Gå til innhold

Kan vi avlyse jula i år?


Gjest En som savner

Anbefalte innlegg

Gjest En som savner

Jeg er så veldig veldig lei meg. Bare tanken på jul og alle forventningene om at jeg også skal være glad bare fordi det er jul gir meg panikk. Vanlig vis gleder jeg meg til jul jeg også så det er ikke jula i seg selv som er problemet, det er bare det at jula kommer på feil tidspunkt i år. Jeg er så utrolig trist og har bare lyst til å legge meg under dyna og sove til det er neste år. Når det er blitt neste år så kanskje jeg ikke husker hvorfor jeg er så trist og alt blir bra igjen, men de døde våkner vel ikke igjen om jeg sover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke føler for å feire jul, så syntes jeg ikke at du skal gjøre det...jeg hadde en julaften alene en gang, og hadde det veldig bra med meg selv. Kjøpte inn god mat og filmer, og slappet bare av...jul handler ikke bare om fest og morro, det handler om tid til deg selv og de du er glad i...denne jula mangler du en du er glad i....Føler du ikke for å feire, så kan du være alene med deg selv og minnene dine...det er en måte å feire på det også...Feire livet som ble tatt...

Kondolerer så mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at det å synes synd på seg selv kan gå for langt.

Tror du at alle der ute med de store velsminkede julesmilene har det så storveis bestandig?

Hele livet består av en kamp opp fra en dal..

Jeg hadde veldig gode venner i Kaoh Lak.

Liver eller julen kommer som den er.

Alt dreier seg om å ha energi nok til å inkludere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du føler for. Jeg ville avlyse julaften, mn min svoger kom og sa til meg - samma hva.

Men jeg fikk gråtekolikk kl. ti i går, så jeg burde vært hjemme..

Uansett, ja - jeg burde vært hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du mener.. Følte det slik forrige jul, en venn ble bare 21 år, døde 2 mnd før jul. De siste årene møttes vi bare på julaften for han var i millitæret.

Jeg ville ikke feire jul og hadde nok ikke gjort det heller hadde det ikke vært for at jeg er mamma. Jeg tok meg sammen. Det er vondt og vanskelig i år også, jeg fortrenger en del og prøver og glemme. Knakk sammen bare jeg så en julegudstjeneste på tv.

Føler med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg skjønner godt hva du mener. De siste 4 åra har jeg spurt meg selv hver jul om jeg kanskje kunne ha utsatt den et år. Men livet må bare gå videre. Mistet min mor i februar 2001 og min sønn(23 år) 3 mnd senere. Den jula dro vi til syden og var jul og nyttår der - var nok det beste vi kunne ha gjort - vi delvis glemte både jul og nyttårsfeiring og alt det tradisjonelle.

Det er ikke til å komme bort fra at høytider er verst - tanker kommer på dem som er borte, det vil de alltid gjøre - men man lærer sakte men sikkert å leve med det. Man må bare prøve å lære seg til å minnes de som er borte for alt det gode de var. Fine tider man hadde sammen - og for all del - snakk om dem. Kjempeviktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...