ikke dette regnestykket opp. 

Når det er sagt, jeg har en bachelor i øk/ad og har pr d.d 53000 brutto / 37000 netto, men jeg skatter  mer enn normalt fordi jeg har en bonus som skattes av månedlig. 

Anonymkode: 47c74...0cd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

TS: Ja ?! Lønn før skatt er 39 000 kr

Anonymkode: e76ab...0f4

Du skatter nok for mye ☺️

Anonymkode: 82e48...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis du betaler 31 % skatt i snitt, på en inntekt på 468000 og fortsatt går i minus så bør du ha en formue som skal skattlegges. 

Alternativt har du andre trekk i lønn som gir en så lav utbetaling, ellers går ikke dette regnestykket opp. 

Når det er sagt, jeg har en bachelor i øk/ad og har pr d.d 53000 brutto / 37000 netto, men jeg skatter  mer enn normalt fordi jeg har en bonus som skattes av månedlig. 

Anonymkode: 47c74...0cd

Ts: Eneste trekket er til Lo medlemskap, men det er ikke mange hundrelapper. Har ingen formue. 

Anonymkode: e76ab...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du skatter nok for mye ☺️

Anonymkode: 82e48...368

Ts: I wish, men blitt skyldig to år på rad. Ikke mye, men litt. 

Anonymkode: e76ab...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du hatt samme jobb over lengre tid? Jobber du i distriktet? Jeg hadde en lignende jobb for noen år siden i en mindre norsk by. Flyttet inn til Oslo, samme stilling, og gikk opp 130k i basislønn. Sier bare at det er flere faktorer som spiller inn. Du burde forhandle lønn eller helst bytte jobb. Du tjener minst 100k for lite mtp utdanning (3 års, man regner ikke antall år men type grad, og du har bachelor).

Anonymkode: 5669d...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts: Nei jeg er en av de som tjener dårligst. Da jeg fikk jobb var jeg dum og forhandlet ikke om lønn. Jeg hadde vært arbeidssøker en periode og takket ja til det jeg fikk. Har økt lite etter det. Prøvd å be om lønnsøkning, men fått høre at de har ikke mer å gi. 
 

Lønnen på avdelingen spriker mye. Vet ikke hva alle har, men vet at en nyansatt har 100 000 kr mer enn meg. De fleste andre har 30 000 kr mer enn meg. 

Anonymkode: e76ab...0f4

Jeg tenker det er på tide å søke etter ny jobb. 

Anonymkode: d319b...bd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er man lavtlønnet hvis man jobber 100% og har 25000 kr utbetalt? Jeg jobber innen bank og finans. Og har 7 år med relevant utdanning altså økonomi admin 2 bachelorer og et årsstudie. 

Anonymkode: e76ab...0f4

 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

TS: Ja ?! Lønn før skatt er 39 000 kr

Anonymkode: e76ab...0f4

Du har et altfor høyt skattetrekk, og det burde du vite. 

Men 39 000,- i bruttolønn med slik utdanning og så lang erfaring, i den bransjen, er lite, ja. Og jeg definerer deg som både lavtlønnet og underbetalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er i din bransje. Jeg har bachelor og jobber i kommunen. Jeg har ca 58 000 brutto i mnd. Og jeg tror ikke kommunale lønninger er særlig høye.

Anonymkode: fc9f6...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du hatt samme jobb over lengre tid? Jobber du i distriktet? Jeg hadde en lignende jobb for noen år siden i en mindre norsk by. Flyttet inn til Oslo, samme stilling, og gikk opp 130k i basislønn. Sier bare at det er flere faktorer som spiller inn. Du burde forhandle lønn eller helst bytte jobb. Du tjener minst 100k for lite mtp utdanning (3 års, man regner ikke antall år men type grad, og du har bachelor).

Anonymkode: 5669d...1b1

Ts: Ja har hatt samme jobb en del år nå. Og ja bor ikke i en storby. 

Anonymkode: e76ab...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 time siden):

 

Du har et altfor høyt skattetrekk, og det burde du vite. 

Men 39 000,- i bruttolønn med slik utdanning og så lang erfaring, i den bransjen, er lite, ja. Og jeg definerer deg som både lavtlønnet og underbetalt.

Ts: Jeg har jo ikke for høyt skattetrekk når jeg blir skyldig. Har vurdert å sette opp et ekstra trekk på 500kr for å unngå baksmell. 

Anonymkode: e76ab...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ts: Ja alle tror det er så bra betalt. Har kun fastlønn ingen bonus. 8-16 så ingen tillegg. Er rådgiver. 

Anonymkode: e76ab...0f4

Syns det er veldig rart at du skal ha så høy utdanning og framstå så uvitende innen det yrket / utdanning du påstår å ha. Rådgiver innen økonomi,  vet du hva det tror jeg faktisk ikke på.

Anonymkode: 22d33...96a

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 40000 før skatt, og får nesten 28000 utbetalt etter skatt. Mulig jeg betaler for mye skatt.. 

Anonymkode: 9be25...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts: Jeg har jo ikke for høyt skattetrekk når jeg blir skyldig. Har vurdert å sette opp et ekstra trekk på 500kr for å unngå baksmell. 

Anonymkode: e76ab...0f4

Da er det noe du ikke forteller oss enten rundt fratrekk eller formue. For bruttolønn vs nettolønn viser at differansen er for stor til at dette kan kalles skatt alene.

Men som sagt, du er underbetalt. Det var vel det du spurte om.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Syns det er veldig rart at du skal ha så høy utdanning og framstå så uvitende innen det yrket / utdanning du påstår å ha. Rådgiver innen økonomi,  vet du hva det tror jeg faktisk ikke på.

Anonymkode: 22d33...96a

Er kanskje en grunn til den lave lønna 😅

Anonymkode: debac...ddb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er kanskje en grunn til den lave lønna 😅

Anonymkode: debac...ddb

Nesten så jeg tror det også, for dette går bare ikke opp. 

Kanskje du er som min kollega som egentlig kun egner seg som papirflytter

Anonymkode: 47c74...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har 28000 utbetalt- helsesekretær. Det er jo regnet som et lavtlønnsyrke. Så litt rart at en jobb i bank/ finansbransjen er dårligere betalt. 

Anonymkode: 9be25...e1e

Er kanskje noe galt med skattetrekket da vet du.  Kanskje du er trekt for lite, og han har før høyt trekk ?

Anonymkode: f1e11...510

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Syns det er veldig rart at du skal ha så høy utdanning og framstå så uvitende innen det yrket / utdanning du påstår å ha. Rådgiver innen økonomi,  vet du hva det tror jeg faktisk ikke på.

Anonymkode: 22d33...96a

Ts: Jeg jobber jo ikke i Skatteetaten. Jobber ikke med skatt. Jeg jobber med privatkunder i dagligbanken til en mellomstor bank. Jeg er ikke finansrådgiver og har ikke kreditt autorisasjon via finaut, men jeg har GOS. 

Anonymkode: e76ab...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er kanskje en grunn til den lave lønna 😅

Anonymkode: debac...ddb

TS: Med denne kommentaren så vet jeg ihvertfall at jeg tjener mer enn deg. 

Anonymkode: e76ab...0f4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...