AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 Er i uke 36. De siste ukene har det føltes ut som at baby får rykninger eller anfall inni magen, men mange bevegelser rett etter hverandre. Kanskje 10 bevegelser på 5 sekunder, altså veldig kjappe bevegelser. Er dette normalt? Anonymkode: 8460e...7dc
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 Har hørt flere beskrive slike bevegelser, og kjenner det selv innimellom også. Jeg vet faktisk ikke hva det er, noen sier at det er i forbindelse med hikke eller nororefleksen osv.. er du usikker og blir bekymret så ring fødeavdelingen for en sjekk, særlig når du er såpass langt på vei. Anonymkode: 5bc3e...56a
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 Min baby hikket mye, kan det være det? Men ja, enig med AB over, ring føden og hør. Anonymkode: 2683a...65c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 Er i uke 36 selv, og har opplevd det av og til i flere uker. Er helt normalt 😊 Har hørt at barnet kan riste når det "tisser" ,men vet ikke om det stemmer 😅 Vet ikke om du allerede er medlem i "Termin i Mars" på fb, men der er det flere tråder som handler om akkurat det du spør om. Så er det en veldig kjekk gruppe generelt for både tips og råd i graviditeten. ❤ Verdt å sjekke ut! Anonymkode: 6fc42...977
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 Er det hikke? Min hikket nesten daglig men det varte i mange minutter hver gang da. Anonymkode: 03f17...e8f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 Jeg og opplevde dette siste ukene og var bekymret. Nå er baby her og det virker som at alt er normalt med henne verfall ❤️ Anonymkode: d505f...8f8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 Ring føden! Angrer brutalt på jeg ikke gjorde det. Anonymkode: a1722...8e6 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Skrevet 3. februar 2023 Ved tissing og drømming kan de riste sånn iallefall. Nå har jeg riktignok en på 6 mnd ved siden av meg, men under REM søvn rister han, samme noen ganger når han tisser. Kanskje det kiler litt eller noe? Anonymkode: 224c8...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #10 Skrevet 3. februar 2023 Dette har jeg opplevd titt og ofte i sen andre trimester og frem mot nå i uke 38. Jeg har alltid beskrevet det som om babyen får frysninger, men jordmor og ultralydkontroller har bare gitt meg betryggende ord:) Alt er ihvertfall tipp topp med lillegutt. Anonymkode: 70b39...f91
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #11 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er i uke 36 selv, og har opplevd det av og til i flere uker. Er helt normalt 😊 Har hørt at barnet kan riste når det "tisser" ,men vet ikke om det stemmer 😅 Vet ikke om du allerede er medlem i "Termin i Mars" på fb, men der er det flere tråder som handler om akkurat det du spør om. Så er det en veldig kjekk gruppe generelt for både tips og råd i graviditeten. ❤ Verdt å sjekke ut! Anonymkode: 6fc42...977 Hahaha det er seriøst 80% naut der inne, måtte melde meg ut fordi det var så SYKT mye dumt og absolutt alt må pakkes inn og merkes med TRIGGER WARNING for å ikke trigge aspeløvene. Helt uten grunn. Guri meg for et opplegg, mistet hele trua på menneskeheten. Anonymkode: 67423...44f 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #12 Skrevet 4. februar 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Hahaha det er seriøst 80% naut der inne, måtte melde meg ut fordi det var så SYKT mye dumt og absolutt alt må pakkes inn og merkes med TRIGGER WARNING for å ikke trigge aspeløvene. Helt uten grunn. Guri meg for et opplegg, mistet hele trua på menneskeheten. Anonymkode: 67423...44f Bra de største "nautene" som hevder seg selv over andre melder seg ut da. 😄 Anonymkode: 6fc42...977
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #13 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hahaha det er seriøst 80% naut der inne, måtte melde meg ut fordi det var så SYKT mye dumt og absolutt alt må pakkes inn og merkes med TRIGGER WARNING for å ikke trigge aspeløvene. Helt uten grunn. Guri meg for et opplegg, mistet hele trua på menneskeheten. Anonymkode: 67423...44f Samme med termin for oktober !!! Ble moderert kommentarer pga jeg ikke skrev trigger warning. Var flere med dødfødsler som meg, som faktisk måtte tie barna i gruppa for å ikke skremme. Vi har født vi og. Våre engler skal ikke ties. Virker som alle gravide må sys puter på og ha svart hvitt svangerskap og at svangerskap er risikofritt !! Ble til slutt blokkert for til syvende og sist kom det mening fra meg de virkelig ikke tålte!! Synd. Mulig det har gått galt for flere, for har vært ekstremt mye dødfødsler i termin gruppa jeg var i. Anonymkode: a1722...8e6 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #14 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bra de største "nautene" som hevder seg selv over andre melder seg ut da. 😄 Anonymkode: 6fc42...977 Handler vel ikke om å hevde seg - men virker som om det er så farlig å ringe føden. Som har kompetanse. Gravide er ikke fuckings spåkoner som vet svaret på alt. Det som faktisk har vært fof andre er ikke allti rett å gi tips om. Been there done that! Anonymkode: a1722...8e6
Snurrepurre Skrevet 4. februar 2023 #15 Skrevet 4. februar 2023 Hadde det med begge mine. Kan være de tisser (og skjelver litt), hikker eller bare rykker litt i kroppen 🙂 du behøver nok ikke bekymre deg
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #16 Skrevet 4. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Samme med termin for oktober !!! Ble moderert kommentarer pga jeg ikke skrev trigger warning. Var flere med dødfødsler som meg, som faktisk måtte tie barna i gruppa for å ikke skremme. Vi har født vi og. Våre engler skal ikke ties. Virker som alle gravide må sys puter på og ha svart hvitt svangerskap og at svangerskap er risikofritt !! Ble til slutt blokkert for til syvende og sist kom det mening fra meg de virkelig ikke tålte!! Synd. Mulig det har gått galt for flere, for har vært ekstremt mye dødfødsler i termin gruppa jeg var i. Anonymkode: a1722...8e6 Utrolig synd at du (og flere) måtte oppleve dette i en gruppe hvor man burde bli møtt med omsorg og trøst ❤ Det var lignende som skjedde i mars-gruppa tidligere- flere som rapporterte ei som la ut et innlegg der barnet dessverre ikke overlevde. Men moderator for gruppen skrev innlegg med støtte til dette medlemmet og "satte på plass" de som hadde rapportert henne. Om man ikke tåler å høre slikt har man ingenting i en sånn gruppe å gjøre. Og hadde selv meldt meg ut i protest hvis jeg hadde sett lignende du har opplevd. Anonymkode: 6fc42...977
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #17 Skrevet 4. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Handler vel ikke om å hevde seg - men virker som om det er så farlig å ringe føden. Som har kompetanse. Gravide er ikke fuckings spåkoner som vet svaret på alt. Det som faktisk har vært fof andre er ikke allti rett å gi tips om. Been there done that! Anonymkode: a1722...8e6 Når man skriver at 80% er naut og aspeløv, vil jeg ihvertfall kalle det rimelig arrogant 😛 Kan være enig at mye av det som skrives er overflødig (kunne lett blitt googlet eller har ørten tråder om akkurat samme spørsmål) eller gjerne er åpenbare ting en burde ta med føden som du nevner. Men det vil det jo være over alt. Å kalle andre gravide for aspeløv synes jeg er ganske usympatisk. Noen er ekstra engstelige av grunner man ikke vet, om det er tidligere sa, risikofylt svangerskap, lang prosess med prøving/ivf osv. Som førstegangsfødende så har jeg fått mange gode tips og lært mye fra en sånn gruppe. Men det er min opplevelse. Til ts: beklager avsporingen! Anonymkode: 6fc42...977
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #18 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hahaha det er seriøst 80% naut der inne, måtte melde meg ut fordi det var så SYKT mye dumt og absolutt alt må pakkes inn og merkes med TRIGGER WARNING for å ikke trigge aspeløvene. Helt uten grunn. Guri meg for et opplegg, mistet hele trua på menneskeheten. Anonymkode: 67423...44f Mye «trigger warning» i aprilgruppa også. Og det er greit det, at de advarer med «TW!!!», men greit å skrive hva slags triggere det er snakk om da. Alt trigger ikke alle, fint å få opplyst om det er dødfødsel, spiseforstyrrelser, abort, traumatisk fødsel, laktoseintoleranse, svangerskapsdiabetes, flytting under svangerskap, vanskelige arbeidsgivere eller hva nå enn som måtte trigge noe i folk. Anonymkode: 17eba...3f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå