Gå til innhold

Vi som kjeder oss på jobb…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ga beskjed flere ganger uten at det skjedde noe, så da benyttet jeg nedetiden til å videreutdanne meg og skaffet meg en annen jobb. 

Anonymkode: ae3fe...35d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldigvis ikke. Jeg liker å jobbe når jeg er på jobb. Dagene går fortere da 

Anonymkode: 4adf2...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffja, har det slik jeg og. Enkelte dager hvertfall. Hjelper litt å gå fort i gangene med noe i hendene så folk tror jeg gjør noe. Er for gammel til å skifte jobb så det må bare være som det er . 

Anonymkode: e8139...f29

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ofte tur rundt på arbeidsplassen, vi har en stor bedrift. Snakker med andre, hjelper litt til der det trengs. Hender av og til at jeg har en kosestund på et avsidesliggende toalett også. 

Anonymkode: ae070...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 12.46):

Jobber på kontor, i en bransje som i utgangspunktet er hektisk, og noen dager kan være slik, selv om det kanskje bare utgjør ca 10-15 dager i året.

Har ikke lyst til å bytte jobb for jeg får god lønn, og mye av dødtiden kan jeg bruke på å ordne private ting… 

Trenger gjerne tips til hva jeg kan finne på, for jeg er «låst» til kontoret, og det stikker folk innom her innimellom så det kan ikke ta helt av heller😅

ts

Anonymkode: 13dce...6ed

Husholdningsregnskap/budsjett, planlegge innkjøp, kontrollere forsikringer, renter, sjekke at skattetrekket er riktig, gjøre research til et husprosjekt. Lære å strikke?

Anonymkode: 5395b...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 8.32):

Jeg jobber en plass der jeg blir ferdig med arbeidsoppgavene mine ila et par timer nesten hver dag, og resten av dagen må jeg prøve å finne på noe annet å gjøre…

Andre som har slik dødtid? Hva gjør dere?

Anonymkode: 13dce...6ed

Drømmejobb i mine øyne. Har en sånn jobb selv. Veldig stort ansvar og må være klar i topplokket hele tiden. Allikevel så har vi på teamet masse gøy sammen. Vi spiller kort, ser serier, bare snakker om løst og fast. Vi tar pauser når vi vil og hvor ofte vi vil. Grei lønn.

Jeg bruker mye av tiden på jobb med private ting. Veldig mye tid går med til some, lese bok, dorme (da passer de andre på).

Jeg kommer aldri til å slutte i denne jobben og det ønsker ikke de på teamet heller. Vi er så sammensveiset at vi kjenner hverandre på godt og vondt. Vi trenger bare se på hverandre så skjønner den andre hva vi mener eller tenker. 
Ta med deg en bok eller noe annet du kan drive med. Tiden går så fort noen ganger hos oss at vi blir ikke ferdig med å snakke om ting, så må fortsette dagen etter.

Anonymkode: f6538...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle også ønske jeg hadde en sånn jobb! Da hadde jeg: lest bøker, strikket/ brodert, spilt spill på ipad/ mobil, hørt podcast, kost meg lenge med lunsj, laget ukeplaner for middag, betalt regninger og lignende som kan gjøres fra nett, sett på serier... 

Anonymkode: 72911...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bumper denne. Sliter litt med å få tiden til å gå selv. 

Vi har også en firedelt turnus, som vil si at jeg ikke uten videre kan be om å få flere arbeidsoppgaver, siden det neste uke er noen andres tur, og de jobber av en eller annen grunn vanvittig mye treigere enn det jeg gjør..

Vurderer å ta nettkurs mens jeg sitter her.

Å bytte jobb er egentlig ikke aktuelt, da lønna er god, jobben er meningsfull og fleksibel, og jeg har først og fremst ambisjoner på fritiden, ikke i jobbsammenheng. 

Anonymkode: 872e7...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bumper denne. Sliter litt med å få tiden til å gå selv. 

Vi har også en firedelt turnus, som vil si at jeg ikke uten videre kan be om å få flere arbeidsoppgaver, siden det neste uke er noen andres tur, og de jobber av en eller annen grunn vanvittig mye treigere enn det jeg gjør..

Vurderer å ta nettkurs mens jeg sitter her.

Å bytte jobb er egentlig ikke aktuelt, da lønna er god, jobben er meningsfull og fleksibel, og jeg har først og fremst ambisjoner på fritiden, ikke i jobbsammenheng. 

Anonymkode: 872e7...a7f

Er nesten i lik situasjon. Hva har du i lønn?

Anonymkode: b78c9...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Er nesten i lik situasjon. Hva har du i lønn?

Anonymkode: b78c9...cb7

550 000 i startlønn, nyutdannet. Kanskje ikke objektivt "god lønn", men jeg er storfornøyd. Spesielt med tanke på hvor lite jeg egentlig trenger å gjøre i løpet av en dag.

Anonymkode: 872e7...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bytte jobb, begynte rett og slett å få "boreout" og merket at det påvirket meg veldig negativt. Elsker å ha det travelt på jobb! 

 

Anonymkode: b7fbd...e27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en drøm. Og jeg skulle lett fått tiden til å gå uten å bli så desperat at jeg måtte begynne å telle. 😅

Anonymkode: 414c8...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Nå har jeg hatt en god periode der jeg har fått ordnet opp i mye privat i arbeidstiden, men må finne nye ting igjen å finne på.

Tenker kanskje lydbøker er tingen, for jeg blir så lei av skjerm. 
Noen andre med tips?❤️

ts

Anonymkode: 13dce...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå har jeg hatt en god periode der jeg har fått ordnet opp i mye privat i arbeidstiden, men må finne nye ting igjen å finne på.

Tenker kanskje lydbøker er tingen, for jeg blir så lei av skjerm. 
Noen andre med tips?❤️

ts

Anonymkode: 13dce...6ed

Jeg hører på korte historier på tysk på spotify for å lære litt mer tysk og vedlikeholde det jeg har. 

Anonymkode: a83bf...90c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...