Gå til innhold

Skal du se den nye sesongen av Exit?

Embla Othea

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Var dette siste sesongen? Håper det. Håper ikke det produseres mer av dette makkverket. Jeg har sett alle sesongene, ikke ferdig med sesong 3, men har bare blitt mer og mer kvalm av serien. 

Anonymkode: b6c97...a10

Hvorfor ser du alle sesongene om du synes serien er et makkverk?

Anonymkode: f4877...f81

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

K_mb skrev (På 18.3.2023 den 9.46):

Det er sånne detaljer jeg også reagerer på. Helt usannsynlig at en økokrim-etterforsker også jobber i volds og drapsavsnittet.

Det lille kuttet hun Magdalena liksom "døde" av er jo ikke nok til å måtte sy en gang, så er det noen detaljer som virkelig ødelagte så er det jo den. Helt latterlig. 

Anonymkode: 952e3...eed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor ser du alle sesongene om du synes serien er et makkverk?

Anonymkode: f4877...f81

Fordi kjæresten min har fulgt med, og fordi jeg har håpet på å se at de får smale sin egen medisin.

Det er kvalmende og ubehagelig å se flere av scenene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det MÅ man jo ikke, det er bare tull. Ikke generaliser slik.

Det er stor sannsynlighet for det. For å ende opp så fucked-up i hodet må en ha opplevd grov omsorgssvikt eller noe annet. Man vet jo ikke hvorfor noen blir narsissistiske, men noen mennesker er mer disponerte for det. Det er en samvirke mellom arv og oppvekst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 siste episodene var helt tragiske. Grusomme var de. Drittdårlig slutt. Glad det er over nå. Håper ingen ser denne idiotiske serien. Tragisk og unødvendig skummelt. 

Anonymkode: 65cad...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

2 siste episodene var helt tragiske. Grusomme var de. Drittdårlig slutt. Glad det er over nå. Håper ingen ser denne idiotiske serien. Tragisk og unødvendig skummelt. 

Men du orket selv å se alle 24 episoder.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett alle. Synes serien er helt grei. Liker skuespillet til flere som feks kona til William. Hun var helt ukjent for meg. Så ikke på hun som skar av seg fingeren eller at William ble partert. Har sett mange filmer og serier i årenes løp som har vært verre enn dette. Bare å lukke øya noen ganger 😊

Anonymkode: 5d5c9...bae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Helt enig. Tragisk hele serien hvor de forsøker å sjokkere mest mulig. Til slutt er en så vant med å se slike ekle scener at en ikke blir overrasket lenger, og det er skummelt og unødvendig. Samtidig syns jeg det er bra at det blir satt fokus på hvor jævlig enkelte mennesker er og hvor tomt og patetisk det er med et liv hvor penger er alt, både mennene og klatremusene deres er noen patetiske individer som forurenser verden med sin tilstedeværelse.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har sett alle. Synes serien er helt grei. Liker skuespillet til flere som feks kona til William. Hun var helt ukjent for meg. Så ikke på hun som skar av seg fingeren eller at William ble partert. Har sett mange filmer og serier i årenes løp som har vært verre enn dette. Bare å lukke øya noen ganger 😊

Anonymkode: 5d5c9...bae

Jeg lukket øynene, men ser virkelig ikke poenget med å vise et menneske bli partert eller når noen tar selvmord, ikke i denne serien eller noen andre serier. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble egentlig William drept? Hva hadde Pål å tjene på det og hva hadde de uoppgjort? Det gikk litt hus forbi 

Anonymkode: 71b22...970

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirikol
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor ble egentlig William drept? Hva hadde Pål å tjene på det og hva hadde de uoppgjort? Det gikk litt hus forbi 

Anonymkode: 71b22...970

William overførte mye av det han eide av penger og andre ting, til Pål, før han faket sin egen død. Så ville han ha alt tilbake når han ikke var død allikevel, og kom tilbake. Det ville ikke Pål (når han først hadde fått smakt på livet med penger, så ville han ikke tilbake. Også var det det med kjæresten, da). Så han drepte William isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirikol skrev (2 timer siden):

William overførte mye av det han eide av penger og andre ting, til Pål, før han faket sin egen død. Så ville han ha alt tilbake når han ikke var død allikevel, og kom tilbake. Det ville ikke Pål (når han først hadde fått smakt på livet med penger, så ville han ikke tilbake. Også var det det med kjæresten, da). Så han drepte William isteden.

Og det var lite realistisk og ødela alt for meg. 

Anonymkode: 4a139...f27

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirikol skrev (3 timer siden):

hva er det egentlig kona til William blir sittende igjen med da, dersom William blir erklært død? 

mister hun alle pengene på bank-kontoer, huset de bodde i, og så videre?  

Anonymkode: ffe0e...037

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

hva er det egentlig kona til William blir sittende igjen med da, dersom William blir erklært død? 

mister hun alle pengene på bank-kontoer, huset de bodde i, og så videre?  

Det ble jo nevnt i serien at han hadde signert og levert inn testamentet, så hun og barna er sikret. Det vil bare gå seks måneder før testamentet blir gyldig siden han er forsvunnet og de ikke har en død kropp som gjør at de kan erklære ham død enda.

Anonymkode: 17cd0...d2a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei, jeg tror heller ikke man MÅ det - men et flertall har nok hatt diverse relasjoner som ikke er som de skal og er rimelig tilknytningsskadde. Og noen kan f.eks ha hatt en dårlig farsfigur men ellers gode folk rundt seg - men blir "ødelagt" likevel. Andre har utelukkende hatt dårlige folk rundt seg. Så det er mange varianter her også. Gir hvertfall mening at Adam har hatt en stormannsgal og kjip far. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er stor sannsynlighet for det. For å ende opp så fucked-up i hodet må en ha opplevd grov omsorgssvikt eller noe annet. Man vet jo ikke hvorfor noen blir narsissistiske, men noen mennesker er mer disponerte for det. Det er en samvirke mellom arv og oppvekst.

Det er en viss medfødt komponent, ja. Finnes visse relativt "godartede" psykopater f.eks som har hatt mange beskyttelsesfaktorer rundt seg og derfor ikke ender opp i fengsel - men likevel oppleves som påfallende med sin mangel på empati. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ble jo nevnt i serien at han hadde signert og levert inn testamentet, så hun og barna er sikret. Det vil bare gå seks måneder før testamentet blir gyldig siden han er forsvunnet og de ikke har en død kropp som gjør at de kan erklære ham død enda.

men det blir vel ikke noe særlig å testamentere vekk, dersom han allerede hadde gitt fra seg alle pengene sine til han fyren med båten.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

men det blir vel ikke noe særlig å testamentere vekk, dersom han allerede hadde gitt fra seg alle pengene sine til han fyren med båten.  

Han har ikke gitt fra seg alle pengene til han fyren med båten. Han ville ta tilbake det fyren med båten allerede hadde fått.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirikol
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, for å ende opp som de karakterene i denne serien, må man ha hatt en "fucked-up" barndom. Det er hvertfall noe som hr gjort at de er fucked-up i hodet.

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

M** skrev (3 timer siden):

Nei, jeg tror heller ikke man MÅ det - men et flertall har nok hatt diverse relasjoner som ikke er som de skal og er rimelig tilknytningsskadde. Og noen kan f.eks ha hatt en dårlig farsfigur men ellers gode folk rundt seg - men blir "ødelagt" likevel. Andre har utelukkende hatt dårlige folk rundt seg. Så det er mange varianter her også. Gir hvertfall mening at Adam har hatt en stormannsgal og kjip far. 

M** skrev (3 timer siden):

Det er en viss medfødt komponent, ja. Finnes visse relativt "godartede" psykopater f.eks som har hatt mange beskyttelsesfaktorer rundt seg og derfor ikke ender opp i fengsel - men likevel oppleves som påfallende med sin mangel på empati. 

Når det gjelder denne diskusjonen her: vil minne alle parter om at forskjellen på en sosiopat, og en psykopat, er en greie. Sosiopater kan være gale/onde/mangle empati etc etc, som følge av livet de har hatt og oppvekst forholdene deres. Hvorav familie selvsagt ofte er en viktig pådrivende faktor. Psykopater derimot, er født sånn; de er "wired differently" fra resten av oss. Det som er normalt for oss, trenger ikke føles normalt for dem, og det som er unormalt for oss, kan føles normalt for dem, selv om de vet at samfunnet ikke fungerer sånn. Så er det selvsagt ulike nyanser og nivåer i begge tilstandene. Uansett, man MÅ ikke ha blitt påvirket av ting i oppveksten, for å ende opp kald, uempatisk, og narsissistisk, men det er selvsagt godt sannsynlig. Om Adam er psykopat eller sosiopat skal derimot ikke jeg prøve å gjette på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

M** skrev (9 timer siden):

Det er forsket masse på dette, og man mener at det finnes genetisk anlegg for der de har omtalt i forskningen som "drapsgenet" (jeg har lest om dette på engelsk, så vet ikke om det blir rett å oversette direkte da) - altså at tilbøyeligheten til vold/drap er større hos noen, og at f. eks. samvittighet og grenser er mindre hos noen. Det er også helt ny forskning på gang som ser på om det kan være sammenheng mellom grov kriminalitet som voldtekt, grov vold, drap osv og tarmbakterier, så nei, det må virkelig ikke foreligge omsorgssvikt eller noe slikt. Jeg er helt med på at hos mange kan det være en komponent, men får helt spader av folk som drar alle over en kam eller sier alle/ingen/må/må ikke og slikt - for virkeligheten er alltid mer nyansert enn at alt er helt svart/hvitt. Når det gjelder forskjellen mellom sosiopat og psykopat mener de jo at den ene kan man fødes med anlegg for, og den andre utvikles, så også der støtter det jo oppom mitt argument. 

Hvis man først skal uttale seg bastant: Sørg for å ha fakta i orden. 

Og bare for å legge til noe som jeg regner med er åpenbart for de fleste:
Ettersom stort sett alt både kan være medfødt disposisjon for/ikke, men og stort sett alt påvirkes av alt fra arv, gener, miljø, omstendigheter, gjelder jo dette selvfølgelig her også. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...