Gå til innhold

Venninna min provosert fordi jeg greier å spare


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke rart mange på KG er venneløse 😅

"JEG spiser vassgraut og sånt" (implisitt; du sløser i vei og vet ikke hva du holder på med, men nå skal JEG fortelle deg!) 

Og så bli fornærma over svaret du får. 

Anonymkode: 3f088...8cf

Så når to venninner deler erfaringer og hvordan de løser ting i hverdagen så mener du at bare venninnen skal kunne få si sitt og TS skal tie om hvordan hen takler den nye hverdagen? Ærlig talt! Skal man virkelig være så hårsår at man ikke stå for hvordan man selv velger å leve og ikke tåle å høre om hvordan venninner tar sine valg? Med andre ord, skal man ikke kunne ha en åpen diskusjon?

Anonymkode: d9245...e25

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så når to venninner deler erfaringer og hvordan de løser ting i hverdagen så mener du at bare venninnen skal kunne få si sitt og TS skal tie om hvordan hen takler den nye hverdagen? Ærlig talt! Skal man virkelig være så hårsår at man ikke stå for hvordan man selv velger å leve og ikke tåle å høre om hvordan venninner tar sine valg? Med andre ord, skal man ikke kunne ha en åpen diskusjon?

Anonymkode: d9245...e25

TS sa sitt. Bestemte seg for at hun ikke likte venninnas svar. Gikk rett på KG for sympati. 

Hva er åpent med det? 

Anonymkode: 3f088...8cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

TS sa sitt. Bestemte seg for at hun ikke likte venninnas svar. Gikk rett på KG for sympati. 

Hva er åpent med det? 

Anonymkode: 3f088...8cf

Det hadde ikke vært noen grunn til å høre hva andre mener på KG dersom venninnen hadde respektert at andre løser ting annerledes enn hun selv.

Anonymkode: d9245...e25

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det hadde ikke vært noen grunn til å høre hva andre mener på KG dersom venninnen hadde respektert at andre løser ting annerledes enn hun selv.

Anonymkode: d9245...e25

Og venninnas tråd hadde fått mer sympati. Å bli belært av venninner er veldig lite populært her inne. 

Anonymkode: 3f088...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og venninnas tråd hadde fått mer sympati. Å bli belært av venninner er veldig lite populært her inne. 

Anonymkode: 3f088...8cf

TS skrev ingenting om å at hun belærte venninnen. Andre la ord i munnen på TS. Kanskje hun gjorde det, men mange her har valgt å beskylde TS for noe som kanskje ikke stemmer ISTEDENFOR å stille spørsmål for å få et bredere bilde av hva som faktisk skjedde.

Anonymkode: d9245...e25

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men tror du virkelig venninna svarte på den måten fordi hun mener det er en menneskerett å sløse på mat som man vil, og umulig å spare?

Eller er det en liten tanke som kanskje sier deg at TS har vært belærende her? 

Og nå må du også huske på, som mange glemmer her inne; vi får TS sitt narrativ. Hva ville venninna skrevet? 

Anonymkode: 3f088...8cf

Det er de eneste to alternativene du ser for deg?

Venninna er åpenbart misunnelig og slang med leppa for å dukke TS.

Jantelov hele veien - du skal ikke tro du er klokere enn oss, du skal ikke tro du kan lære oss noe...

Anonymkode: 186c0...fbe

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er de eneste to alternativene du ser for deg?

Venninna er åpenbart misunnelig og slang med leppa for å dukke TS.

Jantelov hele veien - du skal ikke tro du er klokere enn oss, du skal ikke tro du kan lære oss noe...

Anonymkode: 186c0...fbe

Liker du det når noen belærer deg om at du lever ditt liv på feil måte, og bør ta andre valg? 

Anonymkode: 3f088...8cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Liker du det når noen belærer deg om at du lever ditt liv på feil måte, og bør ta andre valg? 

Anonymkode: 3f088...8cf

Eller du kan stille spørsmålet på en annen måte: Utgjør det noen forskjell for deg om noen prøver å belære deg med noe når du selv står for dine avgjørelser og er tilfreds med dem?

Anonymkode: d9245...e25

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Du fortalt venninna de at hun sløser. Fordi hun ikke spiser Vassgraut. 

Og jeg ser jo egentlig på tonen din hva slags holdninger du viser andre. Pass deg, ellers står du igjen venneløs snart. 

Anonymkode: 3f088...8cf

Du spiser helt sikkert ikke vassgraut. Hvem har vel spist det siden slutten av 1800tallet + krigsårene? Høres mer ut som en spissformulering. Havregrøt høres mer realistisk ut 

Anonymkode: 85d26...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller du kan stille spørsmålet på en annen måte: Utgjør det noen forskjell for deg om noen prøver å belære deg med noe når du selv står for dine avgjørelser og er tilfreds med dem?

Anonymkode: d9245...e25

Så venninna burde vært overværende og "den større personen" når TS sier at hun bør spise mer vassgrøt så slipper hun å være fattig? 

Anonymkode: 3f088...8cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hun mener at jeg ikke bør spare penger når maten er dyr og andre sliter. Jeg skjønner ikke hvordan det skulle hjelpe andre at jeg begynner å bruke mer penger.

Anonymkode: d0ea9...58e

Hvor mye tjener hun selv? Kanskje hun mener at du bør dele det du sparer mens andre ( og henne )

Anonymkode: f80ea...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du spiser helt sikkert ikke vassgraut. Hvem har vel spist det siden slutten av 1800tallet + krigsårene? Høres mer ut som en spissformulering. Havregrøt høres mer realistisk ut 

Anonymkode: 85d26...416

TS har senere i tråden understrekt at vassgraut er et godt sparetips med dagens matpriser, da posen varer en stund. 

Spissformulering, nope, så da kan du jo tenke deg hvordan hun er ovenfor venninner, når du selv sier at dette er gufs fra krigsårene. 

Anonymkode: 3f088...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så venninna burde vært overværende og "den større personen" når TS sier at hun bør spise mer vassgrøt så slipper hun å være fattig? 

Anonymkode: 3f088...8cf

Spørsmålet var generelt til deg og ikke nødvendigvis ang. TS.

Og det handler ikke om å ta på deg seg en rolle som "den større personen", men å faktisk oppriktig føle at man tar de avgjørelsene man er mest enig med. Hva andre mener om våre avgjørelser og livsstil betyr jo ingenting så lenge man det ikke går ut over andre på en negativ måte.

Anonymkode: d9245...e25

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun høres jo noe spesiell ut? Du har helt rett, dersom vi alle er flinke og dropper å kjøpe varene de har skrudd opp prisen mye på nå, så får de ikke solgt det før det går ut på dato. Hva skjer da, de skrur ned igjen prisen.

Anonymkode: 8a8fe...c52

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hun mener at jeg ikke bør spare penger når maten er dyr og andre sliter. Jeg skjønner ikke hvordan det skulle hjelpe andre at jeg begynner å bruke mer penger.

Anonymkode: d0ea9...58e

Dere må jo nødt til å ha misforstått hverandre for dette gir jo ingen mening.

Anonymkode: a144e...43b

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Liker du det når noen belærer deg om at du lever ditt liv på feil måte, og bør ta andre valg? 

Anonymkode: 3f088...8cf

Avsporing fra tråden siden dette ikke var situasjonen for TS og venninna. 

Anonymkode: 186c0...fbe

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De som bare er ute etter å krangle eller gjøre om på historien kan bare dra seg ut av tråden. Selvfølgelig respekterer jeg henne. Men noen har jo bestemt deg for å ikke tro på det. 

Anonymkode: d0ea9...58e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Avsporing fra tråden siden dette ikke var situasjonen for TS og venninna. 

Anonymkode: 186c0...fbe

Men hvorfor tror du venninna ble sur? Det er jo det vi prøver å forstå her.

For det finnes ikke logisk at noen mener det er dårlig gjort at andre sparer penger på mat nå når maten er dyr og folk sliter. 

Anonymkode: 3f088...8cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vi kom inn på en diskusjon om sparing. Og jeg sa jeg greier å spare, har funnet ut hvordan jeg kan spare inn på matbudsjettet selv om det har blitt dyrt. Blir en del vassgrøt, havregrøt, knekkebrød og sånt, til frokost og kveldsmat. Ellers kjøper jeg jo middag osv. Hun ble sur og mente det var dårlig av meg å spare penger når maten er blitt dyr og andre sliter. Burde jeg virkelig ikke spare penger på grunn av dette? Hva hjelper det folk om jeg bruker mer penger på mat? 

Anonymkode: d0ea9...58e

Skjønner ikke hva den venninna de tenker- mener ho at du skulle gitt bort pengene??

 

Dine penger og din økonomi er ditt valg!

Syns det er dupert at du kan spare i disse tider ❤️.

På hvilken måte mener hun at dine økonomiske valg går utover andre enn deg selv?

Høres ut som hun er sjalu- og muligens ikke like flink med økonomistyring som deg.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei. Du fortalt venninna de at hun sløser. Fordi hun ikke spiser Vassgraut. 

Og jeg ser jo egentlig på tonen din hva slags holdninger du viser andre. Pass deg, ellers står du igjen venneløs snart. 

Anonymkode: 3f088...8cf

😳😳😳

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...