Gå til innhold

3 dager i London - hvilket tube kort


MiominMio

Anbefalte innlegg

Nesten flaut at jeg aldri husker, men hvilket kort går dere for når dere er 2-3 dager i London?
Mener jeg har kjøpt dagspass før slik at vi kan kjøre slik vi vil innenfor gitte soner.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk bankkortet/kredittkortet med tæpping 😊 Mye sikrere mtp skimming (i automatene der du skal kjøpe oyster card må du sette inn kort og taste kode) 

Endret av kira87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kira87 skrev (9 minutter siden):

Bruk bankkortet/kredittkortet med tæpping 😊

Dette. 

Anonymkode: 79b63...c2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg blond her, men det kommer ikke noe gebyrer? Og kan jeg da betale for flere enn meg selv? Dumme spørsmål da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (22 minutter siden):

Føler meg blond her, men det kommer ikke noe gebyrer? Og kan jeg da betale for flere enn meg selv? Dumme spørsmål da.

Ikke fra TFL sin side, men kanskje fra banken din sin side. Det andre der vet jeg ikke, da jeg ikke har reist med barn, men ganske sikker på at hver passasjer må ha hver sitt kort/billett (barn og unge har ulike satser, noen reiser gratis). Du kan også kjøpe https://tfl.gov.uk/travel-information/visiting-london/visitor-oyster-card Ingen dumme spørsmål 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver passasjer må ha eget kort.

( bankkort med tæpping)

Men det er utrolig enkelt fordi du kan bruke det på både buss og underground. Det er også en makssum pr dag. Den varierer med kursen, men i går var min makssum kr. 93.  Når du har nådd den summen, reiser du gratis resten av døgnet. Hvis dere er flere kan det faktisk hende at det er like greit å ta taxi. Stort sett alle drosjer har plass til 6 personer og det er MYE billigere med taxi i London enn Oslo. Du betaler med kort der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MiominMio skrev (2 timer siden):

Føler meg blond her, men det kommer ikke noe gebyrer? Og kan jeg da betale for flere enn meg selv? Dumme spørsmål da.

Ingen gebyrer med tapping, nei. Med mindre banken har det, men det har de fleste ikke. 
Man hver passasjer må ha sitt eget kort. Hvis du reiser med barn, er det beste å kjøpe et Oyster card, og få en som jobber ved de automatene til å legge inn en Young Visitor Discount. Barn kan tappe med et bankkort også, hvis de har det, men da betaler man fullpris.

Anonymkode: 8532b...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ingen gebyrer med tapping, nei. Med mindre banken har det, men det har de fleste ikke. 
Man hver passasjer må ha sitt eget kort. Hvis du reiser med barn, er det beste å kjøpe et Oyster card, og få en som jobber ved de automatene til å legge inn en Young Visitor Discount. Barn kan tappe med et bankkort også, hvis de har det, men da betaler man fullpris.

Anonymkode: 8532b...086

Prisen er den samme enten du bruker bankkortet eller oyster card. Var i London for 3 dager siden og fikk sjekket det ut.

Anonymkode: 7a141...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få Oystercard med barnepris, mener jeg. Men det er jo igjen knotete å drive å fylle på, og ofte går vinningen opp i spinningen.

Så tepper bare en etter en gjennom med ulike kredittkort. 

Anonymkode: 79b63...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 9.08):

Prisen er den samme enten du bruker bankkortet eller oyster card. Var i London for 3 dager siden og fikk sjekket det ut.

Anonymkode: 7a141...80d

Men ikke når man reiser med barn. Da må man enten ha Oyster card med innlagt barnerabatt, eller så må man finne seg i at barnet betaler fullpris når det tapper (og du må ha ett bankkort per person). Er du voksen har det ingen ting å si, nei.

Anonymkode: 8532b...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tappet. 3 dager går fort og tuben blir ikke så dyr hvis dere holder dere i sone 1. det aller meste ligger innenfor sone 1. Å styre med oystercard og barnerabatt tar tid.

Anonymkode: 0ce78...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 22.23):

Men ikke når man reiser med barn. Da må man enten ha Oyster card med innlagt barnerabatt, eller så må man finne seg i at barnet betaler fullpris når det tapper (og du må ha ett bankkort per person). Er du voksen har det ingen ting å si, nei.

Anonymkode: 8532b...086

Trodde det var gratis for barn under 11? Slik at jeg kan tappe en gang med bankkort for både meg og ungen min på 7...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marleah skrev (På 2.2.2023 den 16.37):

Hver passasjer må ha eget kort.

( bankkort med tæpping)

Men det er utrolig enkelt fordi du kan bruke det på både buss og underground. Det er også en makssum pr dag. Den varierer med kursen, men i går var min makssum kr. 93.  Når du har nådd den summen, reiser du gratis resten av døgnet. Hvis dere er flere kan det faktisk hende at det er like greit å ta taxi. Stort sett alle drosjer har plass til 6 personer og det er MYE billigere med taxi i London enn Oslo. Du betaler med kort der også.

Har man fortsatt også travelcard eller er det helt slutt? Var ihvertfall sist gang jeg var i London 2018. Skal til London i sommer og foretrekker det fremfor å betale for hver enkelt tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke sikker dessverre… det var noe som heter oyster, som du fyller penger på og bruker på samme måte som bankkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 22.26):

Jeg hadde tappet. 3 dager går fort og tuben blir ikke så dyr hvis dere holder dere i sone 1. det aller meste ligger innenfor sone 1. Å styre med oystercard og barnerabatt tar tid.

Anonymkode: 0ce78...6f9

Det samme tenker jeg. Vi skal tre dager til London med to barn på 11 og 13, og etter å ha lest på nettet på londons transportsider fant jeg ut at vi bare tapper for alle og betaler voksenpris.

 

Anonymkode: a3aeb...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...