Gå til innhold

Drømmer og avdøde far


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gjentatte ganger hatt drømmer om min far som brått gikk bort. Det handler om at han kommer tilbake «levende» og aldri var dø. Noen som har hatt det lignende etter å mistet noen?

Anonymkode: 0a742...7f0

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drømte det når moren min døde. Var nok en reaksjon på et uventet dødsfall. Det har gitt seg nå. (Jeg drømmer om henne nå og da, men ikke at du helt ut av det blå aldri har dødd.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Ofte. Min far døde for fire år siden. Kan ennå drømme det. Har også opplevd søvnparalyse, der jeg så han stå i soveromsdøren før han gikk ut mot stua. Det var så virkelig at jeg måtte gå etter å se om han faktisk var der. 
Tror det er hjernen sin måte å prosessere sorgen. 

Anonymkode: ee5da...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer stadig om min avdøde mor og at jeg snakker med henne. Men også i drømmen vet jeg at hun er død, og noen ganger spør jeg henne hvorfor hun er der. Er nok bare hjernen som prosesserer det hele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det opplever jeg fortsatt over ett år senere. 

Innimellom er det helt naturlig at hun er der, uansett om drømmen er i fortid eller nåtid. Innimellom er hun der, men jeg vet hun er død, uten at det føles unaturlig eller vondt.

Jeg har enda ikke drømt om pappa uten at hun er der, eller drømt at hun faktisk er borte på noen måte. Og jeg kan ikke huske så virkelige drømmer om foreldrene mine fra før ulykken skjedde. 

Anonymkode: 4dd17...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er normalt. Og jeg tror de avdøde i en del tilfeller faktisk kontakter en med disse drømmene.

Anonymkode: 4908c...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte om min mor som døde i fjor. Jeg drømte at hun kom tilbake lg jeg tenkte at det var dumt av meg å gi bort hennes klær men konkluderte at vi skal straks kjøpe nye.

Anonymkode: bc39d...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig. Jeg drømte masse om faren min da han døde (selv om det var et ventet dødsfall), det er nok en måte å bearbeide sorgen på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Drømte en gang at jeg satt og pratet med min avdøde mor. Vi satt og pratet om forskjellige ting som vi pleide å gjøre da hun levde, og alt var så virkelig. Plutselig sa jeg til henne at vi savner deg så mye alle sammen, og da svarte hun, "dere gjør det ja". Så smilte hun trøstende og ble borte.

Helt normalt å drømme sånn om avdøde, og det er en måte hjernen bearbeider sorgen.

Anonymkode: ad00d...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg drømte om mannen min i natt, han døde for noen måneder siden. Brått var jeg på soverommet ved siden av sengen vår og så mannen min på andre siden, eller det virket som han sto oppe i sengen, han hadde en mørkeblå genser på seg som han ofte brukte. Han var alvorlig, strakte armene mot meg som om han ville gi meg en klem. Jeg ble liksom dratt mot han , merket en varme i kroppen og kunne nesten kjenne lukten av han.  Men med ett var han borte og jeg våknet..Det var så virkelig... Føler at han "er her" og passer på meg.🥰

Anonymkode: a1e8f...e51

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp helt normalt.. du savner han 

Far min dø 19 år siden og opplever det en sjelden gang i blandt i dag også 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg drømte om mannen min i natt, han døde for noen måneder siden. Brått var jeg på soverommet ved siden av sengen vår og så mannen min på andre siden, eller det virket som han sto oppe i sengen, han hadde en mørkeblå genser på seg som han ofte brukte. Han var alvorlig, strakte armene mot meg som om han ville gi meg en klem. Jeg ble liksom dratt mot han , merket en varme i kroppen og kunne nesten kjenne lukten av han.  Men med ett var han borte og jeg våknet..Det var så virkelig... Føler at han "er her" og passer på meg.🥰

Anonymkode: a1e8f...e51

Kondolerer så mye ❤

Anonymkode: 0fd02...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer for det første. 

Ja, tror det er vanlig, har ikke opplevd så mye drømmer om de jeg mistet så nært, men de har dukket opp innimellom. Bare er der liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja flere ganger. Når jeg mistet min mor drømte jeg ca tre måneder etter at hun har holdt meg i hånden mens jeg sov. Våknet brått av det og kjente følelsen av hånden hennes i min. ❤️ Det var en i løpet av en tøff ferietur der barnet vårt var mye sykt.

Drømte også om min bestemor, men kjente henne ikke igjen i drømmen da hun så ut som en ung vakker dame, ikke som den gamle damen jeg kjente. 

Så bildet av henne i leiligheten til min tante, og det var da jeg kjente henne igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er fint at du drømmer dette, det er en del av bearbeidelsen 

Anonymkode: 614a9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han tar farvel i drømmen, eller sier noe, så hadde jeg skrevet det ned. Avdøde kan kontakte oss på denne måten. :hjerte:

Anonymkode: bd267...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...